Zit ik nou mezelf gek te maken of eh.......

Hallo!

Heb even een paar dagen geen tijd gehad om te reageren in verband met m'n examen van gisteren. Maar....... ik ben in ieder geval geslaagd voor het belangrijkste examen (en dat was makelaardijleer). Voor de andere (bouwkunde, bestek en tekeninglezen) ben ik helaas gezakt maar de vreugde voor dat ene examen overheerste alles. Nu  heb ik op 28 februari voor publiekrecht, dus het studeren gaat gewoon weer vrolijk verder.

Tja, ik ben (gelukkig!) ook nog steeds gestopt met roken. Zelfs gisteren voor m'n examen had ik er echt geen behoefte aan. Ik voel me echt stukken beter, maar of dat nu komt door het stoppen met roken of het stoppen met de pil, ik weet het niet.

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Nienke: heb je een goed gevoel overgehouden van vorige week? Dat was toch je eerste echte 'klusweek' he? Ik blijf voor je duimen hoor!

Gridje: fijn dat jij er ook met je moeder over kunt praten. Ik wilde het eigenlijk pas tegen m'n moeder zeggen als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn, maar ja: zo lang kan ik het echt niet voor mezelf houden. De voorpret is ook al erg leuk om te delen. Enne....... is je man nog naar de drogisterij geweest of gaan jullie nu er ook helemaal voor?

Okiedokie, dit was het voor nu. Ik duik weer in m'n boeken (zucht....) en hopelijk tot snel!!

Liefs,
Chantal

Hé Chantal, goed dat je het moeilijkste tentamen hebt gehaald! De rest komt vast ook wel goed! Succes met leren in ieder geval.

Eerste   echte klusweek was prima en vooral erg lekker, haha. We proberen ons toch echt niet bezig te houden met dat het 'moet'. Dus we zullen wel zien. Ik heb nergens last van, dus ga er voorlopig nog maar even vanuit dat ik volgende week gewoon ongesteld ga worden. We zullen zien!

Hoe is het verder bij jullie?

He hallo!!

Bij ons gaat alles goed. Ik moet zeggen dat die condooms nog steeds onaangebroken in de badkamer liggen.....  En volgens mij (als ik het goed uitreken tenminste...) heb je toch 14 dagen na de 1e dag van je menstruatie een eisprong? Dat zou voor mij betekenen dat dat vandaag of morgen zal zijn. En tja... gisterochtend en vanochtend hebben we 't wel onbeschermd gedaan. Hahaha, 't zal toch wat zijn zeg! Ik ga er niet vanuit, aangezien ik echt geen idee heb of m'n cyclus meteen de eerste keer na de pil op 28 dagen zal uitkomen. Wel had ik vanochtend wat steken linksonder in m'n buik, maar of dat nou een eisprong is? Echt geen idee...

M'n lief is nog steeds gestopt met roken en doet dat dus niet alleen voor zichzelf en voor mij, maar ook voor ons toekomstig beebje. Wat een schatje is het!! En ach, wat moet een vrouw toch doorstaan om een kindje te krijgen, dus de man mag er ook wel wat voor doen vind ik.

En bij jullie? Spannend hoor, zo'n eerste officiele klusweek! Krijg jij ook helemaal kriebels in je buik als je eraan denkt? Brrr, 't is dan net of ik erg nerveus ben of zo. Wel een heeeerlijk gevoel!

Trouwens, aangezien jij ook zo'n fanatieke sportster bent.. sport jij wel gewoon hard door, ondanks het feit dat je zwanger wilt worden? Ik ben toch wel minimaal 4 keer per week (en soms wel 6x per week) in de sportschool te vinden, maar moet ik dat nu al gaan minderen? Lijkt me toch niet he.

Nou, ik ga weer terug aan m'n werk. 't Is gelukkig wel vrij rustig hier en ik zit alleen op kantoor, maar ik wil graag alles af hebben. Dan kan ik eventueel aan 't einde van de middag nog een beetje surfen.

Als ik je niet meer 'spreek', dan wens ik jou  een heel fijn weekend en tot snel!!

Groetjes,
Chantal

hoi chantalleke...

hij is niet meer naar de drogist geweest  whahaha.. Nee we gaan er voor!! Niet heel erg bewust maar we doen het als we zin hebben zeg maar.... Ik ben ban mening dat het echt niet op die ene maand aankomt.... toch???

Leuk dat bij jullie de condooms nog onaangebroken in de kast liggen hahaha... Zo zie je maar van die voornemens komt niets terrecht. Bij ons in ieder geval niet.

Nu zit ik dus februari echt in ronde 1...... tenminste als de rd nog komen, eind deze week. Maar dat zal wel, tenminste ik ga er maar vanuit.

Wel spannend allemaal he? Ik krijg er zo' n raar gevoel van in mijn lijf....
Het gaat ons op het moment eigenlijk allemaal wel voor de wind en dat vind ik gewoon een heel eng idee... normaal hangt het bij ons aan elkaar van de tegenslagen dus ik ben een beetje bang om ervan te genieten.....

We houden elkaar op de hoogte he?

liefs gridje

Hé Chantal,

Lekker weekend gehad? Verder nog iets gemerkt van je eisprong?
Wij hebben na het stoppen van de pil ook niet meer veilig gevreën. Eerst wel over gehad, maar als de keus eenmaal gemaakt is....dan maar gewoon kijken wat er van komt.
Maar geeft een geweldig gevoel he? Extra spannend! Vind ik ook! Ben benieuwd of jullie klusweek effect heeft gehad! Spannende periode dus!

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Ik voelde het dit weekend al aankomen.
Volgens mij precies een cyclus van 28 dagen, dus dat is wel lekker. Ben blij dat dat gewoon lekker 'normaal' is na het stoppen met de pil. Ik slikte de Diana, dat is wel één     van de zwaarste volgens mij. Wij gaan nu dus lekker door. Natuurlijk wel een kleine teleurstelling dat het niet gelijk raak was, maar daar waren we toch ook niet vanuit gegaan. ben allang blij dat mijn lijf lekker regelmatig is.
We houden elkaar weer op de hoogte! Ik moet nu gewoon weer lang wachten haha.
Groetjes!!!

Oh ja, en ik sport nu gewoon nog door ja!
Doe aan teamsport en kan moeilijk zeggen dat ik nu een stapje minder doe omdat ik zwanger wil worden. Wil ik toch echt nog voor mezelf houden.
Ik heb  gelezen dat je tot de 12de week nog veilig kan sporten. Dus daar ga ik vanuit!

Hé Chantal, hoe is het met jou?
Heb je het gevoel gehad dat je eisprong echt is geweest? En al last van zwangerschapskwaaltje? Wanneer zou je nu ongesteld moeten worden?
Rond 17 feb ofzo? Toch spannend of niet?

Hoi!!

Nienke: sorry sorry sorry... voor het feit dat je zo lang op m'n antwoord moest wachten. Brrrr, 't is echt megadruk geweest de afgelopen periode, ben er niet aan toegekomen. En tot m'n spijt moet ik bekennen dat ik je vraag pas net zag...

Tja, ik weet niet echt wat ik moet zeggen van m'n lichaam. Ik heb afgelopen dinsdag  en woensdag redelijk veel last van m'n buik gehad. Opgezet en ook doorzichtige afscheiding. Heeeeeel vreemd vond ik het in ieder geval. Het was stukken erger dan toen ik nog aan de pil was. Ook van die steken links- en rechtsonderin. Maar of dat nou een eisprong is of zo... Ik moet m'n lichaam volgens mij weer helemaal opnieuw leren kennen.

Wel 'te gek' Nienke, dat jij een cyclus van 28 dagen hebt!! Wauw, dat is toch super! Ik ben erg nieuwsgierig waar ik op uit zal komen. Ook ik heb al die jaren de Diana-35 geslikt. Had je nu ook meer last van je menstruatie?

En Gridje: wat gaaf dat jullie ook meteen alles laten staan! Pfoef, ik vind het zo'n superspannende tijd nu!

Nou, ik wens jullie allemaal ontzettend veel suc6 en als er wat is, dan laat het me maar weten.

Ow ja, ik ben nog steeds gestopt met roken. M'n vriend trouwens ook. Het gaat mij stukken makkelijker af dan hem, maar ja: alles voor een goed doel! Nu hebben we wel een meningsverschil... Mijn schoonouders komen dit weekend even op visite en nu wil ik dus eigenlijk niet dat er bij ons thuis nog gerookt wordt. Dan zit ik met die stinkerij. Vinden jullie dat redelijk van mij? Ik heb het hele huis nu lekker fris en fruitig en dan komen zij een middagje langs en zit ik weer met alle viezigheid. Bovendien ben ik dan bang dat m'n vriend er nog meer moeite mee krijgt, dus ik doe het ook voor hem. Graag jullie mening.......

Een heeeeeeeeel fijn weekend gewenst!!

Chantal

Terug
Bovenaan