Zoekresultaten

1. Z

Ervaringen tweede (of meer) keizersnede?

Voor wie dezelfde keuze moet maken en dit later nog leest: Ik heb uiteindelijk gekozen voor een geplande keizersnede. Deze werd ingepland bij bijna 39 weken zwangerschap. Maar ons eigenwijze kindje wilde daar niet op wachten en kwam met 36 weken zelf. Ik ben dus na een eerdere keizersnede via de...
  2. Z

Zwanger worden na een miskraam

Sorry voor de late reactie. Ja dat ging redelijk snel. Al is elke maand dat je nog niet zwanger bent ‘lang’ op zo’n moment. Ik had in juli een positieve test toen. De zwangerschap is goed verlopen. Wel weer een HG zwangerschap helaas maar met de kleine ging alles goed! Ik hield me zelf graag...
  3. Z

Miskraam

Hoi gebruiker. Hoe is het verder gegaan met je?
  4. Z

Zwanger worden na een miskraam

Kom ineens mijn oude topic tegen. Voor wie het leuk vindt om te lezen: ik ben in maart met 36 weken bevallen van een gezonde dochter. Heel dankbaar!
  5. Z

SnuggleMoms

Ik heb uiteindelijk een bykay draagdoek gekocht. Heel veel plezier van!
  6. Z

Miskraam

Fijn dat je mocht komen! Wat een rollercoaster lijkt me dat. Hopelijk gaat alles goed met het kindje dat ze nu nog zag zitten!
  7. Z

Miskraam

Ik ben zelf wel direct (‘s avonds) voor een echo geweest, en toen verloor ik pas een klein beetje bloed. Dus het verschilt denk ik erg per verloskundige. In mijn geval zag ze wel tekenen van een zwangerschap aan de baarmoeder maar geen embryo of vruchtzakje oid. De 1,5 dag erna werd het bloeden...
  8. Z

Het is hard werken

Het is zeker hard werken! Ik ben al 7 maanden aan het overgeven dus ik weet helemaal wat je bedoelt. Gelukkig gaat het nu al de goede kant op met jou. Nog 5 weekjes, dan ben ik er ook van af want dan is ze er!
  9. Z

Gevecht met de fles

Jij schrijft dat je een kleinere speen hebt geprobeerd,.. maar heb je ook een grotere geprobeerd?
  10. Z

Last van zitbotjes. Help!

Ik had hetzelfde en ben naar de osteopaat gegaan. Zij stelde me gerust dat het niet betekent dat het de hele zwangerschap zo blijft. De behandeling heeft bij mij heel goed geholpen en ik kan zeggen dat ik in week 35 minder last heb van mijn bekken dan in week 25!
  11. Z

Adertjes op de wangen

Mijn zoon van 4 heeft dat ook een beetje. Dun huidje waar je snel wat gesprongen adertjes ziet.
  12. Z

Keizersnee en zwangerschap trekt om een beetje

Hoi Roos. Ik ben nu 33 weken zwanger en heb nog totaal geen last gehad van mijn litteken. Dus misschien verschilt dit erg per persoon? Ik heb zelf ondanks mijn dikke buik ook niet het gevoel dat er rek op staat, het zit er echt onder.
  13. Z

Geboortekaartje

Wij bij jakima
  14. Z

Etenswaren mijden, terwijl je nog niet eens weet of je zwanger bent

Dat laatste klopt volgens mij inderdaad. Ik heb bij mijn eerste alcohol gedronken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Mijn verloskundige stelde me toen gerust dat dat weinig kwaad kan in dat stadium. Als de placenta al wel is aangelegd en het dus via je bloed bij de baby komt is het wel...
  15. Z

Ongesteld na bevalling

Wel even melden bij je vk inderdaad, misschien zit er een placenta restje?
  16. Z

Haha dat denk ik ook. Denk dat je je echt kots- en kotsmisselijk moet eten wekenlang aan de kroepoek . Maar toch, alles voor een gezond kindje dus als je het weet laat je het toch maar achterwege.
  17. Z

Tweede zwangerschap gaat sneller

Heb dat wel eens vaker gehoord maar zelf ervaar ik het niet zo. Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoeveel klachten je hebt? Ik ben zo iemand die de hele zwangerschap aan de medicatie zit tegen de misselijkheid en het overgeven. En dan duren negen maanden echt lang,.. ook de tweede keer...
  18. Z

Ik heb dat zelf niet gedaan hoor. Pas na een positieve test mijn eten en drinken aangepast. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind zelf alcohol en rauw vlees nog weer een andere categorie dan die ene keer garnalen. Ik heb zelf zonder erbij na te denken ook een keer kroepoek...
  19. Z

Unisex namen

Ik heb bij mijn zoon nooit gemerkt dat het op school voor verwarring zorgt maar we neigen nu voor zijn zusje toch naar een ‘echte’ meisjesnaam. Hoewel ik een stoere unisexnaam ook nog steeds heel leuk vind
  20. Z

Uterusruptuur

Hoi Karli Wat een heftige ervaring zeg. Ik heb vier jaar geleden ook een spoedkeizersnede gehad maar geen spoed zoals jij in de zin van rennend door de gangen. En ook dan is het heftig om te verwerken omdat het allemaal zo anders is dan je verwacht had. Ik heb na een tijd contact opgenomen met...
  21. Z

Uitgerekend Maart 2024

Mijn eerste is met een spoedkeizersnede geboren. Dus dan ben je automatisch medisch. Hij was een grote baby en dat is dit kindje waarschijnlijk ook weer. Je mag dan zelf kiezen wat je wilt: natuurlijk bevallen of een geplande keizersnede. Een groeiecho is niet standaard hoor dus als alles bij...
  22. Z

Uitgerekend Maart 2024

Dat klinkt goed! Hier alles precies tegenovergesteld haha. Enorme buik, nog steeds misselijk en overgeven en nog niks aan het kamertje gedaan. (Het is de tweede dus we hebben alles al wel in huis hoor). Morgen een groeiecho bij de vk en vorige week naar de gynaecoloog geweest voor het plan...
  23. Z

Uitgerekend Maart 2024

Hoe gaat het met iedereen in het maart groepje?
  24. Z

Wanneer ben ik zwanger geworden?

In jouw voorbeeld is de 19e wel het meest voor de hand liggende lijkt mij! Voor de zaadcellen van de 15e lijkt het me op de 21e al wel erg laat.
  25. Z

Wanneer ben ik zwanger geworden?

Het blijft toch ook millimeter werk. Bij mijn eerste zeiden ze dat hij op basis van de echo op 27 dec verwekt moest zijn terwijl we die week maar 1 keer gemeenschap hebben gehad en dat was op de 28e. Als de datum die ze noemen na de dag ligt die jij zelf in gedachten hebt dan waren de zwemmers...
  26. Z

Toch voor een tweede

Hoi hoi. Ik heb mijn eerste met 33 gekregen en de tweede wordt bijna geboren, ik ben nu 38. Er zit straks precies 4,5 jaar tussen de kindjes. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd deze tweede keer om zwanger te worden (eigenlijk derde keer want ook een mk gehad met 8 weken vorig jaar met...
  27. Z

Unisex namen

Ik ken serieus veel meer meisjes/vrouwen die Robin heten dan mannen.
  28. Z

Zwanger hiervoor 2x fout gegaan

Jazeker herkenbaar die steekjes. Je voelt van alles in je buik en let natuurlijk ook overal op. Dat het maar snel de 15e mag zijn dan!!
  29. Z

Zwanger, en nu?

Ik zou je zeker niet door anderen laten aanpraten om de zwangerschap te beëindigen. Volgens mij krijg je daar zo veel spijt van. Het is niet alsof jullie 16 zijn en nog thuis wonen! Hoe staat je vriend erin? Heel veel succes met je beslissing. Het is zo’n mooi geschenk om mama te mogen worden...
  30. Z

Zwanger hiervoor 2x fout gegaan

Ik vond het ook spannend maar ik was minder onzeker dan bij de zwangerschap die in een miskraam eindigde. Alsof ik toen aanvoelde dat het niet helemaal goed zat ofzo? Ik had nu wel wat meer spanning voor de nipt en de 13-weken echo omdat ik nu vier jaar ouder ben dan bij mijn zoon. Maar al met...
Terug
Bovenaan