Stellingen.....

Slaapzak of dekentje:

Overdag in een slaapzak en 's nachts in een slaapzak en dekentje. Jesse wurmt zich altijd onder de dekens uit, daarom een slaapzak, dan houdt hij het evengoed warm.

Nieuwe stelling:

Kerstboom neerzetten of niet?

Wij zetten dit jaar denk ik geen kerstboom, Jesse die is nu op de ontdekkingstour en dat trekt natuurlijk wel erg aan. Ik maak het evengoed kerstmis door de rest van de aankleding...maar een kerstboom, moet ik toch nog goed over nadenken (ook nog genoeg tijd voor)

Kerstboom neerzetten of niet?

Ik denk dat wij dit jaar de kerstboom zeker neerzetten, we hebben een grote "nep"boom en we zorgen er gewoon voor dat er a. geen ballen op Isabelle haar grijphoogte hangen en b. dat er alleen maar plastic/kunststof ballen in hangen (ik hoop dat die niet allemaal oerlelijk zijjn zoals vroeger...).
Misschien besluiten we wel tegen die tijd anders, maar ja, dat zien we dan wel weer.

Ik heb een heel leuk kerstslabbetje van lief! waarop staat: kerst(b)engel en die gaan we haar zeker omdoen!

Volgende stelling:

wel of geen bruine bonen?

Liefs Monica.

P.s. ik mag Isabelle van mijn vriend geen bruine bonen geven, want dan (zegt hij) gaat ze nog erger stinken dan ze al doet! Dus wat ga ik nou lekker wel doen de dag voordat hij de gehele dag alleen met haar is: bruine bonen geven!

wel of geen bruine bonen?

Wel bruine bonen toevallig gaat Nynke het vanavond weer eten lekker met appelmoes dan maar stinken haha!!

Nieuwe stelling:

Wel of geen fotoboek maken van de kleine?

Wij maken nog gewoon een fotoboek van de kleine vind het zo leuk die foto's inplakken!

Wel of geen fotoboek maken van de kleine?

WEL. Ik ben allang begonnen. Maar wat is het moeilijk om de foto's uit te zoeken hihi. We hebben ook zo'n ikke boek en een boek van zwangerschap tot 15 jaar waarin we al die jaren bijzondere momenten kunnen bijhouden. Dat is van de serie: Pap (mam, opa, oma)  vertel eens..... Die 2 boeken hebben we gekregen.

Alles van de tafel halen als je kleine kan staan of niet?

Wel of niet alles van de tafel halen, als je kleintje loopt?

Nee, zou ik thuis zeker niet doen.
Hij moet maar leren, dat hij er niet moet aankomen en dan zou ik hem een alternatief aanbieden(een speeltje van hem zelf) en dan hopen dat hij het zo leert. Ik heb liever ook niet dat andere mensen, als we daar op visite zijn,  de spullen van tafel halen, maar kan begrijpen, als ze hun kristallen vaas, heel willen houden.

Stelling: Kan je aan mensen vragen, waar je op visite ben, of ze de spullen willen laten staan/ of juist weghalen, als dat je keus is?

Ik vind dat je dat niet kunt vragen, of het moet wel iets heel bijzonders zijn waar je kind echt heel moeilijk af kan blijven.

Je moet tenslotte ook wel je koffie even op kunnen drinken, toch ?

Bij doorgekomen eerste tandje GELIJK gaan poetsen of nog maar even wachten ?

Bij doorgekomen eerste tandje GELIJK gaan poetsen of nog maar even wachten ?

Ik heb nog heel even gewacht, aangezien tand 2 er ook aankwam en dit zeer deed. Maar toen die erdoor was ben ik gaan poetsen en ze vind het heel leuk om te doen. Voornamelijk de tandpasta van de borstel aflikken hihi.

Als papa 's nachts nooit wakker wordt van je kleine, hem dan zelf maar zn bed uit "duwen"of ga je zelf altijd?

Als papa 's nachts nooit wakker wordt van je kleine, hem dan zelf maar zn bed uit "duwen"of ga je zelf altijd?

Ja, gewoon eruit duwen!!  Meestal ga ik zelf maar ik heb ook nog een peuter van 2 en waneer hij wakker wordt dan moet papa er uit. vaak zegt hiij de volgende dag, "ik kon niet meer in slaap komen" Tja dat heb ik ook weleens reageer ik dan.

Volgende vraag.

Waneer je kleine eigenlijk hoort te slapen maar jij graag weg wil, wacht je tot je kleintje wakker is of laat je haar/hem in de wagen slapen?

Ik ben meestal thuis als de kleine hoort te slapen maar soms wil ik gewoon weg of moet ik weg dan leg ik hem in de wagen en hij slaapt al voor ik de deur uit loop en blijft ook makkelijk 2uurtjes slapen.

Terug
Bovenaan