Zoekresultaten

1. P

Hoe vertellen dat je zwanger bent

Hun hobby’s erin verwerken? Bijvoorbeeld een breipatroontje van babysokjes of een mok met een dartbord en bullseye aan 1 kant en dan aan de andere kant gefeliciteerd opa. Dat soort dingen. Wij hebben het in ieder geval over gepersonaliseerd naar de persoon. Ik had bij mijn schoonzus (we deden...
  2. P

Zoontje van ruim 5 blijft in de broek poepen.

Hoihoi. Ik zie inderdaad staan Belonen/negeren/boos worden/praten enz. Dat het niet werkt. Wellicht optie: Heeft hij een ouder kind/familielid in zijn omgeving waar hij aan gehecht is/naar op kijkt? Soms heeft het wel zin als die onderling praten erover dan. Of dat die persoon een paar x beetje...
  3. P

Krijg geen 2 e kind van mij partner

Waarschuwing: grof taalgebruik en harde uitingen….niet verkeerd bedoeld ? Ik heb toendertijd op date 1 direct gevraagd of/en hoeveel kids hij wilde. En inderdaad moest dit gelijk zijn aan mij anders zou ik niet eens de date af hebben gemaakt bij wijze van spreken…dat geloof ik dus meteen van...
  4. P

partner geen behoefte aan sex meer

Hier ook zo. 9 maanden moeten smeken om een kruimeltje bij wijze van en dan was bij mij mijn libido ook nog eens verdubbeld in de zwangerschap…Maar al in de kraamweek werd ik plots compleet belaagd zowat ? hij was echt gewoon bang zolang ons kindje erin zat. Had niets met visueel ofzo te maken...
  5. P

Na verstopping niet durven poepen

Ja echt zielig als dit gebeurd he, en zeer frustrerend voor ons omdat we niet echt kunnen helpen. Ik heb heel veel gehuild erom mag je best weten. Hier waren sommige trucs: Pruimen eten, donker brood nooit wit, voorzichtig met zuivelproducten. Dit alles om de ontlasting zacht te houden zodat ze...
  6. P

27 weken zwanger maar niet aankomen

Oh is geen probleem. Ik was nooit misselijk ofzo. En toch was ik bij de bevalling van mijn eerste zelfs 6 kilo lichter dan mijn startgewicht voor de zwangerschap. Pak dan ook nog het gewicht van placenta/baby/bloed eraf was het best even schrikken. Mensen zagen ook pas (duidelijk) rond 7 maanden...
  7. P

Afleren speen

Je kunt voor kids vanaf 18 mnd van difrax zo’n massievere speen krijgen (die ze niet kapot kunnen bijten.) Ik gaf deze iets eerder omdat mijn oudste, toen 12 maanden, alle spenen kapot beet dus werd me beetje duur….binnen 1 dag was ze speen af ? vond het maar niks dat harde en leek toch op haar...
  8. P

Drink beker (anti lek)

Wij hebben juist wel de munchkin (na veel andere ondingen geprobeerd te hebben) zonder issues. Dat silicoon ding mag alleen niet in de vaatwasser/uitkoken. Alleen met de hand afwassen. Misschien ligt het daaraan oid want wij hebben echt nog nooit problemen ermee gehad vanaf dat onze oudste hem...
  9. P

Extreem hysterisch huilen

Merk je niet vermindering daarin nu? Want na de 3mnd zouden de darmkrampen normaliter langzaam afnemen. (Meest aannemelijke reden/darmkrampjes) mocht je dat online opzoeken en zeggen nee: daarin past het plaatje totaal niet dan kun je wellicht het beste 1 x teveel de huisarts bellen dan 1x te...
  10. P

Klopjes

Ik had dat ook! Dat was de reden dat ik de test deed eigenlijk ? mijn partner geloofde me niet maar ik was door die rare plopjes wel meteen zeker dat het raak was. En ik had gelijk (toen 2/3 wkn zei de test) ik voelde ze vooral als ik ging zitten. Wat het precies inhoud ??‍♀️ kon geen kwaad leek...
  11. P

Meisjes naam gezocht

Lian Veerle Janny Fenna Romy Enzenzenz…?
  12. P

Ongevaccineerd en Corona?

Hey, hier in de allereerste golf (2020 maart) 3 weken echt ziek ervan geweest. En toevallig nu weer in maart een mutatievariantje (vorige week) maar toen maar 2 dagen beetje slapjes met wat lichte koorts/moe en hoofdpijn. Ben alweer gewoon aan het werk nu. Tussen die 2x door heb ik zelfs nog een...
  13. P

Vader weekend weg na 6 weken

Ik denk dat de meeste mamas hier het gevoel van de 1ste zwangerschap beetje kwijt zijn al ☺️ ik zie ook veel tekst ‘na de geboorte van de 2de’ of ‘de oudste was’…ik zou gewoon nee hebben gezegd als mijn partner mij dit had gevraagd in mijn 1ste zwangerschap (terwijl we beide nog totaal niet...
  14. P

Naaminspiratie voor broertje of zusje

Jongens: Kane, Mick, Wess Meisjes: Kyla, Faye, Lizz Ach de hele wereld ligt voor jullie open! Ik zou proberen als eerste nog iets specifiekere wensen te vinden ✌?? wie weet helpt dat
  15. P

Irritaties man

Een weekend heeft 2 dagen…zaterdag mag hij blijven liggen en zondag ik. Perfect zou je denken ? Maar helaas zal je alsnog gemiddeld per keer 12 maal je vent uit bed moeten schoppen op jouw uitslaap ochtend voordat hij écht opstaat en met veel gedoe de deal nakomt. Oh en begin je 9/10 keer toch...
  16. P

Advies gezocht, uit elkaar gaan met baby

Ooooo hemeltje wat een kerel! Zeker als hij na de beloftes en er samen voor gaan toch geschrokken is of denkt het toch niet goed te kunnen doen vind ik het heel raar dat hij niet wat tijd wilt vrijmaken. Of een kleine aanpassing maken qua gedrag. Hij klinkt erg onverantwoordelijk en ik ben bang...
  17. P

Advies gezocht, uit elkaar gaan met baby

Heeey, wat rot dat hij zomaar 180• is gedraaid!! Geeft hij er verder geen reden voor zoals angst of jaloezie? En hoe oud is jullie kindje? Voor mannen is er vaak een vervormd idee dat ze goed voor hun kroost zorgen als het financieel nóg beter en nóg beter en nóg beter gaat….en dan verliezen ze...
  18. P

Achterstand? baby 8 maanden

Huh? Sinds wanneer is 7 maanden de limiet voor kruipen??? Ik geloof dat je goed zit in het midden tussen 10 maanden en 14 maanden hoor. 7 maanden zou zeer knap zijn, vast niet onmogelijk maar voor 95% zeker niet haalbaar. Maak je maar niet druk, mijn oudste ging pas met 11 maanden vóoruit...
  19. P

Jongensnaam

Ben gezegend met 2 dames.? Een zoon was Kayne geworden. Nog een paar die manlief niet mooi vond van mijn lijstje: - David - Jace - Lucas - Puck - Yoeri - Chris - Marcel - Kyle - Cody - Tyler Misschien….zit jullie perfecte naam ertussen ✌? zoniet, sux6 met het vinden ❤️
  20. P

Jongensnaam dilemma

Zoë, Milou &…… Kayne/Rhys/Julian/David/Oliver Zooooveel opties, hebben jullie geen “eisen” bij wijze van? Groetjes mij
  21. P

kleuter heel communicatief en enig kind

Ik heb hetzelfde met mijn dochtertje van 3,5…is altijd superenthousiast en wil graag contact leggen. Ik denk wel dat dit is omdat ze thuis en verder niet veel contact met kinderen heeft. Ook door de lockdowns weinig andere plaatsen natuurlijk qua ervaring opdoen. Zo zal dat ook met die andere...
  22. P

Omgangsregeling baby

Ehh ik vind dat van jou realistisch en zelfs heel moeilijk nog! Mijn kids (oudste is 3) hebben nog nooit gelogeerd ergens…dus dat zou never nooit al na 4 weken zijn gebeurd al zou de paus het eisen! Leg je aub nu NERGENS aan vast want wat jij nu nog ok zou vinden: vind je hoogstwaarschijnlijk...
  23. P

Alle balletjes hooghouden

Ja, hier zijn we het gaan geven zoals op de verpakking (kruidvat of nestle) staat vanaf…zoveel maanden enzenz. Maar dan was de 23.00u fles al weg gevallen en is dat dus de 20.00u fles. En vanaf toen was er ook geen 5u fles meer nodig. Dus is het dan de papfles, of is het juist het weglaten van...
  24. P

Alle balletjes hooghouden

Hebben jullie de weekenden samen vrij? Dan wellicht even in survival-mode. Zaterdag mag manlief uitslapen en zondag jij. Dus dan ook de nachtfles hoef jij zaterdag nacht niet te doen he. Dat geeft wat extra moed motivatie en ook beetje bijtanken. Vooral elkaar het gunnen is moeilijk soms. Vind...
  25. P

Welke zwangerschapsvitaminen gebruiken jullie

Hier de HNS Plex gebruikt. die pak ik eigenlijk al jaren en bleek alles in te zitten wat ik nodig had om zwanger te worden. Dus niet veranderd toendertijd. Wel tijdens de zwangerschappen gewoon Davitamon compleet zwanger met omega 3 en visolie genomen. Alles verliep super. Nu 2 kergezonde kids...
  26. P

Het leven na zwangerschapsdiabetes

Zover ik begreep was het niet zo dat je door de zwangerschap ineens getriggerd bent om diabetes te ontwikkelen. Je hebt die kans altijd al gehad (50/50, wel/niet) maar door de controle zijn ze daarachter gekomen. Vaak in combi met (meestal) overgewicht gaan die dokters meteen zo’n doem scenarios...
  27. P

Meisjesnaam

Kylie Noya Veerle Fay Saskia Jayne Ella Yzzie Dunya Willow Romy Daniek Ayla Gwenn Emma Reyz Zo heb ik nog veeeeeel meer ? maar het moet maar nét die ene match zijn he! Succes ??
  28. P

Tips tegen berg?

Hier werkte het om savonds flink in te oliën met babyolie. Dat lekker nachtje intrekken. Dan sochtends nog een keer goed olie erop, maar dan na 10 minuutjes heel voorzichtig met een zacht babyborsteltje de berg eruit wrijven tot het niet meer verder wilt. Dus elke dag 1 laagje en het dan...
  29. P

Wc verkleiner

Ik zou aanraden eentje met zachte zitting en kleine handvaatjes. die van ons van banini heeft aan de onderzijde een systeempje waardoor je het goed passend kunt maken op (bijna) elke toilet. En ook een simpele extra kopen voor als je boven een toilet hebt. Want zodra ze écht zindelijk zijn is...
  30. P

Hoe vaak in bad/douche?

Maandag Donderdag Zaterdag Vanaf geboorte bij beide dit ritme. Nu gaan ze samen sinds kort de jongste erbij in het grote bad. In babybad gebruikte ik naief badolie (die anderen vond ik stinken). Nu is het zwitsal badschuim en dan wassen met kruidvat wasgel en shampoo. Zodra ze eruit...
Terug
Bovenaan