Zit ik nou mezelf gek te maken of eh.......

Hoi Chantal,

Wat goed dat jij je nu al fitter voelt! Klasse zeg!
Hopelijk gaat het ook snel beter met je rug dan voel jij je helemaal weer goed!

Ik las net nog even je eerste berichtje hier terug. En las dat jouw vriend een eigen zaak is begonnen? Leuk en spannend hoor!
Mijn vriend heeft ook een eigen zaak, inmiddels al meer dan 8 jaar. En ik werk ook bij hem. Dus ik weet wat je bedoelt met twijfels over het juiste moment in het kader van eigen zaak. Maar ook na een lange tijd is het nog steeds druk. Eigenlijk komt het nooit uit en ik maak me ook best wel zorgen of we het met tijd allemaal wel gaan redden. Een eigen ondernemer is namelijk altijd druk en bezig.  Maar volgens mij blijven we het anders uitstellen. We staan er allebei helemaal achter, dus dan komt het vast wel goed!

Hij is trouwens alweer aan het werk vandaag. Dus weer beter. En dat vertroetelen gisteren is wel gelukt ;-)

groetjes Nienke

Hoi hoi!

Goed om te horen dat je vriend zich inmiddels wat beter voelt. Als eigen ondernemer kun je eigenlijk niet ziek thuis zitten he. Of hebben jullie  personeel in dienst?

Wat betreft de zaak van m'n vriend: hij is in februari 2006 met z'n eigen zaak begonnen. Werkte tot die tijd voor een baas, maar heeft daarvoor altijd z'n eigen  bedrijven gehad. Door omstandigheden is hij daar steeds weer mee moeten stoppen (geen faillissement hoor, maar ex-en die moeilijk deden), het ondernemerschap bleef hem dus altijd kriebelen.

Qua drukte maak ik me niet zo'n zorgen of we een baby en de zaak wel kunnen combineren. Het is meer de tijd waarin we zwanger willen worden. Je hoort toch vaak dat het derde jaar het meest cruciale jaar is voor een ondernemer, in verband met het wegvallen van gunstige voordeelregelingen. Daar kan ik nu al wakker van liggen om eerlijk te zijn. Maar... m'n schatje blijft altijd roepen: "alles komt goed!". En tot nu toe is dat inderdaad ook steeds zo geweest.

Voor hoeveel uur werk jij mee in de zaak van je vriend? Ik op de woensdag en zaterdag. Voornamelijk boekhouding en poetswerk. Dat vind ik superleuk om te doen, maar ik zou persoonlijk nooit fulltime bij hem in de zaak kunnen. Daarvoor vind ik m'n eigen werk veeeeeeeel te leuk.

Tot zover weer, ik duik weer de studieboeken in!!

Groetjes,
Chantal

Nee, als ondernemer kan je inderdaad niet ziek zijn. Dit was ook de eerste keer zo'n beetje in de afgelopen vijf jaar ofzo haha.
We hebben wel personeel. Zijn met ongeveer 15 mensen. Een adviesbureau.
Ik werk er wel fulltime. Ik heb ook een hele andere studie gedaan (ben sportlerares) maar vind het heerlijk om op kantoor te werken. En het bevalt me goed om altijd bij mijn vriendje in de buurt te zijn, haha. (moet je ook maar tegen kunnen, kan volgens mij niet iedereen).
Verder sport ik zelf nog steeds heel veel, op redelijk hoog niveau. Dus daar ben ik in de avonden en weekenden lekker druk mee. Dus genoeg te doen.
Zal allemaal wel anders gaan worden als ik straks hopelijk  zwanger wordt. (eng, maar ook leuk om over te fantaseren!)

Jij succes met leren en de studie!

Hallo Nienke!!

Alles goed met je? Of ben je alweer druk aan 't werk?

Ik heb vandaag m'n vrije dag, heerlijk altijd. Gelukkig gaat het met m'n rug weer de goede kant op, dus ben vandaag maar es even de deur uitgegaan.

Vanavond weer sporten. Wat leuk om te lezen dat jij daar je opleiding in hebt gedaan! Ik moet zeggen dat ik nu helemaal verslaafd aan het sporten ben, er zit sinds kort een nieuwe sportschool bij ons aan de overkant van de straat. En da's supermakkelijk!! Hup in de sportkleren, naar de overkant en zo'n 1,5 uur later weer thuis. Beter dat dan lang in de auto te moeten zitten om effe te gaan sporten. Wat voor sport doe jij?

Ik moet wel zeggen dat - nu ik gestopt ben met roken - ik mezelf veeeeeel fitter voel dan tevoren. Wat een uitwerking kan dat toch hebben he? M'n vriend is ook nog steeds gestopt, het gaat dus geweldig aan deze kant van de pc.

Jeetje, 15 man personeel. Da's niet niks he. Mag ik vragen waar jullie in adviseren??

Tot snel!!

Groetjes,
Chantal

hoi chantal,

ik lees nu pas je verhaal maar ik heb exact hetzelfde als jij hoor!!

Ik heb sinds 1.5 jaar mijn eigen zaak, maar ben daarnaast ook nog wel in loondienst. Ik twijffel ook heel erg of het wel goed is wat we doen. Wij zijn namelijk ook niet echt voor het financiele geluk geboren zeg maar.....   Iedere keer als we weer een beetje op de rails zitten dan gebeurd er weer wel iets wat veel geld kost, en weg zijn de spaarcentjes weer.

Toch heb ik besloten om eind januari mijn mirena te laten verwijderen. Nadien heb ik erg met mijn eigen hoofd overhoop gelegen, om het zo maar te zeggen....

Had een beetje tegenvalllende bedrijfsresultaten van 2006 en zat erg met het feit of ik het allemaal wel aan kan..... Uiteindelijk heb ik het wel duidelijk gesteld voor mezelf.   We willen nu eenmaal graag een kindje en ik wil graag voor mijn 25e moeder worden. Mijn man wil eigenlijk al wat langer maar mijn twijfels hebben dit steeds tegengehouden.

Nu ben ik er klaar voor.... je kunt toch niet alles plannen in het leven......
Als ik zwanger ben kan er ook nog zoveel gebeuren, zowel financieel als op alle andere gebieden dat je toch nooit zekerheid krijgt.

Wij willen nu even afwachten hoe mijn cyclus is en ik wil mijn lichaam even een paar maandjes rust gunnen na al die jaren van hormoongebruik, en vanaf maart gaan we ervoor. Dan gaan we voor het eggie.... en we zien het wel, misschien duurt het nog wel een hele tijd voordat het zover is, en misschien ook niet.....

liefs gridje

Hoi Gridje!

Leuk dat je hebt gereageerd. Volgens heeft bijna iedereen van die gevoelens (doen we er wel goed aan, kunnen we 't betalen, etc). Maar sinds een tijdje heb ik die knop omgezet. We zien wel of het lukt, als ik nu nog es  3 jaar ga wachten ben ik ook over de 30 en m'n vriend 44. Wie dan leeft, wie dan zorgt is het motto en daar hou ik me maar aan vast. Ik heb nog altijd een tekst in gedachten van zo'n tegeltje dat bij m'n oma en opa aan de muur hing "van het concert des levens krijgt niemand een program". En zo is het maar net!!

Wel spannend dat jullie besloten hebben om in maart er helemaal voor te gaan! En dan maar hopen dat het snel raak is he. Is jouw man trouwens wel gewoon in loondienst? Mijn vriend heeft sinds februari vorig jaar z'n eigen zaak en is daarmee dus nog in de opbouwende fase. Daarom ben ik ook wat huiverig om meteen voor het ecchie te gaan. Nu hebben we in een moeilijke maand mijn inkomen nog, maar met een baby zal ik toch wat minder gaan werken en dan zijn we meer van het inkomen van m'n vriend afhankelijk.

Maar goed, alles komt goed. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van jullie vorderingen in maart.

Liefs,
Chantal

hoi chantal,

ja mijn man is wel gewoon in loondienst, en ik ook. Ik heb een parttime baan en een eigen zaak. Een erg druk bestaan dus..... Ik zal het waarschijnlijk niet allebei willen / kunnen blijven doen als er straks een hummeltje is.   Maar dat zie ik dan weer wel.

Verder ben ik ook maar mijn knop aan het omzetten, deze week heeft mijn moeder ontdekt dat we bezig zijn. (ze ontdekkte mijn puistjes, vrolijkheid en ik had per ongelijk gezegt dat ik ongesteld was en met mijn mirena was ik dat nooit, dus had ze snel de conclusie getrokken dat ik die mirena niet meer had ) Ben wel blij dat ik er nu met haar over kan praten, ze heeft precies hetzelfde gevoelt als ik. Ook zij zegt wie dan leeft wie dan zorgt....... Dus begint mijn knop ook zachtjes bij te draaien....

Ow ja en een nieuwtje over in maart beginnen....... gisteren maakte we onze laatste condoom op, ik heb gezegt dat ik geen zin meer had om nieuwe te gaan kopen dus........ misschien gaat mijn man anders gaan we voor het eggie!!!!

liefs gridje

Hoi Chantal en andere meiden,

Ben ik weer! Ik was erg  druk, dus even niet hier op het forum geweest.
Ook een paar dagen minder 'druk in mijn hoofd' geweest met zwanger worden. Kan ook geen kwaad volgens mij. Want nu de knop om is, kan ik niet meer wachten. En dat zal nog wel even moeten haha!

Met mij alles gewoon goed, voel en merk niets haha. Probeer ook niet bij elke pijntje na te denken. Anders maak ik mezelf nog gekker volgens mij.
Gewoon lekker afwachten en dan zie ik wel weer!!!

Hoe is het bij jou Chantal?

Groetjes Nienke

Terug
Bovenaan