Haha, das inderdaad grappig ja! Even wat anders.. Ik heb een paar dagen terug een folder aangevraagd over trouwen, geregistreerd partnerschap en samenlevingscontract. Heb het vandaag binnen gekregen en eens goed doorgelezen. Op dit moment is onze situatie zo: Mijn vriend had dit huis gekocht voordat we elkaar leerden kennen. Ik ben er na verloop van tijd bij in getrokken. Ik studeer nog en hij werkt al jaren. Het huis staat nu ook nog alleen op zijn naam. Op het moment dat ik ergens een vast contract heb, willen we dat gaan veranderen. We wonen dus samen, maar hebben verder niets geregeld. Dit moet natuurlijk wel gaan veranderen. Dan heb ik het niet zozeer over de eigendommen voor het geval het ooit mis gaat tussen ons, maar over dat ik op dit moment geen wettig erfgenaam ben van mijn vriend. We twijfelen tussen een samenlevingscontact (en dat hij daarbij ook een testament opstelt) en geregistreerd partnerschap. Trouwen willen we in de toekomst heel erg graag. Maar dan willen we ook alles erop en eraan en daar moeten we gewoon nog een tijdje voor sparen. Als we voor geregistreerd partnerschap gaan, verandert er zo weinig als je het later omzet in trouwen. Ik vind dat het 'magische' er dan vanaf is... Voordeel is wel dat je een geregistreerd partnerschap gratis kunt laten afsluiten op maandag ochtend. Een samenlevingscontract kost geloof ik best veel geld (bij de notaris), toch?
Misschien weet jij (of iemand anders) hier meer over?? Ik weet dat m'n vriend het kindje sowieso moet erkennen hoor, dat hoeft alleen niet als je getrouwd bent. Het gaat ons ook niet om de eigendommen. Maar meer om wat als hem iets overkomt en ik ben zwanger of we hebben al een kindje. Als jet huis dan nog niet (ook) op mijn naam staat, heb ik helemaal niets. Dan gaat alles geloof ik naar zijn ouders, waar ik overigens wel een hele goede band mee heb...
Tja, allemaal dingen om over na te denken. We willen ook pas voor iets kiezen als ik ook echt zwanger ben hoor.
Kus, ikke