Zoekresultaten

1. X

Bloedverlies 6 + 2 weken zwanger

Ik ben nu 6w+4 en heb ook sinds ik wist dat ik zwanger ben bruin verlies. En had dit bij mijn 1e ook. Maar meer beige, licht bruin tot bruin. Niet mega veel ofzo maar maakt me toch wel weer onzeker ook. Bij m'n 1e is alles goed gekomen. Dus we houden vol! :)
  2. X

Dochter is na middagslaapje bozig en moe

Mijn dochtertje is ook altijd na middagdut humeurig en huilend wakker. Maakt niet uit hoe lang ze geslapen heeft. In de ochtend is ze juist wel vrolijk wakker. Maar wat we doen is gewoon daarna in slaapzak nog even 5 min op schoot goed wakker laten worden. Even knuffelen of iets rustigs doen...
  3. X

Klokverschuiving en zichzelf niet

Mijn dochtertje van bijna 2 blijft ook nog redelijk vroeg wakker worden. Dag na de klok terug zetten was het 5.00 ipv 6.00. Dagen erna verschilt het tussen 5.00 en 6.00. Maar de afgelopen dagen was het alweer 3x op een rij 6.00 *jeujjj*. En vanmorgen weer 5.15 haha. En overdag ook niet te...
  4. X

Tips met slapen?

Ooh vervelend hè. Mijn meisje van 11 maanden is ook nooit een lange slaper geweest. Vaak 45 min. En 1u tot 1,5u is op de hand te tellen. Ze doet ook alleen 2 dutjes nog. En sinds kort doet ze ook alleen 30 min dutjes. Soms 20 min. Alleen zit ze nu in een sprong, dus geef ik dat de schuld haha...
  5. X

11 maanden sprong en verlatingsangst

<p>Hi mede mama’s,</p><p>Ons kleintje van 11 maanden zit nu sinds 2 maanden in de verlatingsangst fase en zit in de 11 maanden sprong. En zo wat is dat pittig.</p><p>Waar ze vooral last van heeft is heel de dag bij mama willen zijn en aan mij hangen. Veel jengelen...
  6. X

Eenzame kraamtijd

Ogh dat lijkt me zo vervelend om te hebben moeten bevallen tijdens corona tijd en vooral dit voorjaar. Begrijp dat je je zo voelt. Alles voelt zo beperkt. Ik ervaar het nu ook een beetje. Ben zelf bevallen vorig jaar december. Net voor corona tijd. Maar toen ik bevallen was heb ik nog een aantal...
  7. X

Waarom slaapt mijn baby hooguit 20/30 min?

Als ze nog zo klein zijn is het wel lastig. Als ze wat ouder zijn kan je er wel wat slaapmethodes op toepassen zodat ze door kunnen slapen en zelfstandig. Dat is dan wel het belangrijkste later. Want als je later blijft voorwiegen gebruiken ze jou als slaap associatie om in slaap te komen. Ons...
  8. X

Kruipen

Mijn dochter begon met 6 maanden te tijgeren en met 8 maanden kroop ze. Denk dat het per kind verschilt en je er niet heel druk om moet maken. Je kan hem wel stimuleren door speelgoed op een afstand te zetten of bij jou en dat hij het mag pakken of eventueel het kruipen voordoen. Ik weet nog van...
  9. X

Wintertijd

Bedankt voor de tips dames! We gaan het mee maken haha
  10. X

Vroege vogel

Oh herkenbaar! Rond die leeftijd was ons meisje ook rond 5u klaar wakker. Ze ging dan al zitten kletsen en een beetje piepen. Maar zolang het daarbij bleef liet ik haar liggen want alles voor 6u is nacht natuurlijk. Meestal rond 05.50 of 06.00 hield ze het niet meer, gaat ze staan, huilen en...
  11. X

Verliefd op iemand anders :(

Als je zo ver bent gekomen met je huidige vriend en nu een mooi en gelukkig gezinnetje hebt dan zou dat heel zonde zijn om dat zomaar op te geven. Een crush krijgen op iemand, kan iedereen overkomen. Je moet gewoon je hart volgen en misschien ook even na gaan of je iets mist in je huidige...
  12. X

Wintertijd

<p>Hoi Dames,</p><p>Aankomend weekend gaat de wintertijd van start en voor ons is het voor het eerst met een baby.</p><p>Ons meisje is bijna 11 maanden maar is een vroege vogel, staat bijna altijd stipt 06.00u op.  Een enkele keer 06.30u, maar dat kan je op je...
  13. X

Baby 1 maand oud, slaapt alleen op mama of papa

Ook herkenbaar hier. Ons kleintje sliep ook het liefst bij ons in de armen, haar eigen bedje moest ze niks van hebben vanaf dag 1. Overdag lukte het heel af en toe in de box. Maar inprincipe was het altijd bij ons in de armen of draagzak na een tijdje. 's avonds ging het dan na heel wat uurtjes...
  14. X

Wie herkent dit?

Heb ik ook de eerste 4 weken van mijn zwangerschap gehad. Kennelijk komt dat vaker voor lichtbruine afscheiding in het begin. Ik werd er zelf ook onrustig door. Maar niks aan de hand, heb m'n meisje gedragen tot bijna 42 weken haha. Maar mocht je het niet vertrouwen kan je altijd je...
  15. X

Meningen naam

Leuke naam, beide leuk! Liya is wel apart geschreven, hou ik persoonlijk wel van. Maar misschien dat mensen het later heel anders gaan uitspreken of dat ze het steeds moet gaan spellen idd? Dan zou ik voor Lia gaan.
  16. X

10 maanden dutjes

Ah fijn jullie reacties.  Het is inderdaad lastiger om de overgang naar 2 dutjes te maken met een vroege vogel. En ik moet zeggen tot 5 maanden ging ze wel altijd 19.00 naar bed en 07.00 op. Maar daarna was ze ineens altijd 06.00 wakker en deed ze der 2e dutje geen 2 uurtjes meer maar 45 min tot...
  17. X

10 maanden dutjes

<p>Hey dames,</p><p>Ons meisje is aankomende week 10 maanden maar ik zit nog steeds te rommelen met haar dutjes om van 3 dutjes naar 2 te gaan. </p><p>'S ochtends word ze altijd 6u wakker of net iets voor 6u maar ik haal haar er pas 6u uit en niet eerder.  Daarna is...
  18. X

Brood beleg

Ah thanks. Ik ga dat eens uitproberen allemaal!
  19. X

Brood beleg

<p>Hi dames,</p><p>Mijn meisje van 9 maanden begint brood dus erg lekker te vinden tussen de middag. Ik doe er boter, pindakaas of appelstroop op. Of zo'n mango/pompoen spread. Maar wil meer variëren dan steeds alleen dat.</p><p>Wat doen jullie op het broodje rond...
  20. X

Warmte uitslag

Oké ja ze heeft de afgelopen ook alleen maar een luier aangehad. Met slapen ook of heel soms een dunne romper. Denk dat ik er voorlopig niks op smeer om het te laten luchten. En anders mocht ze erg jeuk hebben bepathen of talkpoeder aangezien ik dat in huis heb. Maar het word al iets minder. En...
  21. X

Hoe helpen jullie je baby slapen?

Ons kleintje was ook een moeilijke slaper. 'Savonds sliep ze wel zelf maar overdag moesten we der altijd wiegen of in draagzak. Met 5 maanden werd het savonds ook ineens een ramp met neerleggen. Wij hadden van vermoeidheid een slaapcoach ingeschakeld. Wij kregen de training gecontroleerd huilen...
  22. X

Warmte uitslag

<p>Hi dames,</p><p>Mijn kleine meisje van 8 maanden heeft last van warmte uitslag. Afgelopen dagen was het natuurlijk erg warm en heeft ze ook veel gezweet. Nu heeft ze rode bultjes achter in der nek en beetje bovenin der rug en op der neus. Het jeukt volgens mij omdat ze af en...
  23. X

Korte dutjes

<p>Hoi Dames,</p><p>Ons meisje van 7,5 maand oud word steeds vroeg wakker sinds een paar dagen en ze maakt hele korte dutjes</p><p>Ochtend dutje deed ze meestal  prima 45 min, middag vaak alleen 45 min tot een uur en de powernapje deed ze ook vaak 45 min. Maar sinds...
  24. X

Obstipatie

<p>Hoi dames,</p><p>Ons kleintje van 6 maanden heeft ineens last van obstipatie.</p><p>Ze krijgt flesvoeding en sinds 4 maanden al der eerste hapjes. Nu met 6 maanden meer smaken.</p><p>Ze poept grote of kleine keutels. Zijn wel zachte keutels...
  25. X

Haaruitval na zwangerschap

Oh ja heb ik ook nog steeds last van. December bevallen en nu al bijna 7 maanden haaruitval. Denk dat als ik al het haar verzameld had dat er uit is gevallen had gespaard, had ik al een pruik haha. Vervelende is ook dat je vloer in huis er vol mee zit.  Krijg nu wel meer babyhaar voor terug. Ik...
  26. X

Baby 6 maand slaap en speen probleem

Oh echt herkenbaar. Zit ik nu ook in met m'n 6 maanden meisje. Die van ons heeft sinds ze 5 maanden is moeite om zelf in slaap te komen. Ze duimde meestal, maar dat is ineens weg. Nu leg ik een speentje aan een knuffeldoek in der bed en overdag leg ik de speen in der hand zodat ze leert zelf te...
  27. X

Vroeg wakker

Thanks dames. Ze slaap inderdaad 3x per dag. Vond het ook al een hele opgave om haar wakker te houden tot 9u terwijl ze al moe was, ik begon namelijk met een slaapschema sinds ze 5 maanden was om er een beetje regelmaat in te krijgen. En over dat 9u stond in een boek dat ik kocht. Maar ik ga nu...
  28. X

Vroeg wakker

<p>Hoi mama's,</p><p>Ons meisje van 6 maanden word altijd vroeg wakker tussen 5 a 6u s'morgens. Maar wil het liefst dat ze eens 7u wakker word, zodat der ochtend dutje om 9u kan beginnen. Want ik las altijd dat als het ochtend dutje voor 9u begint dat ze de volgende morgen...
  29. X

Spaarrekening

<p>Hallo dames,</p><p>Ik wil graag een spaarrekening openen voor ons pasgeboren meisje.</p><p>Wie van jullie heeft dat ook gedaan en zo ja waar? Ik zit een beetje te vergelijken maar kan nog niet echt kiezen welke het beste is.</p><p>Ben benieuwd naar...
  30. X

Probleem met schoonouders

Vervelend hè als ze zich er mee willen bemoeien. Misschien kan je het er gewoon over hebben met hun? Ik heb het met mijn schoonmoeder. Ze is erg bemoeierig en jaloers. Ze gunt mijn ouders en haar ex-man en nieuwe vrouw niks. En zou ons dochtertje het liefst voor der zelf willen hebben en maakt...
Terug
Bovenaan