Zoekresultaten

1. P

6 weken baby herkenning

Goede tip! Proberen we inderdaad ook vaak te doen :-)
  2. P

6 weken baby herkenning

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat dit gewoon normaal en herkenbaar is. Wij hadden alleen ons zoontje als vergelijk maar dat was dus meer uitzondering dat hij zulke grote flessen al dronk. Goed om te weten, dan blijf ik nu gewoon lekker 90cc aanbieden ipv verder opbouwen :-) En...
  3. P

6 weken baby herkenning

Hoi meiden, Onze dochter is 6 weken en heeft de afgelopen 3 weken spruw gehad. Sinds een paar dagen is dit helemaal over. Nu lijkt ze echter altijd al een rommelige drinker. Ze krijgt flessen met 3 of 3,5 schepje aangeboden maar drinkt vaak maar 70cc op per keer. Mocht het een enkele keer wel...
  4. P

Spruw en slecht eten

Wij hebben net hetzelfde achter de rug. Onze kleine is 4 weken en heeft er zeker 2 weken last van gehad. Dronk ongeveer 8x 50-60ml per dag. Van de huisarts kregen we helaas niets omdat ze nog dronk en genoeg plasluiers had. Wij bleven maar elke 2-3 uur voeding aanbieden en dan gingen er elke...
  5. P

Navelstrengbloed donatie

Hi allemaal, Ik heb hier eigenlijk nog nooit een topic over voorbij zien komen maar ik ben dus benieuwd hoe jullie denken over navelstreng bloeddonatie. Ik heb een folder meegekregen van de verloskundige en mijn eerste gedachte is waarom zou je zoiets niet doen? Maar misschien denk ik hier veel...
  6. P

Dubbel probleem.. clearblue + trauma

Die 14 dagen is een schatting dus wees gerust! Ik heb altijd pas op dag 27 van mijncyclus ban 35 dagen mijn eisprong! In het begin leverde dat heel veel stress op want dat kon toch niet zo laat, zei mijn gevoel. Maar ondertussen alweer 14 weken zwanger van ons 2e kindje.
  7. P

Twijfels over duur zwangerschap / uitgerekende datum

Je uitgerekende datum is zo lastig om exact zelf te bepalen omdat je niet altijd zeker weet wanneer je eisprong is en dus je innesteling. Ik weet door ovulatie testen dat ik op dag 27 van mijn cyclus van 35 dagen mijn eisprong heb. Dit heb ik meerdere maanden achter elkaar vastgesteld. Als je...
  8. P

Stickeren fles

Merk/website Goedgemerkt! Zeker weten! Gaan hier al een jaar in de vaatwasser en zitten nog steeds goed! Gelijk ook daar van die sos naambandjes besteld voor op vakantie !
  9. P

Wat is er te zien op een echo met 6w1d?

Ik heb ook met 6 weken en 2 dagen kloppend hartje gezien! Uitwendig wazig te zien maar inwendig stuk beter! Het kan dus zeker! Bij mijn eerste zwangerschap ook net voor de 7 weken hetzelfde!
  10. P

Vloeibare pijnstillers

Anders heb je nog nurofen. Dit is iets sterker dan sinaspril. Sinaspril is op basis van paracetamol en nurofen op basis van ibuprofen. Wij gebruiken de nurofen als hij echt koorts heeft maar nu ik bijv bij doorkomende kiezen. Wij hebben deze tip van een bevriende arts gehad en op het flesje...
  11. P

Fietsstoeltje icm fietstassen

Bedankt voor je reactie, daar was ik al bang voor!!
  12. P

Bedankt voor je reactie, daar was ik al bang voor!!
  13. P

<p>Hallo allemaal,</p><p>Voor ons zoontje van 2 jaar wordt het tijd om van het voorzitje te vervangen voor een achterzitje.</p><p>Hebben jullie tips voor een zitje waar je ook nog een beetje fietstassen achterop kan monteren?</p>
  14. P

Loopfietsje

wij hebben ons zoontje de tricycle gegeven voor zijn 1e verjaardag, hij is nu 17 maanden en kan er bijna op op de laagste stand. Verder vinden wij het een erg stevig model en er super leuk uitzien maar verdere ervaringen hebben we nog niet. Hadden gehoopt dat hij er al sneller op kon haha.
  15. P

Zoontje 1,5 met pot mee laten eten

Ah wat een super goede tips allemaal :-)! Als ik het zo lees ook veel herkenning eigenlijk hoe ik nu ook al doe als ik zijn eigen prakkie maak met zelf tomatensaus maken van veel groente en dan pasta en vlees/vis toevoegen. In onze eigen pasta toch meer gebruik van kruiden of bijv pesto waardoor...
  16. P

Zoontje 1,5 met pot mee laten eten

<p>Hi allemaal,</p><p>Ons zoontje is bijna 1,5 en tot nu toe heb ik altijd zelf gekookt en in meerdere porties in de vriezer gedaan. Hij heeft echter al lange tijd voornamelijk interesse in wat wij eten dus het zou gewoon veel makkelijker zijn als ik 1x kook voor ons 3en...
  17. P

Dag van de pedagogisch medewerker

Ik begrijp dat het raar over kan komen dat zoiets in de nieuwsbrief staat maar zo heb ik het niet opgevat! Er zat een knutsel/invul A4 zodat er een plakboek wordt gemaakt. Verder heb ik net handzeep gekocht en een leuk prentenboek voor op de groep! Dat vond ik een leuke tip van jullie :-)...
  18. P

Dat was bedoeld @cvb
  19. P

Oh serieus? Ons zoontje is nu 15 maanden dus vorig jaar deze dag niet meegemaakt. Het werd vóór mijn gevoel gebracht alsof er altijd veel aandacht aan werd besteed dus ik denk vind het wel leuk om er dan ook aan mee te doen. Ik dacht echt aan iets voor de juffies zelf maar iets voor op de groep...
  20. P

<p>Hi allemaal,</p><p>Donderdag is het de dag van de pedagogisch medewerker en nu kregen wij in de nieuwsbrief een kleine hint dat een presentje altijd gewaardeerd wordt voor de leidsters.</p><p>Doen jullie hier nog iets mee?</p><p>En zo ja hebben jullie...
  21. P

Ergens anders slapen drama

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dreumes is nu 13 maanden en snachts over het algemeen een goede slaper geweest. Nu ook thuis geen problemen met inslapen en slaapt netjes klokje rond. Het enige probleem is sinds een tijdje (vindt het lastig te zeggen wanneer precies, maand of 3?)...
  22. P

Schema Baby 10 maanden

Heel herkenbaar! Ik zat toen met dezelfde struggels. Ik ben de boterham toen echt wel rond half 12, 12 uur gaan geven en daarbij een kleinere fles 120-150 om te gaan laten wennen aan een kleinere fles. En de fles van 15.00 ben ik in 1x gaan laten vervallen en in de plaatst daarvoor ging ik iets...
  23. P

Bijvoeding

https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/voedingsschema-flesvoeding-hoeveel-baby-nodig/   Ik vond dit altijd een handige richtlijn.  
  24. P

♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Wij hebben altijd Etos voeding gebruikt. Zelfde voeding als huismerk van de AH alleen ander blik. Zo heb je altijd 2 winkels waar je het kan halen of aanbiedingen checken ! Ik vind Etos poeder makkelijker mengen ook dan Nutrilon, maar dat kan ook een persoonlijke mening zijn!
  25. P

Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier over 2 weken ook alweer de mijlpaal van 1 jaar!  Hij krijgt in de ochtend en in de avond nog een fles van 5 schepjes kunstvoeding. Bij de lunch zijn we begonnen met een beetje gewone melk, paar slokjes om te wennen, en dit lurkt hij echt leeg. Hoe gaan jullie het verder afbouwen met de...
  26. P

Prachtig ritme toch Steefje! Hier ook af en toe onrustige nachten. Dan kan hij ineens om 23.00/00.00 uur keihard huilend wakker worden en is dan een tijdje niet te troosten. Moeten hem dan echt uit bed pakken en rondjes lopen. Vaak even bij de gordijnen kijken, dan gaat ie met het touwtje...
  27. P

Mocht je het interessant vinden kan je eens har website opzoeken (baby in een droomritme van Stephanie Molenaar). Veel tips om te lezen en dan kan je eruit pikken wat voor jou lijkt te werken. 
  28. P

WvH: wat betreft de vraag over slaapjes. Ik gebruik het boek baby in een droomritme als basis en daar zeggen ze dat 18 mnd pas de richtlijn is voor 1 slaapje omdat je anders echt oververmoeidheid gaat kweken en de nachten nog rommeliger/korter worden. Zij houdt op deze leeftijd het 2-3-4 ritme...
  29. P

Beginnende achterstand grove motoriek of niet?

Nou ik zou me hier zeker geen zorgen om maken hoor! Ons zoontje is nu ruim 10 maanden en kon pas zelfstandig zitten met 8,5 maand. Tijgert wel al een tijdje, ook best snel maar kruipen doet hij echt maar heel zelden. Zelfstandig tot zit komen doet hij ook maar zeer zelden. Trekt zich wel op aan...
  30. P

Kraamzorg maatregelen

ik begrijp je reactie daarentegen weer wel. Ik ben in juni bevallen en bij mij werd dagelijks alle was en strijk weggewerkt. De vaatwasser leeggeruimd, gestofzuigd en dagelijks een kleine boodschap bij de supermarkt.  maar als ik het zo hoor hebben wij dus erg veel geluk gehad. We hebben...
Terug
Bovenaan