Zoekresultaten

1. K

1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Suusx, Gefeliciteerd!!! Wat een ontzettend mooi nieuws. Ik ga heel hard met je mee duimen dat deze inimini op de juiste plek zit. Maar dat je nu al zo'n positieve test hebt geeft vertrouwen! (Sorry voor het inbreken...)
  2. K

Utrogestran

Ook daar heb ik een succesverhaal bij! Een ander forumlid waarmee ik toen in een draadje zat is na de veelsteveelste ronde ook zwanger geraakt met progesterall ook al had ze een normale cyclus. Alleen wat spotting vooraf. Dus wie weet is het bij jou ook net dat zetje extra. En anders is het...
  3. K

Utrogestran

Hoi A, Wat een naar traject heb je achter de rug zeg. Ik kan je niet helpen aan utrogestan, maar wel vertellen over mijn eigen ervaring. Bij ons duurde het ook wat langer om zwanger te raken en ik had een zeer korte luteale fase en andere klachten die passen bij een laag progesterongehalte...
  4. K

20 weken echo, baby iets dikkere buik

Hoi, hier een positief verhaal. Ons zoontje zat met alles gemiddeld, maar zijn buikje was ook aan de dikke kant. Dat bleek geen enkel probleem te zijn, het was gewoon lichaamsbouw. Ik kon het later merken aan de kleertjes, hij ging met zijn shirtjes wat eerder naar een volgend maatje. Maar je...
  5. K

Juli 2021

Ik heb in de facebookgroep aangegeven dat er meer meiden erin willen:)
  6. K

Juli 2021

Gefeliciteerd allemaal!! Er is nog plek in de facebookgroep, de link staat bij eind mei/begin Juli. Ik weet alleen niet of hij nu nog open staat. Geef maar even een seintje als dat niet zo is!
  7. K

Juli 2021

Gefeliciteerd allemaal!! Er is in de topic eind juni/begin juli een link naar een facebookpagina! We zitten er al met een paar meiden in, maar er is nog plek;)  Ik ben 5 Juli uitgerekend. Heb nog weinig kwaaltjes, maar voel me gelukkig wel zwanger! Hopelijk blijft het zo..
  8. K

Eind juni, begin juli 2021❤️?

Ik heb me ook aangemeld en een verzoek gestuurd! Leuk hoor, fijn dat je het wilde uitzoeken Zomerkind. Spannend Astrid Lynn, hoop dat het allemaal goed zit daarbinnen. Ik hoop ook op wat kwaaltjes, de vorige keer had ik er helemaal geen (was ook wel prettig, haha) maar dat ging dus mis aan...
  9. K

Ohnee Frutseltje, wat eng! Ik ga voor je duimen dat het op zijn plek zit. Sterkte! Zomerkind, ik krijg een melding te zien dat het niet beschikbaar is voor mij. Superbesloten dus! Is er een andere manier om toegang te krijgen?
  10. K

Wat een hoop berichtjes weer! Frutseltje, wat eng voor je. Hopelijk kun je als je weer zo'n pijn voelt wel al eerder terecht! Welkom nieuwe dames! Cam, heel naar om een miskraam mee te maken. Het onbezorgde is er dan van af he? Hopelijk kun je wel al een beetje genieten.  Een Facebookgroep lijkt...
  11. K

Hoi meiden, ik klets graag mee! Vanmorgen had ik (eindelijk) een mooie positieve test in mijn handen. Nu nog even duimen dat het goed blijft gaan! Het is van ons tweede kindje, ik heb al een heerlijk zoontje van 3.  Qua eten let ik wel goed op, omdat ik al meerdere miskramen heb gehad. Die kans...
  12. K

MISKRAAM OF NIET?! HELP

Hoi, wat naar voor je zeg, die onzekerheid is echt killing. Hier een positief verhaal, hopelijk helpt het je. Ik zou bij de eerste echo ook 7 weken zijn, maar na veel pijn en moeite zoeken in het vruchtzakje zag ze toch een vruchtje van ongeveer 5.5 weken. Dus kon twee kanten op. Week later zat...
  13. K

Zwanger van tweede moeilijker

Hoi Suer,  Bij mij duurt de tweede ook een stuk langer dan de eerste, heel naar en anders dan verwacht. Bij mij is een korte lf waarschijnlijk  het probleem. In mijn ziekenhuis houden ze 7 dagen als de ondergrens aan, dus 11 of 12 dagen zou voldoende moeten zijn om zwanger te worden. Je kunt wel...
  14. K

Progesteron

Gfdh, wat vreselijk! Veel sterkte ermee. Mag ik vragen waarom je niet direct na de eisprong mag starten met utro? 
  15. K

Progesteron

Hoi Loetje, Ik heb er nog geen ervaring mee, want ik word er op dit moment op getest. Maar ben wel benieuwd, dus ik lees graag mee. Wat merk jij van een te laag progresteron? Word jij ook steeds veel te vroeg ongesteld?  
  16. K

Piepende peuter

Hier hebben we soms een piepmannetje. Niet zo vaak als jij het omschrijft hoor. Meestal maak ik er maar een luchtig grapje van: Ohjee, een muis in huis! En dan zoeken naar waar je de muis allemaal hoort. Of dat hij de pieperitus heeft en dan prik ik hem: daar en daar en daar. Of dat hij overal...
  17. K

Tarwekiemolie bij normale cyclus?

Ik zou je even inlezen op de werking ervan. Wat ik er van weet is dat tarwekiemolie het slijmvlies in je baarmoeder dikker maakt. Als je een lichte menstruatie hebt, dan kun je het wel proberen. Als je een zware menstruatie hebt van jezelf, dan zou ik het niet doen. Bij een te dik slijmvlies kan...
  18. K

Ervaring tarwekiemolie en teunisbloemolie

Hoi, Ik heb een soortgelijke cyclus met een late eisprong en dan een korte luteale fase. Mijn lf is wel nog wat korter dan bij jou. Volgens mijn huisarts kun je er prima zwanger mee worden, omdat een bevrucht eitje lh aanmaakt die het overneemt van het progresteron. En ik ben al vaker zwanger...
  19. K

Wanneer peuter vertellen?

Wij hebben het gewoon meteen verteld. Hij ging ook mee naar de echo's toen en als we het erover hadden dan wist hij waar het over ging. Helaas is het een miskraam geworden, en daar zijn we ook gewoon open over naar hem geweest. Hij kent het grafje en weet de naam van het kindje. En hij snapte...
  20. K

6+3 leeg vruchtzakje op echo toch zwanger?

Hier ook een positieve ervaring bij mijn vorige zwangerschap! De eerste echo was bij 6.6 dagen, maar op de echo na lang zoeken een inimini vruchtje te zien, van ongeveer 5.3 dagen. Een week later was er een kloppend hartje en het kindje 6+2. Ik wist precies wanneer mijn eisprong was, dus vond...
  21. K

Hulp bij ovulatietesten

Wat vreemd zeg... Ik zou voor de zekerheid gewoon om de dag/ twee dagen het gezellig maken, dan hoef je je in ieder geval niet druk te maken dat je hem hebt gemist.  Volgens mij kun je het beste naar je lichaam luisteren. Ik werk met sensitest en als ik twijfel clearblue. Maar dan nog is het...
  22. K

Slaapt allen op arm overdag

Oh wacht, het is een zij, haha. Ik heb een zoontje, vandaar mn mix-up
  23. K

Slaapt allen op arm overdag

Heel herkenbaar hoor! Hier hadden we ook echt de perfecte baby met 3 maanden en met 4 maanden was het slapen zo moeizaam, precies wat je omschrijft. Ik heb er gewoon aan toegegeven. Geaccepteerd dat hij dan maar een tijdje alleen op de arm sliep. Boekje erbij, comfi gaan zitten en genieten maar...
  24. K

Stopt met ademen

Hoi! Stopt ze met ademen tijdens het huilen? Dan lijkt het namelijk op een Breath Holding Spell. Is totaal ongevaarlijk en niks om je druk over te maken! Google maar eens. Mijn zoontje heeft het ook vanaf zn geboorte. De eerste maanden lukte het net als bij jou om hem dan weer te laten ademen...
  25. K

Driftbui, night terror?

Wat een nare ervaring voor jullie! Nightterrors heb ik geen ervaring mee, maar we hebben iets soortgelijks een paar keer gehad met mijn zoontje (toen ook 2) toen hij hoestbuien had. Elke keer als ik hem uit bed nam om te troosten werd hij alleen maar erger overstuur. Op een moment heb ik hem in...
  26. K

2 jaar 5.30 wakker

Wat vervelend! Kan een slaapwekker misschien helpen? Dat hij pas mag roepen als de wekker groen is? Misschien dan we een flesje water naast zn bed zetten en wat boekjes oid, dat hij zich kan vermaken. 
  27. K

Ovulatietesten

Hoi, helaas zit ik in een vergelijkbare situatie. Nu ook een jaar bezig voor 2e kindje, met een miskraam halverwege. Sinds de miskraam is mijn cyclus een loopje met me aan het nemen. Eerste ronde netjes een ei op dag 14, maar wel 6 dagen later weer ongesteld. Inmiddels heb ik een cyclus van 26...
  28. K

In een groot bed slapen

Mijn zoontje slaapt nog wel in zijn ledikant, maar vanaf 2 jaar zonder zijkant. De eerste paar dagen bleef hij er in. Toen ontdekte hij dat hij eruit kon en troffen we hem overal in zijn kamertje slapend aan. Heel schattig, maar niet de bedoeling natuurlijk! Toen zijn we een paar dagen erbij...
  29. K

dochter 2,5 jaar huilen bij naar bed brengen

Ik herken het bij mijn zoontje (ook 2.5), die is ineens weer een stuk hangeriger bij het naar bed brengen. Meestal blijf ik nog even aan het voeteneind zitten tot hij rustig is. Of even de kamer opruimen. Ik ga er van uit dat het weer een fase is!
  30. K

Ervaringen tens apparaat.

Hier ook een positieve ervaring! Ik heb hem de hele bevalling gebruikt, ik wilde zelfs niet in bad/douche omdat ik dan mijn tens moest afdoen, haha. Hij gaf me zoals hierboven gezegd een gevoel van controle over de weeen en werkte echt goed om mijn aandacht van de pijn van je buik af te leiden...
Terug
Bovenaan