Zonder een kind gezien te hebben, de achtergrond te weten kun je geen anamnese maken en dus ook geen diagnose. Didrase is een middel die de (tijdelijke) klachten verlicht, het doet verder niets aan de 'oorzaak' van de symptomen. Het ontspant de spieren van de blaas en urinewegen maar als zij alsnog klachten blijft houden, dan is dát het probleem niet. Gooi eens een balletje op vanuit mij ( ik ben 13 jaar verpleegkundige geweest): laat haar eens testen op oxyuren (parasieten)
Vulvovaginale klachten bij jonge meisjes komen wel vaker voor, hoor. Meestal in de puberteit verandert de PHwaarde van de vagina radicaal maar ik neem niet aan dat zij met 7 jaar al hormonale veranderingen van de puberteit doorgaat  (alhoewel, laten testen is eigenlijk een beetje 'baat het niet dan schaadt het niet')

hoi allemaal, ik weet dat dit een forum is voor ouders maar ik kan geen goed forum vinden. Ik ben zelf viertien jaar en heb al sinds dat ik zeven jaar heb pijn in mijn vagina. Toen ik klein was had ik vaak wormpjes ( ik ben daar gevoelig voor) en blaasontsteking. Ik had toen ongeveer 1 keer in de twee maanden die pijn. Vorige zomer begon het erger te worden en kreeg ik het altijd voordat ik ongesteld was en tijdens mijn ongesteldheid. Het werd zelfs zo erg dat ik me de volgende dag moest ziek melden door weinig slaap. De pijn begint s Avonds altijd, soms krijg ik jeuk maar het is vooral die stekende pijn ( voelt alsof iemand met een mes je steekt daar beneden) Ik heb voor het laatst wormpjes drie jaar geleden gehad,maar in de winter had ik 1 wormpje in mijn uitscheiding. DIe dag erna helemaal geen wormpjes gezien terwijl ik vroeger als ik wormpjes had het de hele dag zag. Ik heb toen wel zo n pilletje genomen tegen wormpjes. Deze avond had ik weer pijn ( deze maand al zo n bijna elke dag)  en ik ging dus naar de wc en ik zag weer 1 wormpje op het wc papier liggen. Ik heb een tijdje terug crème voor tegen schimmelinfectie gekocht en dat heb ik dus opgedaan en dat helpt gelukkig. Op dit moment ben ik dus ook ongesteld ( ik heb het heviger dan gemiddeld persoon ) en ik vraag me dus af of er daarom een wormpjes naar buiten kwam ofzo. Ik ben zelf vegetariër dus ik weet niet hoe ik wormpjes zou kunnen krijgen ( ik was ook gewoon me handen en doe gewoon hygiënisch) toen ik klein was kreeg ik altijd wormpjes door rauw vlees, maar dat eet ik dus al heel lang niet meer. zou er dus een kans zijn dat ik een schimmel hebben omdat het zalfje wel helpt. De keer hier voor dat ik een wormpjes zag was ik ook ongesteld , kan het hier misschien aan liggen? Ik heb zelf al hevige ongesteldheid en nog deze pijn en ik weet echt niet wat ik moet doen want ik slaap slecht en het doet zo n pijn! Ik moet me waarschijnlijk morgen ook ziek melden omdat ik nu niet kan slapen door de pijn en er morgen om half zeven uit moet . Ik hoop dat jullie wat weten.

Ik reageer op het verhaal van anoniem van 14 jaar. 
Ik zou willen dat ik je kon helpen. Vindt dit echt heel erg vervelend voor je. Iets wat ik nog tegen kwam is de volgende link...  https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/lichen-sclerosus-meisjes/
Ik lees dit vanwege dezelfde problemen met een meisje van 7. Dank voor alle advies.

Ik reageer op het verhaal van anoniem van 14 jaar. 
Ik zou willen dat ik je kon helpen. Vindt dit echt heel erg vervelend voor je. Iets wat ik nog tegen kwam is de volgende link...  https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/lichen-sclerosus-meisjes/
Ik lees dit vanwege dezelfde problemen met een kindje. Dank voor alle advies.

Eindelijk een verklaring!
Dochter van 3 met dezelfde klachten. Na het lezen van dit bericht goed gaan kijken en een wormpje gevonden. Bedankt allemaal!

Hier precies hetzelfde met mijn 3-jarige dochter. Geregeld ‘s nachts wakker worden van pijn in de vagina. Smeerde er altijd micanozolcreme op omdat ze vaak een wat rode vagina had. Dit hielp altijd even.
Het viel me echter op dat het zo vaak was (ik kon seksueel misbruik ook uitsluiten) dat ik ook ben ga zoeken en gelukkig kwam ik dit forum tegen. Direct gekeken en jawel hoor, een worm. Morgen ga ik ook gelijk een kuur halen. 
Ben hier ook een keer voor bij de huisarts geweest en die gooide het ook op overgevoeligheid voor vaginale schimmels. Zelf ben ik verpleegkundige en het valt me op hoe weinig hier over bekend is. Hopelijk hebben vele anderen ook baat bij dit forum.

Ow wat ben ik opgelucht dat ik niet alleen ben, mijn dochter is nu  9jaar.
Heb dit vanaf ongeveer haar 4de jr.
Maar het kom en ga .
Haar ook altijd gevraagd het iemand je aangeraken? Het gaat allemaal senarios bij me in het hoofd.
HA ook gegaan ze zij op het oog gezien is zij niet misbruikt. En weer weg.

Toen had ze 1x per maand zo'n aanval of 3 keer per jr soms
Maar nu al 2 week op rij dat ik rechtop zit want zij kom janken naar me toe.
Als ik ochtend de ha wil bellen zeg zij hoef niet pijn is weg.
Ik ben gescheiden. De vader wil haar soms niet mee nemen omdat hij zich niet opgemaakt voel omdat te gaan doen met een washandje zitten of naar haar spleetje kijken.
Dan neem hij alleen de broer mee. Bij uitjes en zo nemen ze haar wel mee.  Het is zo zielig zij wil ook zo graag naar papa. Maar uit angst dat het bij papa gebeurt zeg papa nee.

Mijn dochter kris alles bij elkaar bij zo'n pijn. Zij zit of met wc papier nat te maken of een washandje.
Ik zag wel vorig week iets wit in de vagina onder het plas deel. Zij zeg ook dat het binnen in jeuk 
Ik ga vandaag toch weer naar de ha.
En vertel deze keer wat ik hier had gelezen.

Is die zalf gewoon bij drogist te koop?

Gr Lai

Terug
Bovenaan