Zoekresultaten

1. B

Zwanger willen worden met emetophobie

Oh bah, ik kan ook echt niet tegen spugen. Brrr! Ik heb gelukkig 2 makkelijke zwangerschappen gehad waarbij ik beide keren niet heb hoeven spugen en bij beide maar 1 weekje wat misselijk ben geweest. Ik hoop dat het ook zo mag zijn bij een (eventuele) derde. Helaas is zoiets niet gegeven. Dus...
  2. B

13dpo, negatieve test

Hoi allemaal, Vandaag ben ik 13dpo en ik testte vanochtend negatief. Ergens wel bijzonder, want ik heb al maanden een luteale fase (fase na de eisprong) van 11-12 dagen. Daarbij is mijn temperatuur nog hoog en niet, zoals je verwacht bij een (naderende) ongesteldheid, weer gezakt. Iemand die...
  3. B

Hoe snel begonnen aan een 2e na de bevalling ?

Na 6 maanden was ik weer zwanger van de tweede. Bij de eerste duurde het 8 maanden (incl miskraam met 6 maanden). Pil weggelaten na het stoppen met fulltime kolven omdat we dachten dat het weer minstens 6 maanden zou duren, maar ik was direct zwanger. Inmiddels is nummer 2 5 weken oud ?
  4. B

NUB; wie waagt een gokje?

Wat is je termijn bij de echo? Nub is pas betrouwbaar vanaf 12+5
  5. B

Nub. Jongen/meisje? Wie kijkt mee?

Te vroeg voor nub. Us pas betrouwbaar vanaf 12+5
  6. B

Inspiratie nodig: jongensnaam

Mijn favorieten waren: Lowen, Kian en Ties. Manlief was het er ook niet mee eens ;)
  7. B

Niet ingedaald, toch ontsluiting?

Inmiddels ben ik 37+1 zwanger en hoogstwaarschijnlijk krijg ik met 39+2 een ballonnetje en word ik de dag erna ingeleid (vanwege zwangerschapsdiabetes). Volgende week krijg ik een inwendig onderzoek om te kijken of een ballon echt nodig is. Nu is de kleine nog niet ingedaald, dus de verwachting...
  8. B

10,5mnd en niets willen drinken

<p>Onze dochter van ruim 10 maanden drinkt nog zo'n 2,5 fles per dag (bij opstaan en voordat ze naar bed gaat 190+6 en voor haar middagslaapje 130+4).</p><p>We hebben de flessen expres met 10ml opgehoogd (ten opzichte van hoe de verpakking zegt dat je de melk moet aanlengen)...
  9. B

Licht bloedverlies

Lastig, want het kan alle kanten nog op. Probeer over twee dagen nog eens te testen. Is de test dan duidelijker, dan heb je de kans dat het toch goed zit. Blijft het bloedverlies aanhouden, wordt het heftiger/roder en test je over een paar dagen nog vaag/niet knal, dan heb je de kans dat het...
  10. B

Bewaren van de positieve zwangerschapstest?

Alle testen van nummer 1 en nummer 2 bewaard (meerdere per kindje gedaan, want ik wilde weten of de testen zouden oplopen). Ze liggen nu in mijn nachtkastje, bewaard in doosjes. Ik weet nog niet precies wat ik ermee wil doen. Ik heb er voor de zekerheid ook foto's van gemaakt, mochten ze toch...
  11. B

Ervaringen na gebruik minipil

Dank jullie wel. Heb zeker wat aan jullie ervaringen. Als er op internet wat te lezen is, dan zeggen vrouwen al na een paar dagen een bloeding te hebben. Voor mij fijn om te weten dat het ook okee is als er na bijna 2 weken nog niets is. Thanks daarvoor. Om de paar dagen maar gezellig blijven...
  12. B

Miskraam en ervaringen!

Och, jeetje. Ik heb na 6 maanden proberen een miskraam gehad. Het ging wel al heel gauw mis, na zo'n 4,5 week al. We waren nog niet echt aan het idee gewend dat ik zwanger was. Het leek bij mij dan ook meer op een gewone menstruatie, behalve het moment dat ik het vruchtje verloor. Dat was een...
  13. B

Ervaringen na gebruik minipil

<p>8 dagen geleden (vorige week zondag) heb ik voor het laatst de minipil geslikt. Ik ben twee dagen daarvoor gestopt met (fulltime) kolven voor onze dochter. Alleen afgelopen zaterdag heb ik nog kort (5minuten) 1 borst gekolfd omdat er een hard plekje in zat.<br />We willen het op...
  14. B

Speen uitslaan en wakker worden

<p>Onze dochter van 4,5 maand heeft een speen nodig om in slaap te komen. Echter, als we haar wegleggen gaan direct haar handjes richting haar mond en pakken ze de speen. Ze trekt het uit de mond, speelt ermee en zodra ze hem (per ongeluk) laat vallen, gaat ze huilen.</p><p>We...
  15. B

Kwaaltjes

Bij zo'n 20 weken begon mijn buik te groeien en sinds vorige week (37 weken) last van mijn onderrug en onrustig slapen. Ik ben zo'n vrouw die totaal niet mag klagen over de zwangeschap ;) Het is bij iedereen anders. De een heeft vanaf dag 1 allerlei kwaaltjes en de ander heeft tot op het einde...
  16. B

38 weken: ineens geen kwaaltjes meer

Helaas geen ervaring mee. Hier nu 38+1 en de kwaaltjes beginnen bij mij juist te komen sinds afgelopen week. Zoals je zeg: je baby was juist lekker actief. Je weet dat er dus niets met hem/haar aan de hand is. Geniet ervan dat je lichaam je nu even rust geeft en dat je wat slaap kunt pakken...
  17. B

Hoogzwanger nog op pad?

Ik ben nu 38+1 en ik heb ook nog allemaal dingen in de planning staan. Het is wel allemaal op max. een half uur rijden, zoals jij het ook hebt gepland. Maar ik zou gek worden als ik hele dagen thuis zou moeten zitten en maar zou moeten afwachten. Hier het eerste kindje, dus ik heb geen flauw...
  18. B

37+ en nog niet ingedaald

Thanks voor de reacties. Het blijft een kwestie van afwachten. En hopen dat ze snel indaalt. In ieder geval weer een beetje hoop dat het toch nog gewoon kan gebeuren de komende week/weken
  19. B

Welk werk doen jullie?

Ik werk in het onderwijs (voortgezet). Ik ga overmorgen met 36 weken met verlof en ik trek het allemaal prima. Lichamelijk en geestelijk zou ik best nog even door kunnen. Als het zwaar zou worden, kan ik altijd even gaan zitten en dan kunnen de leerlingen naar mij toe komen (maar bijna niet...
  20. B

Ervaringen "Nub" theorie

Het schijnt vanaf 13 weken pas betrouwbaar te zijn. Met 11 weken kregen wij te horen dat het waarschijnlijk een jongetje zou worden. Met de officiële geslachtsbepaling rond 16 weken twijfelde de vk. Toch een meisje? Met de 20 weken echo bleek het inderdaad een meisje te zijn. Niet te veel op...
  21. B

Baby voelen. Placenta ligt voor.

17+1 Blijkbaar ben ik een van de gelukkigen die de baby vrij snel voelde terwijl de placenta voor ligt. Vanaf 19 weken ongeveer voelde ik haar (bijna) dagelijks.
  22. B

Voel nog niks 19w

Ik voelde haar voor het eerst met 17+1. Er is mij ook verteld dat ik de placenta voor heb en dat het langer kon duren, maar toch voelde ik gaar vrij vlot al. Vanaf een week of 19 voelde ik haar dagelijks ?
  23. B

Buikkrampen 13 weken zwanger

Als je het echt niet vertrouwt, dan bel je toch de verloskundige? In ieder geval fijn dat de blaasontsteking verholpen is.
  24. B

Buik

Met 19 á 20 weken vroeg ik me af wanneer die buik nu eens ging komen, inmiddels kan niemand er meer omheen. Ik ben nu ruim 25 weken. Het kan ineens snel gaan hoor. Je komt nu in de groeispurt van je kleine en dan gaat die buik vanzelf mee. Geniet ervan!
  25. B

NOD 100

Hoi, Ik heb geen ervaring met zo'n lange tijd geen menstruatie. Na het stoppen met de pil kwam het bij mij wel onregelmatig, maar altijd tussen de 28-35 dagen. Wel heb ik een aantal keer gehad dat mijn menstruatie startte met spotting. Dus eerst een aantal dagen licht bloedverlies. Het werd...
  26. B

Bevalplaylist, welke muziek

Is het een idee om een of meerdere playlists te maken? Dan kan je ter plekke beslissen aan welke playlist je het meest behoefte hebt :)
  27. B

Zwanger

Gefeliciteerd. Wat fijn dat je weer zwanger bent. Hier in december/januari ook een (vroege, 4.2w) miskraam gehad en 2 maanden later weer zwanger. Gelukkig gaat nu alles goed en ben ik ruim 20 weken. In het begin voelde ik ook zeker die angst en daarom met 7 weken een eerste echo gehad. De tijd...
  28. B

8 dagen voor nod positief!!??

Sommige vrouwen hebben een snelle innesteling. Ik denk echter dat het logischer is dat je eisprong deze maand eerder was (of heb je de eisprong gevonden dmv ovulatietesten of temperaturen?). Het feit dat je 2 dagen later nogmaals positief en zelfs duidelijker testte geeft mij het gevoel dat je...
  29. B

8 dagen voor nod positief!!??

Sommige vrouwen hebben een snelle innesteling. Ik denk echter dat het logischer is dat je eisprong deze maand eerder was (of heb je de eisprong gevonden dmv ovulatietesten of temperaturen?). Het feit dat je 2 dagen later nogmaals positief en zelfs duidelijker testte geeft mij het gevoel dat je...
  30. B

13weken heftige buikpijn aanvallen met misselijkheid.

Ik herken het niet en ik heb ook geen idee wat het zou kunnen betekenen. Je kunt altijd contact opnemen met je verloskundige als je je zorgen maakt. Sterkte. Ik hoop dat het gauw overgaat en dat er inderdaad niets met je kindje aan de hand is :)
Terug
Bovenaan