Zoekresultaten

1. E

Borstvoeding loopt niet

<p>Hi!</p><p>Heb even jullie advies/mening nodig:) Ik heb een kleintje van 4 maanden en geef borstvoeding. Maar ik heb het idee dat het niet echt lekker loopt. Kleine groeit goed (+1 lijntje bij het cb) daar ligt het niet aan. Maar hij drinkt onrustig, toeschietreflex duurt...
  2. E

Zelf niet kunnen slapen, help! Tips, adviezen?

Heel herkenbaar, al was het bij mijn eerste heel lang angst dat er iets mis zou gaan in haar slaap. Bij de tweede nu heb ik die angst niet, maar heb ik wel vaak dat ik doodmoe maar klaarwakker naast een slapende baby lig, inderdaad een soort hyperalert zonder reden. Bij mij helpt oortjes in en...
  3. E

Wiegmatras 40x80

Kun je er geen matrasje onder leggen om hem wat dikker te maken? Niet dat die kleintjes nou zoveel dikte nodig hebben, zoveel gewicht ligt er niet op, maar het is met instoppen wel fijn. Ik heb mijn wiegje zelf gebouwd en heb het matras uit een ongebruikt logeermatras 'geknipt', dus kan je niet...
  4. E

Hoofd te groot voor kleding

Bekend probleem, al kom ik er meestal wel uit met die drukknoopjes op de schouder. Veel blousjes, tuniekjes, vestjes die je dicht als trui kunt dragen. Oh en bij de zeeman verkopen ze mouwloze rompertjes waarvan je de schouder open kan doen met knoopjes en dan heb je een heel groot gat...
  5. E

Te korte middagslaap dreumes

Die van mij deed vrij lang 2 dutjes waarbij we haar gewoon lieten slapen zolang als ze fijn vond (meestal tussen de 3 en 1,5uur). Op het einde resulteerde dat erin dat die laatste dut ver opschoof en dat ze 's avonds pas om 9uur/half 10 naar bed ging. Vond zij wel fijn, wij wat minder dus toen...
  6. E

Kleding maat

Onze eerste (3385 gr.) heeft voor de eerste foto's een maat 50 pakje aangehad, daarna gemixt met 56 gedragen, daar sla je dan een mouwtje van om en dan zit het ook goed, kunnen ze toch wat langer mee doen/voelt wat minder zonde. Bij de tweede (3884 gr.) kon ik gelukkig de pakjes van de eerste...
  7. E

Speen = exit: ervaringen (mama huilt mee)

Hi,  Hier met 22 maanden van de speen af gegaan. Ze had zo'n bio bio natuurrubber speen, die dingen moet je schijnbaar om de 6 weken vervangen, wat ik niet wist, en dus kwam ze op een keer met zo'n plakkerig geworden speentje naar me toe "speen vies". Toen simpelweg gezegd "speen kapot" en geen...
  8. E

Miskraam - curettage met narcose of roesje

Hi,  Een vriendin van mij heeft het met een roesje gedaan, die heeft er niks van gemerkt en was daarna snel weer 'oke'.  Zelf heb ik het zonder gedaan en vond de ingreep heel erg meevallen. Niet om je over te halen, maar misschien àls je er alsnog iets van meekrijgt kan het heel erg meevallen...
  9. E

NIPT test en nevenbevibdingen

Wij hebben bij beide kids mét gedaan. Ik wilde het graag weten mocht er iets zijn, dan kun je je beter erop voorbereiden en, naar mijn idee, ook een betere ouder zijn voor je kindje als hij/zij speciale zorg nodig heeft.  Wel heb ik goed in mijn achterhoofd gehouden dat àls ze iets vinden dit...
  10. E

Mijn peuter houd me vast

Ik heb maar geleerd om te plassen met zo'n koalakind op schoot? Gaat gelukkig vanzelf weer over, ineens stoppen ze er weer mee.  
  11. E

Geen mooie buik 27 w

Kan nog komen:) Ik had bij mijn eerste ook lang zo'n buik met nog een taille erin, eigenlijk pas tijdens m'n verlof (36 w) werd het zo'n rond bolletje. Ook de kilo's gingen toen pas wat harder al ben ik in totaal ook 'maar' 6 kilo aangekomen (na de bevalling raak je met baby, vruchtwater...
  12. E

Gestript, 2cm, tips?

Ugh herkenbaar, ik ben bij mijn laatste zwangerschap 4 keer gestript.  De laatste keer was ik het zat en heb ik de dag ervoor een aantal keer boven een flesje caulopyllum (homeopathisch middel) gehangen onder het mom, baadt het niet dan schaadt het niet.  Ik geloof er normaal niet in, maar na...
  13. E

Speelafspraakjes enig kind 4

Ah lieverd wat lijkt me dat vervelend, kan me goed voorstellen dat je gewoon wil dat je kind vrolijk met andere kindjes kan spelen, wat gek dat die andere ouders dat dan niet willen? Snap ook dat het nog meer als verantwoordelijkheid voelt omdat ze enigs kind is. Wil ze niet op dansen of...
  14. E

Vaginaal of natuurlijke keizersnede

Hi,  Ik zou het toch zelf willen proberen, je kunt altijd nog kiezen voor een keizersnee, en wie weet lukt het wel natuurlijk, ik vond dat wel heel mooi om mee te maken. Het belangrijkste is natuurlijk jouw eigen gevoel, dat bepaalt denk ik ook met hoeveel vertrouwen en kracht je de bevalling...
  15. E

Wens voor 2e - angst voor herhaling van gebeurtenissen

Jeetje wat heftig! Niet gek dat je je dan zo voelt! Ik zou ook gaan praten iemand, misschien kun je vanuit de huisarts zelfs een doorverwijzing krijgen voor een psycholoog die je met de verwerking hiervan kan helpen, misschien kun je emdr proberen? Een vriendinnetje van mij is psychologe en...
  16. E

Bij jullie bed slapen.

De oudste heeft het eerste half jaar in een cosleeper geslapen en dan soms aan mijn kant in bed na 't voeden. Na een half jaar begon ze altijd in haar eigen bed maar eindigde vaak in dat van ons tussenin. Nu de tweede is geboren blijft ze wel heel de nacht in haar eigen bed (duurde 1 a 2 weekjes...
  17. E

Opzien tegen komst baby ivm het gevoel van falen bij opvoeding dreumes

Hi! Heel herkenbaar, ik wist ook niet meer hoe ik het had tijdens m'n zwangerschap met een puberpeuter erbij.  Nu de baby er is is ze gelukkig een stuk liever. Ik deed haar als ik het écht niet meer trok en ze onhandelbaar was gewoon even in de box met nijntje op de tv.  En dat je het af en toe...
  18. E

Onzekerheid

Blijft lastig die onzekerheid. Probeer te bedenken dat iedere ouder opvoeden op een eigen manier aanpakt en dat er niet 1 goede manier is. En wat voor jou kind werkt, werkt voor een ander niet en andersom.  - Ik heb best veel vertrouwen in mijn parenting skills, maar dat heeft wel even tijd...
  19. E

Baby op eigen kamer

Als ie uiteindelijk toch bij jullie op de kamer beland zou ik dat wiegje/bedje weer terug daar neerzetten;) toch iets veiliger dan samen in bed (hoewel dat hier ook vaak genoeg gebeurd).  Ik vond het bij mijn eerste in het begin ook lastig slapen op dezelfde kamer, maar ben hier uiteindelijk wel...
  20. E

Slaapzak of dekentje?

Die van mij (7 weken) ligt nu in een jersey swaddle en een dikkere deken, en dan gewoon in een romper+shirtje+broekje. De oudste (2 jaar) ligt het hele jaar door (muv extreem warme dagen) in dezelfde slaapzak (basic Hema ding) onder dezelfde deken. Qua kleding variëren we van een romper tot een...
  21. E

Slapen in wandelwagenbak

Hangt er misschien ook vanaf of je kindje veel beweegt in zijn slaap. Mijn dochtertje kon je neerleggen en die bleef op exact dezelfde plek liggen, dan is het niet zo belangrijk of die rand lucht doorlaat of niet want daar komt ze niet bij in de buurt. Mijn zoontje 'wurmt', wanneer ik hem niet...
  22. E

Ineens hysterisch bij naar bed gaan

Hier ook eentje van bijna 2 waar dat ineens een probleem is. Ze had wel vaker periodes dat 't wat lastiger ging maar nu is het echt totale hysterie. Ik hou het er maar op dat het komt omdat ik bijna moet bevallen en ze dat toch ergens aanvoelt? Helpt ook niet mee dat ze vollop in de 'nee' fase...
  23. E

Ontzwangeren

Hi,  Ik ben al weer een tijdje geleden bevallen, maar had in de maanden na de bevalling eigenlijk geen klachten of het gevoel dat ik moest ontzwangeren, baby eruit en ik voelde me weer de oude:). Als ik iets zou moeten noemen is het dat ik namen van mensen wat slechter onthoud (overblijfsel van...
  24. E

Niet kunnen strippen bij vk

Thanks voor de reacties:) Ik heb/had wel ontsluiting, 1 a 2 cm, dat is het probleem niet, ze kan er simpelweg niet (genoeg) bij, maar inderdaad nog maar even afwachten, en anders wordt het helaas gewoon inleiden.. 
  25. E

Slapen

Hebben we hier ook lang gehad. Om 7/8uur slapen in eigen bed dan tussen 2 en 3 wakker worden, verder slapen in ons bed (ik heb geen ruggengraat 's nachts) daar sliep ze zonder morren verder en dan heel vroeg heel blij wakker en gezellig. Sinds een week of 2/3 zijn we echt actief bezig om haar in...
  26. E

Inbakeren afbouwen (lijkt onmogelijk....)

Wij hebben ook lang ingebakerd, zonder sliep ze echt niet goed door, en deden het lakentje overdwars als een soort spanband over de heupjes/beentjes heen aan beide kanten strak onder het matrasje gestopt waardoor ze een soort van vast lag en niet kon draaien. Daarmee kun je het misschien nog...
  27. E

Niet kunnen strippen bij vk

<p>Hi!</p><p>Ik ben nu al 3x bij de verloskundige geweest om te laten strippen (inmiddels 40+4) waarvan het maar 1 keer gelukt is. De vk kan er steeds niet bij omdat m'n baarmoeder te hoog ligt en de mond naar achter:S</p><p>Ik had hier nog nooit van gehoord, en kan...
  28. E

Roze wolk blijft weg.

Hi, Heel herkenbaar vanuit mijn eerste zwangerschap.  Ik wilde al heel lang een kindje, maar partner was er nog niet klaar voor, dus ook lang moeten wachten tot het eindelijk kón (natuurlijk niet te vergelijken met een lang medisch voortraject, begrijp me niet verkeerd, dat lijkt me heel heftig)...
  29. E

Tellen

Thanks voor de tips:) Ik snap dat 'een rijtje opzeggen' iets anders is dan in een oogopslag zien hoeveel van iets er op een pagina staat, of dingen bij elkaar optellen, maar ze moet nog twee worden dus dat soort dingen verwacht ik echt nog niet van d'r. Ze is gewoon zo trots en blij als ze...
  30. E

Twijfels 22 weken prik

Hi,  Bedoel je de kinkhoest vaccinatie? Ik heb hem beide keren gehaald, moet er niet aan denken zo'n klein baby'tje met kinkhoest, hartstikke gevaarlijk.  Mag ik vragen wat je twijfels zijn? 
Terug
Bovenaan