Zoekresultaten

1. G

Baby slaapt helemaal niet meer, zowel overdag als 's nachts..

En even stoppen met de hapjes en over een maand weer proberen? Wellicht werkt de Rapley methode bij jullie kindje beter. 
  2. G

Fles water afbouwen

Ons zoontje vindt het altijd fantastisch om uit andere dingen dan z'n beker te drinken, denk aan z'n plastic theeservies, een gieter, een plastic bakje etc. En zelf thee zetten is hier ook populair, zelf knopje van de waterkoker indrukken, theezakje uitzoeken, theezakje erin hangen, veel koud...
  3. G

Na kinderziekte slaapt mijn baby niet meer door!

Je hebt denk ik veel geluk gehad met een baby die al zo vroeg doorsliep. Hier 7maanden en wordt vaak snachts nog een keer wakker. 
  4. G

Dwars 1,5 jaar zoontje luister niet

Probeer eens het boek how 2 talk 2 kids en volg daar eventueel ook een cursus. Was voor ons een eye opener en heeft een hoop van die frustratie opgelost. 
  5. G

Schoonouders

En als je het nu moeilijk hebt met grenzen, ga ze niet wekelijks laten oppassen maar regel opvang! 
  6. G

Radeloos

Vervelend! Wat wellicht bij het eten zou kunnen helpen is haar gewoon hetzelfde als jullie geven. Dus opscheppen op tafel uit de pan en dan op haar bord hetzelfde doen. Daar is ze nu wel oud genoeg voor. En haar wellicht wat meer zelf laten doen, zelf laten eten en drinken? Haalt de frustratie...
  7. G

5u wakker

Hier heeft dat een paar maanden geduurd. Gaat vanzelf weer over. 
  8. G

Na 8 maanden keizersnee opnieuw zwanger

Weet je waarom ze aanraden er een jaar tussen te laten zitten? De risico's die je loopt moet je dus bespreken met je gynaecoloog of verloskundige. Zij kunnen je hier het beste alles over vertellen. Het ervaringsverhaal van de dames hier zegt namelijk niets over hoe het jou zal vergaan. 
  9. G

Voeding

Waarom voed je niet gewoon op verzoek? Is veel makkelijker dan allerlei tijdsschemas. Het is een baby, geen machine. Als die honger heeft daaraan toegeven. 
  10. G

Tips doorslapen baby 6 maanden

Van wie moet je baby na 6 maanden doorslapen dan? Soms duurt dat wat langer, gewoon aan toegeven. Vindt het zo zielig dat mensen allerlei trucjes of laten huilen willen doen, je baby heeft gewoon iets nodig als die wakker wordt. En 7 uur is bij ons uitslapen hoor, neem aan dat als je ft werkt je...
  11. G

Jengelige dreumes rondom avondeten

Je kind wil na zo'n dag even aandacht. Ik denk nu altijd dat eten kan wel even wachten en geef hem even 5 minuten volledige aandacht, speel even met hem en ga daarna koken enja soms heeft die trek en wil een boterham, ziet daarna de aardbeien staan en pakt vervolgens een banaan. Dan heeft die...
  12. G

Dreumes en zin doordrammen

Je afvragen waar je een strijd van wil maken, eten is bij ons geen strijd waard. Ook werken we niet met beloningen bij eten. Hij at geen korstjes, nu bijna 3 eet hij ze wisselend. Wat hij zelf wel eens doet is de helft aan een van ons aanbieden zodat we samen de korstjes opeten. Als die echt...
  13. G

Eetproblemen

Waarom is het eten wat jullie eten niet voor je kind bestemd? Hier at hij vanaf 6 maanden gewoon met ons mee, heb je dat drama ook niet. En ik zou me wat minder zorgen maken, kinderen geven echt wel aan als ze honger hebben. Ze groeien ook niet meer enorm hard dus hebben minder nodig. Wat jij...
  14. G

Wat te doen tegen maagzuur

Medicijnen via de huisarts tegen maagzuur, o.a. Ranitidine
  15. G

‘s ochtends vroeg wakker en niet meer willen slapen

Ik snap niet helemaal waarom je perse een ritme wil. Ons zoontje is 2,5 en heeft maanden gehad dat die om. 5.00 wakker was, nu is dat altijd ergens tussen 6.00 en 7.30. Maar onze dochter is nu 6 maanden en die hoeft van mij echt niet in een ritme. De ene nacht is ze om 4.00 wakker en slaapt ze...
  16. G

Temperamentvolle baby

Ja hoor de onze was ook zo. Nadat die kon lopen is het wat minder geworden. Maar nu hij 2,5 is heeft hij nog steeds meer vermaak nodig dan andere kinderen maar kan zichzelf ook eventjes vermaken. 
  17. G

Man is meer kraamvrouw dan ik

Hem lekker laten met de baby. Weet niet of je al de deur uit kunt zelf? Dan even zeggen dat je weggaat en hem achterlaten met de baby. Wat een slapjanus. Iedereen kan slecht tegen minder slaap maar dat zal de komende maanden nog wel zo blijven. Zegt de kraamhulp er niets van? 
  18. G

Een moeder die teveel bemoeid

In hoeverre ga je haar nodig hebben voor opvang, financiele hulp, verhuizing etc? Als je zo min mogelijk met haar te maken wil hebben dan dus ook niet haar inzetten als hulp bij al deze zaken maar alles zelfstandig doen. 
  19. G

zwanger maar ik word geleefd en ervaar veel stress.

Nou het is straks heel simpel, je bent fysiek na de bevalling waarschijnlijk niet eens in staat daar direct langs te gaan, dus dan gaat die er maar aan wennen. En als die niet luistert,  jammer maar je hebt het aangegeven en het is nu aan hem om daar naar te handelen. Voor de huishouding kan hij...
  20. G

Slaapproblemen

Heeft hij een eigen beker in bed zodat hij kan drinken? Wij hebben een antilek beker in zoontje z'n bed staan zodat die zelf op ieder moment wat kan drinken. Helpt goed voor wat betreft dorst krijgen. 
  21. G

Dingen waar ik tegenaanloop

Daarom hebben wij voor kinderopvang gezorgd om geen gedoe met schoonouders te hebben. 
  22. G

Met de pot meeeten

Wij zijn zelf veel gezonder gaan koken. Er valt namelijk prima te koken zonder pakjes en zakjes. En dan kunnen ze gewoon alles mee eten. 
  23. G

Slaapritme

Haha met 3,5 week een ritme. Bij ons duurde dit tot een maand of 9 voordat er echt een duidelijk ritme in zat. Je hebt nog minimaal 7weken toch voordat je aan het werk gaat? 
  24. G

Olvarit rijstebloem 4 maanden

Geen water geven, dat is echt zielig omdat er geen voedingswaarde inzit. Fruithapjes e.d. zijn voor erbij hé. Tot 1 jaar is melkvoeding de hoofdvoeding. Dus je erbij neerleggen dat ze snachts wakker wordt. 
  25. G

Van fulltime werken naar parttime

Ja tuurlijk merk je dat in salaris, dat kun je gewoon zelf berekenen toch? 
  26. G

Hoe stap ik van zijn flesjes af??

Ons zoontje was 2 toen die van de fles savonds afging. Geen probleem van gemaakt. Was met 1 schepje nog en hoorde bij zijn slapen gaan ritueel, op een gegeven moment hoefde die het niet meer. 
  27. G

Voeding indikken en krampen

Heb je al orthica orthiflor pro-biotica geprobeerd tegen de krampjes? Bij ons heeft dat enorm geholpen. Ook veel slapen in de draagdoek waardoor de voeding uren lang kon zakken hielp wel. Hier wss het bij ongeveer 10 weken wel over de echt vervelende krampjes. 
  28. G

Opvang

Via een gastouderbureau. Zij kunnen direct kijken wie er op welke dagen beschikbaar is. En ga inderdaad een keer kennismaken. Wij hebben ook een gastouder en vonden de eerste waar er konden kijken niets, klikte gewoon niet. Dat kan gebeuren. 
  29. G

Baby 5 weken opeens veel onrust

Heb je een draagdoek? Helpt wellicht. 
Terug
Bovenaan