Zoekresultaten

1. R

Uitgerekend december 2021

12 mei weer! Heb er nual twee gehad. Eentje heel vroeg omdat ik na de bbz nog maar 1 eileider heb en een volgende bbz dan echt gedoe zou zijn. En eentje om te zien of het hartje klopte. Nu wil ik vooral 9/10 weken zijn voor ik er weer eentje heb omdat dan het meest cruciale moment gehaald is...
  2. R

Uitgerekend december 2021

Goedemiddag allemaal, een heel stuk meegelezen al. Fijn om aan te sluiten. Gefeliciteerd allemaal!  Hier nu 7+4, al een zoontje van 2.  Bij mij staan er 4 miskramen en een bbz op de teller. Onderzoek wijst uit dat er geen afwijkingen zijn dus we blijven vooralsnog proberen en hopen. Maar sjees...
  3. R

.

Huisarts idd.  Maar voor ongewassen tomaatjes hoef je echt niet heel bang te zijn hoor... 
  4. R

Is dit een miskraam of kan ik nog hoop hebben ?

Wat een schrik. Op zo'n echo wil je zien dat het gegroeid is en vooral een kloppend hartje.  ik heb met 7 weken een kloppend hartje gezien en bij 12 weken was het niet groter dan 9 weken en klopte het hartje niet meer   ik hoop heel erg met je mee dat er een wondertje in je buik zit...
  5. R

Wie helpt me?

Het hoeft niets te zijn.  maar als je je echt ongerust voelt, geef het dan aan bij de VK.  Mijn ervaring is dat het super lieve mensen zijn, ze zijn er ook om je mentaal te steunen. Bloed kan een indicatie voor een extra echo zijn.   
  6. R

Borstvoedings vraag.

Het advies dat ik je wil geven is, doe het zolang jij er gelukkig van wordt.  Alhoewel men het soms rooskleurig doet lijken, is borstvoeding helemaal niet vanzelfsprekend en kan het heel zwaar zijn.  Een gefrustreerde moeder met ontstoken borsten omdat ze de druk voelt van borstvoeding is voor...
  7. R

April 2021 uitgerekend

@Niempje. Kan heel goed.  november 2017 was ik voor het eerst zwanger... uiteindelijk vorig jaar april een kindje gekregen.  kan het niet zo 1,2,3 terug lezen. Maar voor jou nu eerste of tweede? Ik vind het echt rete spannend. kan het nog echt niet geloven en denk dat het bij 20 weken pas echt...
  8. R

Wat mag ze allemaal drinken 6 maanden

Bovenstaande idd.  diksap en andere siropen zeker op deze leeftijd zeer onnodig 
  9. R

April 2021 uitgerekend

Goedemidsag Gister positieve, lichte test Daan. Vandaag een digitale test en die was ook positief!! Toch lekker als er in letters staat zwanger! heb een zoontje van 15 maanden. Ook uit april dus.  nu 9 april als uitgerekende datum.  ivm veel pech bij vorige keren (2xmk en 1x bbz) op 13-8 al...
  10. R

April 2021 ❣️

Aaaah wat goed had hem gezocht maar niet gevonden.  sluit ik daar aan!!
  11. R

April 2021 ❣️

<p>Gister met een Dipstick en vandaag digitaal positief getest!!</p><p>April 2019 een zoontje gekregen na 2mk’s en een bbz. Echt onbevangen is het dus niet, vind het vooral mega spannend nu en hou er rekening mee dat het nog alle kanten op kan. <br /><br />Benieuwd...
  12. R

Zwanger en niet gelukkig..

Als je het beste wilt voor je kindje dan zou ik zo snel mogelijk een rustige en prettige omgeving opzoeken.  Zo te horen geeft deze situatie alleen maar stress die zowel voor jou als het kindje songwzond zijn.   Klinkt hard zo en vind het mega verdrietig voor je. Maar wat je omschrijft klinkt...
  13. R

Positiekleding

Ik heb drie broeken geprobeerd en die zaten allemaal verschrikkelijk. Gelukkig draag ik over het algemeen sowieso meer rokjes en jurkjes.  Mijn gewone jurkjes kan ik nu nog steeds aan (34 weken) daarover heen lekker een vest of lange spijker blouse.  Omdat mijn jurkjes nu met mijn buik wel...
  14. R

Sporten

Ik heb sinds deze week een zwangerschapsbal/fitnessbal gekocht. Daar kan je hele goede oefeningen mee doen die gericht zijn op het zwanger zijn. Oa bekkenbodemoefeningen en de bal schijnt ook heel fijn te zijn om straks weeen op te vangen.  Touwtje springen zou ik afraden. Niet dat ik daar sterk...
  15. R

Licht streepje??!!

Vind het helemaal geen vage streepjes maar super duidelijk!  Om het zeker te weten kan je idd de digitale clearblue doen. Vond ik heel fijn. Dan heb je de uitslag “zwart op wit”
  16. R

Raar trekkend gevoel rechts bovenbuik bij het zuchten

Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik doorhad dat ik last had van maagzuur. In het begin dacht ik zelfs dat het een honger gevoel was en ging ik eten waardoor het alleen maar erger werd.  Ik dacht altijd dat maagzuur letterlijk zuur in je mond was dat om hoog kwam. Dat is ook een vorm...
  17. R

Vader niet bij de bevalling willen hebben

Pfff wat een verhaal. Naar! Fijn dat je nu een eigen plekje hebt en tantes om je heen die er wel voor je zijn.  Ik ben nu zelf 33 weken en me ook aan het voorbereiden op de bevalling. Als ik een ding heb geleerd, is het wel dat je de meest ideale omstandigheden moet creëren voor zo ver als...
  18. R

Alcohol na eisprong

Alcohol vermindert ook je vruchtbaarheid. Dus alles wat je laat staan, werkt in principe bevordelijk. Wat  niet zegt dat je niet zwanger kunt raken als je wel drinkt.  
  19. R

Ervaringen curretage

Ooh... dit is een heel oud topic :) althans voor laptopje. Mee meiden die net een curretage hebben gehad. Sterkte met verwerken!
  20. R

Ervaringen curretage

Ha Laptopje. Wat een verdriet! Ik wil je sowieso veel sterkte wensen. Mogelijk heb je al een keuze gemaakt. Zelf heb ik in februari een miskraam opgewekt met medicijnen. Ik had best wat terror verhalen gehoord, dus was voorbereid op het ergste. Maar het viel mij heel erg mee. Rond 10:00 heb ik...
  21. R

Voelen eisprong

Ik voel ze super duidelijk en met het cervixslijm niet te missen. Ik temperatuurde wel ook altijd zodat ik het zeker wist. 
  22. R

2 miskramen in een jaar tijd

Goed zo debje. Hout vertrouwen!!en fijn dat je dit met je vriend kan delen en hij lief is. Zo belangrijk! Hopelijk laat je lichaam het vruchtje snel los zodat je dit achter je kan laten en je je kan richten op de toekomst. Ik wens je een fijne kerst en een wondertje in 2019 toe!!
  23. R

2 miskramen in een jaar tijd

Hoi Debje,Verdrietig allemaal! Het blijkt maar weer dat een kindje krijgen echt een wondertje is en niet vanzelfsprekend. Helaas heb ik ook behoorlijk wat moeten doorstaan. In nog geen jaar tijd 2 miskramen en een bbz. Gelukkig heb ik de liefste vriend en zijn we allebei redelijk nuchter. Er is...
  24. R

Mag ik dit eten?

Voor eierenhief je trouwens ook helemaal niet zo bang te zijn. Natuurlijk wil je risico’s zoveel mogelijk uit sluiten. Maar de kans dat een ei besmet is met salmonella is nihiel. Mocht er toch een besmetting zijn dan Kun jij daar ziek van worden maar het bereikt niet je kindje/de placenta. Geen...
  25. R

Hoe wakker te blijven?

Bezig blijven hielp bij mij het beste. Dus proberen om dingetjes te vinden (indien nodig) zodat je niet op stoel in kan dutten. Het gaat over!sterker nog ik zit nu in een fase dat ik nachten wakker log, 23 weken nu. Ook lekker waardeloos 
  26. R

Test positief?? Wanneer kun je het beste testen?

Misschien dat een digitale test van clear blue je ook uitslag geeft. Dan zie je letterlijk de woorden zwanger of niet zwanger
  27. R

Jens en....

Juul Jids Joran Joep
  28. R

Zika testen

Het blijft ongeveer 3 maanden in de sperma zitten ALS je het virus hebt opgelopen.  Wanneer je op vakantie of kort daarna niet ziek bent, geweest kun je gewoon beginnen. Als je het virus hebt gehad dan zou je dat gemerkt hebben doordat je een flinke griep had. 
  29. R

Zwanger of niet ?

Een test geeft natuurlijk de meeste zekerheid.  Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. De symptomen die jij beschrijft kwamen bij allemaal pas veel later, rond week 7/8. Op basis daarvan zou ik zeggen, daar is het nog veels te vroeg voor dus niet zwanger. Maar elk lichaam is anders. Dus ik zou gewoon...
  30. R

Early test

Ik testte op mijn NOD pas positief. Dan wel daarvoor ook testen, maar die waren negatief
Terug
Bovenaan