Zoekresultaten

1. J

Flesvoeding merken?

Wij gebruiken Hipp combiotik, maar dit scheelt weinig met Nutrilon in prijs denk ik! Wij hebben ook een huismerk overwogen, maar onze dochter doet het er goed op, dus hebben het zo gelaten.
  2. J

Baby 2 weken

Het kan best dat ze s avonds voor wat extra komt, deed onze dochter ook. Soms met periodes, het leek een combi van zuigbehoefte (dus probeerden inderdaad eerst speentje), honger, behoefte aan contact/aanraking en de verborgen reflux. Maar omdat we flesvoeding gaven, kregen we wel het advies...
  3. J

Onrustige dochter, help!

Hoi, wat vervelend! Onze dochter is inmiddels bijna 7 maanden, wij begonnen met een onrustige en ongelukkige baby na de eerste week. Na twee weken ellende en drama, mochten we bij de huisarts komen, die schreef het af als overbezorgde ouders en alle baby’s huilen. Maar het ging niet beter. Na...
  4. J

Sprong 5?

Ik weet inderdaad dat ze doorkrijgt dat wij ook ‘uit beeld kunnen’ zijn! Ze heeft dat soms ook als ik bv naar de keuken loop of even naar boven. Zou kunnen hoor, dat dat een rol speelt. Ik moet zeggen dat wij ook steeds minder op de sprongen letten, want je wordt er ook een beetje gek mee...
  5. J

Sprong 5?

Wat hielp jullie het meest tijdens de 5e sprong en alle nieuwe ontwikkelingen? Onze dochter van bijna 25 weken vind alles wat ze leert vooral leuk en is er druk mee. In tegenstelling tot sprong 4 is ze eigenlijk heel vrolijk. Tot ze s nachts ineens niet meer sliep haha! Nog steeds is ze overdag...
  6. J

Drukke baby 37 weken

Ehm… mijn dochter speelde acrobaat zodra ze kon bewegen. Elke echo was een drama. Het werd met 36 weken nog erger en hield pas op toen de weeën begonnen haha! Ze bewoog altijd en s nachts zo erg dat ik niet sliep of begon te spugen. Ik zou je graag zeggen dat het beter wordt, maar mijn ervaring...
  7. J

Ontwikkelingsachterstand kind

Ik snap dat je schrikt! Is ook niet leuk om dit te horen natuurlijk. Snap je twijfel wel, al zullen ze dit niet zomaar voorstellen. Voor elk kind zal het anders zijn, maar mijn ervaring vanuit de pedagogiek en werken op basisscholen is dat de kinderen met achterstanden veel moeite hadden om mee...
  8. J

Vliezen gebroken 32 weken.

Geen directe ervaring, wel iemand in mijn familie. Bij haar kwamen de weeën twee dagen later op gang, dus dat liep even anders. Er is mij gezegd dat vruchtwater zich blijft aanmaken, dus je kindje komt niet zonder zeg maar. Ik hoop voor je dat het nog een tijdje rustig blijft! Sterkte!
  9. J

4 maanden regressie? Herkenning gevraagd

Even een ander idee, is je kindje onlangs gevaccineerd? Omdat onze dochter dus zo heftig is de laatste weken hadden we gister een gesprek met een arts van het CB (gingen eigenlijk voor tussentijds wegen) Nu ben ik persoonlijk geen fan van het CB (maar dat terzijde), maar dit is wel een redelijk...
  10. J

4 maanden regressie? Herkenning gevraagd

Ooh zooooo herkenbaar! Wij zitten met onze handen in het haar, maar zijn dus niet de enige! Onze dochter (4,5 maand nu) is al ruim 4 weken aan het rommelen, van goed slapen en doorslapen naar nachten veel wakker. S ochtends is het vechten, s middags slaapt ze redelijk goed en s avonds kost het...
  11. J

2 jaar heeft hij spraak achterstand?

Het zal voor elk kind anders zijn, maar als ik kijk naar mijn nichtje of oppaskids, waren ze ook echt niet allemaal even snel. De een praatte snel maar liep motorisch achter, de ander precies andersom. Mijn oudste nichtje is nu al 7, maar toen zij met 4 naar school ging sprak ze echt maar weinig...
  12. J

Uit nieuwsgierigheid! Baby hoe laat naar bed s avonds?

Ja schema’s willen ook hier niet. Ik volg vooral haar wakkertijden en op basis daarvan slaapt ze. Dus het wisselt flink. Maar zo voorkom ik strijd voor het slapen gaan. Fijn te weten dat het dus niet gek is dat ze nog laat wakker wil zijn
  13. J

Uit nieuwsgierigheid! Baby hoe laat naar bed s avonds?

Zoals de titel al zegt; even uit nieuwsgierigheid? Hoe laat liggen jullie kleintjes s avonds in bed? Onze dochter is nu 16 weken, wegens wat medische redenen heeft zelf slapen heel wat moeite gekost maar nu lukt het. Ik hoor om me heen dat een baby rond 19.00 naar bed zou moeten en tot 7.00 s...
  14. J

Ineens twijfel over naam

Nee dat klopt, wij hadden we een tweede naam, ergens op een verre tweede plek. Met het idee, als we haar zien en denken: Ooh nee; dat klopt niet! Dan hadden we een reserve. Maar haar naam paste gewoon bij haar, zover waren we wel meteen! Alleen om het na al die maanden hardop uit te spreken, dat...
  15. J

Wanneer eigen kamer

Ik snap je helemaal, je wil zo graag genieten en ze dichtbij je hebben! Onze dochter is 15 weken en slaapt nog bij ons, maar is echter vrij stil in haar slaap. Tot nu toe vinden wij het heerlijk, maar ik begin sinds een week ook af en toe te denken; mijn slaapkamer en echte nachtrust weer terug...
  16. J

Wanneer ben je toe aan kinderen?

Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden. Ik ben relatief laat begonnen, zo liep mijn leven nu eenmaal. Ik denk dat zelfs toen ik zwanger was, ik ondanks mijn wens soms nog dacht: mijn hemel, waar ben ik aan begonnen?? Ben ik hier wel klaar voor?! Mijn ervaring; het loopt allereerst niet...
  17. J

Must haves voor nieuwe moeder

Leuke vraag! En best goed om even bij stil te staan! Ik vond een setje ‘fatsoenlijke’ jogging kleding erg fijn, zodat ik er toch verzorgd uit zag die eerste weken. Ook een paar minuten tijd om even een beetje make-up of haren te doen, was voor mij waardevol. Zo voelde ik me echt prettiger. Een...
  18. J

Ineens twijfel over naam

Lastig hè, maar vooral je eigen gevoel volgen! Anderen hebben altijd wel een mening denk ik… en voor anderen krijg je geen kindje. Dat is iets van jou! Dus doe wat jij leuk vindt! Wij hebben ook een naam die je nauwelijks hoort, en op papier klopt het voor ons. Net na de geboorte vroegen ze; hoe...
  19. J

Baby slaapt niet zelfstandig / slaap training

Hoi, wat vervelend dat het niet meer wil lukken. Kunnen natuurlijk allerlei oorzaken zijn, lastig hè? Herkennen doe ik het wel, onze dochter is jonger maar slapen is hier ook een ding. Hebben uuuuuuren gewandeld, wagen, draagzak en ga zo maar door. Ondanks dat wij wisten waarom ze waarschijnlijk...
  20. J

Baby word snel wakker

Hier een wat jongere baby, maar een die we ook maanden in slaap moesten wiegen en niet weg konden leggen. (Angst voor liggen door verborgen reflux) Het is een inverstering in tijd, maar wat haar nu helpt is als ik haar op mijn arm heel rustig maak en zorg dat ze bijna in slaap valt, en dan...
  21. J

Loopstoel, ervaring met merken?

Als cadeau voor onze nichtjes willen we een loopstoel geven. Zijn er ervaringen met merken of loopstoelen, welke vooral wel of niet? Ik lees over alle stoelen wel voor of nadelen, er is zoveel keuze!
  22. J

Emoties na bevalling

Dank voor jullie reacties! Wat vervelend dat ook jullie zware maanden hebben gehad. Maar ook fijn om te horen dat jullie er goed doorheen komen en er dus meer zijn dus het pittig vonden en geen makkelijke zwangerschap hebben gehad en zo ook de periode erna. Ik heb inderdaad mijn hart gelucht bij...
  23. J

Emoties na bevalling

Zijn er dames die zich hierin herkennen? Ik ben inmiddels 12,5 weken geleden bevallen van ons eerste kindje. Een levenslange droom; moeder worden. Dit bleek niet vanzelf te gaan voor mij. Na twee jaar medische molen is het gelukt, toen ik eigenlijk de hoop al aan het opgeven was. Ik heb een...
  24. J

Ervaringen babyvoeding Hipp 1 Combiotik

Wat goed om te horen! Fijn dat het zo goed gaat en jullie kleine mannetje zo'n vrolijk kereltje is! Dat is echt heel fijn! ? snap helemaal dat je daar volop van geniet! Fijn ook dat werken goed gaat, zal even omschakelen zijn om hem niet meer de hele dag te zien!  Het is echt een gekke tijd...
  25. J

Kinderwens en overgeefangst/emetofobie

Hier geen echte emetofobie, maar wel bang voor overgeven. Altijd al geweest. Ik heb er niet zo heel lang bij stil gestaan voor mijn zwangerschap, al hoopte ik het beste. Ik zat helaas op het randje van de extremen en heb heel veel gespuugd. Ik ben er echt heel ziek van geweest. Toch overheerste...
  26. J

Bekendmaking zwangerschap

Pfoe, lastig hè! Wij hebben er ook best over nagedacht. Uiteindelijk gingen wij vlak voor het bekend maken een paar dagen op vakantie en kwamen dus terug met souveniertjes. Een van de souvenirs was dan de aankondiging en die gaven we dan als laatste, dus ondanks dat alle ouders wisten dat we het...
  27. J

Hi! Wat leuk. Ja, bijna 39 weken nu ? Wij zijn er wel klaar voor, en daarnaast, mijn lijf is wel op na een pittige zwangerschap. Het rommelt al een tijdje en eigenlijk verwachten alle partijen dat ze de 40 weken niet voorbij gaat, maar ik denk nu steeds; zul je juist zien dat ze tot het laatst...
  28. J

Ter voorbereiding ben ik aan het kijken naar flesvoeding. Zijn er ervaringen met deze voeding van Hipp of voeding van Hipp in het algemeen? Dank alvast! ?
  29. J

zwanger 6wk geen symptomen

Wat een onzekerheid hè, die eerste weken! Ik kreeg zelf na week 7 symptomen en kreeg ze ook flink. Toen wilde ik wel terug naar die eerste weken. Inmiddels 38 weken zwanger en nog steeds niet vrij van klachtjes ? Als je echt twijfelt, bel gerust even met gynaecoloog of verloskundige, daar zijn...
  30. J

NUB, wie waagt een gokje ?

Ik zie nu pas je reactie, wat erg! Het is inderdaad een meisje! Was de 13 weken echo, maar volgens verloskundige moeilijk te zien ? 
Terug
Bovenaan