Zelf inseminatie

Hehe ja dat werkt dus blijkbaar prima! Vorige maand was ook de eerste keer dat we op de avond na een positieve ovu test hebben geïnsemineerd. Ik denk dat het toen gelukt is! 

Merk wel dat ik nog niet heeeeel blij durf te zijn.. eerst nog maar ff afwachten of het allemaal goed gaat... 

Dat snap ik, het is allemaal nog wel heel spannend, zeker het begin!

Je hebt dus de dag na een positieve ovulatietest geïnsemineerd?
Aangezien je (waarschijnlijk) dus maar één poging per keer doet, vind ik het best lastig in te schatten wanneer we straks de keuze maken om te insemineren. Natuurlijk moeten we dan ook kijken welke dag uitkomt voor de donor, maar ik vraag me af of het nou echt veel uitmaakt welke dag je daarvoor uitkiest tijdens ovulatie, aangezien je meerdere dagen vruchtbaar bent. 

Nou wij deden 2x per eisprong, dag 14 en 16. Dag 16 had ik een positieve test, wat betekent dat ik waarschijnlijk op dag 17 mijn eisprong had... je kunt beter iets te vroeg zijn dan te laat, sperma blijft wel ff goed maar een eitje niet. Maar vriendin van me is via een kliniek geïnsemineerd en die mocht pas de dag na een positieve test komen. Dus daar gingen wij ook een beetje van uit! Eerste maand 3x geïnsemineerd, ook op dag 12 maar dat voelde voor mij echt volkomen zinloos. En aangezien ik het toch best intensief vind, ook mentaal, heb ik het toen naar 2x teruggebracht en naar een later tijdstip. Maar hangt dus ook helemaal van je eisprong af! Sommige mensen hebben hem al op dag 10 of 11... anderen pas dag 22

Snap je het nog? ? hogere wiskunde dit! De app Clue heeft mij heel erg geholpen. Daar kun je van alles in bijhouden en die verandert ook mee naarmate je meer info invult. 

Ik heb de app Flo, die houdt ook precies mijn cyclus bij, heel handig! Hij geeft alleen bij mij aan dat ik op dag 11 t/m 16 "kans heb" om zwanger te worden, en de volgende dag wanneer ik mijn eisprong heb (dus ook dag 17), een "hoge kans". Als ik jou goed begrijp is het dus beter om al voor dag 17 (dus mijn eisprong) te insemineren, ondanks dat de app dit zo aangeeft? 
Ik heb wel ovulatietesten in huis, maar ik voel het zelf altijd heel goed en weet dat het matcht met de app. Wellicht wil ik ze straks toch evengoed gebruiken voor de zekerheid. 

Terug
Bovenaan