• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

IUI - ervaringen delen?

@Dromer fijn dat je er weer bent en je echt hebt kunnen genieten van de vakantie. Goeie instelling die frisse moed. Hoop echt dat het gaat helpen!! Hoe gaat het tot nu toe, valt het mee?

Het is ons niet gelukt en de afgelopen weken een hoop gesprekken gevoerd. We zijn gestopt met IUI en worden nu begeleid door een ander ziekenhuis. Wellicht dat ze daar nog opties voor IUI zien, maar zijn inmiddels ook aangemeld voor IVF.
 
Laatst bewerkt:
@Jssiem Oh wat vervelend allemaal! Hopelijk betere ervaringen bij een nieuw ziekenhuis.

Hier gaat het tot nu toe prima, gister de IUI gehad. Die dag en vandaag wel extreem vermoeid, misschien heeft het iets te maken met de heftigere eisprong (had twee follikels die meedoen). Ook wel wat buikkramp. Verder hadden we maar 1,1 miljoen zaadcellen na opwerking (minimum voor IUI is 1 miljoen), dit is een stuk minder dan de vorige keer. Geen idee waar dit mee te maken kan hebben, maar het maakt ons wel een beetje onzeker over onze kansen deze ronde..
 
Hallo allemaal

Ik zou me graag aansluiten bij de groep
Momenteel zijn wij bezig met poging 4 van iui met 3 eitjes wouden ze de poging toch door laten gaan 1 van 20.5 1 van 18 en 1 van 15.5 afgelopen woensdag de inseminatie gehad nu in de wacht weken

@Dromer hebben wij op de zelfde dag inseminatie gehad
 
Laatst bewerkt:
@Mini Wat grappig, we lopen inderdaad precies gelijk. Ik had ‘maar’ twee eitjes (19 en 15 mm op maandagochtend, dus hopelijk nog wel wat doorgegroeid tot de inseminatie). Hoe gaat het wachten bij jou? Ik had gehoopt dat de tijd sneller zou gaan! Nog iets meer dan een week uitzitten…
 
Ik heb een vrij snelle cyclus altijd meestal rond 24 dagen het wachten duurd altijd wel lang wel heel erg last van gevoelige pijnlijk/jeukende borsten en vandaag wat beroerd dat eigenlijk nog nooit gehad maar wil het niet aan een mogelijke zwangerschap linken we weten inmiddels dat je van alles gaat voelen

We hebben net 2 maanden een tussenstop gehad heb zelf aardig ongemakken van het prikken en de 2 dagen na inseminatie veel pijn
Ik voel zelf mijn eisprong vaak aan de druk en dit had ik de ochtend van de inseminatie ook die druk dus in goede hoop dat hij nu heel mooi getimed is

Heb jij iets van ongemakken ervan en hoeveelste poging is dit voor jullie
 
Ik wil even wat kwijt…
Nee ik zit totaal niet in hetzelfde schuitje als jullie… (ook al raakten wij niet makkelijk zwanger… )
Ik lees met jullie mee, en wil jullie danken voor jullie openheid, moed en doorzettingsvermogen… Het is een moeilijke weg die jullie gaan…

Jullie allen sterkte in alles en ik hoop van ganser harte dat jullie (voor het eerst of opnieuw) eens een kindje in handen mogen krijgen…

Liefs…
 
Ik heb een vrij snelle cyclus altijd meestal rond 24 dagen het wachten duurd altijd wel lang wel heel erg last van gevoelige pijnlijk/jeukende borsten en vandaag wat beroerd dat eigenlijk nog nooit gehad maar wil het niet aan een mogelijke zwangerschap linken we weten inmiddels dat je van alles gaat voelen

We hebben net 2 maanden een tussenstop gehad heb zelf aardig ongemakken van het prikken en de 2 dagen na inseminatie veel pijn
Ik voel zelf mijn eisprong vaak aan de druk en dit had ik de ochtend van de inseminatie ook die druk dus in goede hoop dat hij nu heel mooi getimed is

Heb jij iets van ongemakken ervan en hoeveelste poging is dit voor jullie

Dit is onze tweede ‘echte’ poging (plus een poging met te veel eitjes en een poging die niet door kon gaan vanwege een cyste). De eerste poging liep uit op een zeer vroege miskraam. Dus we weten dat IUI op zich wel kan leiden tot een bevruchting.

Ik heb normaal nooit last van mijn eisprong maar rond de IUI en vooral daarna voel ik wel een behoorlijk drukkende kramp in mijn onderbuik. Nu voel ik nog steeds wat kleine krampjes, verder eigenlijk geen symptomen dus het is erg spannend nog steeds (dpo 9).

Ik wil even wat kwijt…
Nee ik zit totaal niet in hetzelfde schuitje als jullie… (ook al raakten wij niet makkelijk zwanger… )
Ik lees met jullie mee, en wil jullie danken voor jullie openheid, moed en doorzettingsvermogen… Het is een moeilijke weg die jullie gaan…

Jullie allen sterkte in alles en ik hoop van ganser harte dat jullie (voor het eerst of opnieuw) eens een kindje in handen mogen krijgen…

Liefs…
Dankje voor je lieve woorden. Het is fijn om te weten dat mensen meeleven.
 
Dit is onze tweede ‘echte’ poging (plus een poging met te veel eitjes en een poging die niet door kon gaan vanwege een cyste). De eerste poging liep uit op een zeer vroege miskraam. Dus we weten dat IUI op zich wel kan leiden tot een bevruchting.

Ik heb normaal nooit last van mijn eisprong maar rond de IUI en vooral daarna voel ik wel een behoorlijk drukkende kramp in mijn onderbuik. Nu voel ik nog steeds wat kleine krampjes, verder eigenlijk geen symptomen dus het is erg spannend nog steeds (dpo 9).


Dankje voor je lieve woorden. Het is fijn om te weten dat mensen meeleven.
Ik had een beetje terug gelezen het is indd heel fijn om te weten dat het mogelijk is zelf heb ik ook een miskraam gehad met 10 weken het eerste jaar dat we hadden gezegd we gaan ervoor daarna hebben we er nog 4 jaar over gedaan ook met iui ze hebben mijn eileiders toen schoon gespoten en de maand daarna ben ik op natuurlijke wijzen zwanger geworden waar een dochtertje uit is gekomen door omstandigheden konden we toen de iui niet voort zetten nu inmiddels alweer 4 jaar bezig zonder succes we hebben met elkaar afgesproken dat we het proberen tot eind van het jaar dan leggen we ons erbij neer

Ik heb zelf het gevoel dat ik ongi ga worden omdat ik de krampen voel waarmee dat altijd doorzet niet dat dat heel veel hoeft zeggen toen ik zwanger was van me dochter heb ik dat ook nog tot 6 weken zwangerschap gehad waardoor ik bang was op weer een miskraam maar gelukkig ging dat weg
 
Terug
Bovenaan