Hoeveel kilo aangekomen?

Ik was 2,5 kg aangekomen, maar er is er weer 1 af door de griep deze week, ik heb een paar dagen nauwelijks gegeten. En normaal eet ik kei-veel en ik kom nauwelijks aan, ik snap er niks van! Ik denk door de borstvoeding die ik nog geef, maar die is maar 2 keer per dag. Dus ik ben benieuwd naar de 20 weken echo volgende week, of alles in orde is.

De meesten van jullie zijn zo rond de 20 weken nu. Grappig, want mijn a terme is 10-9. Ja, het sept.-forum is erg rustig, vandaar dat ik hier soms kom buurten. Hopelijk vinden jullie dat niet erg.

Zie:

http://www.predictor.nl/content.asp?page=327
Over hoeveel je in gewicht toeneemt in die negen maanden, wordt ook
heel wat af ge-broodjes-aapt. Daarom nog even de feiten op een rij. In
totaal kom je gemiddeld 12 kilo aan tijdens een zwangerschap, maar
bedenk wel dat het individueel erg kan verschillen. De eerste drie
maanden komt er gemiddeld een kilo of twee bij. Vanaf de vierde maand
gaat het harder. En aan het eind kan er wel een pond per week bijkomen.
Die twaalf kilo is ongeveer zo verdeeld:

3 – 3,5  kilo van je kind1,5 kilo van het vruchtwater en de placenta2 kilo door de groei van je borsten en je baarmoeder7 kilo gewichttoename van je eigen lichaam en die
kilo's bestaan voornamelijk uit extra vet om je kind te beschermen, een
liter extra bloed en het vocht dat je vasthoudtdus ik zit goed! Maar volgens mij is 16 kilo erbij ook goed, hoor!

Wat grappig. Ik heb nog steeds geen weegschaal en dus nog steeds geen idee. Ik denk niet dat ik veel ben aangekomen want mijn trouwring glijdt van mijn vinger en mijn kleding past nog gewoon. Ik heb altijd eerder ondergewicht dan overgewicht.

Omdat ik dus nooit op de weegschaal sta houdt het me ook niet zoveel bezig. Nu kan ik het zelfs niet eens meer veregelijken met de beginsituatie want ik weet mijn "normale "gewicht niet eens. Ik voel me ok dus het zal wel goed zijn toch?

Tuurlijk is het dan goed, juf! Ik las dat er onderzocht is of er een link is tussen ondervoedde zwangeren en het geboortegewicht. Maar het geboortegewicht verandert er maximaal 200 gram door, dus als je niet zo veel aankomt zou ik me niet druk maken!

Ik denk ook dat het wel prima is. Bij Jeske ben ik, door omstandigheden, binnen een week 10 kilo afgevallen. Ik woog nog maar 62 kilo ( ben 1,75m ) en was toen 8 maanden zwanger.  Toch was Jeske een ruime 7 ponder. Die beeb pakt wel wat ie nodig heeft blijkbaar.

Hey,

Ben nu 24 weken en ongeveer 7 kilo aangekomen met voordat ik zwanger was, echt 4 of 5 kilo is van de afgelopen maand, dus ik probeer nu wel op te letten. Ik heb nog wel een   taille zeggen 'ze' hahaa
Maar ik wil toch echt niet meer aankomen dan noodzakelijk! En dat is nu wel ana het gebeuren denk ik, dus fruit en water vóór chocola (alhoewel ik daar toch ook echt niet vanaf kan blijven hihi)

Ach ja. We zien wel hoe het loopt ;)

Gr.

Terug
Bovenaan