Zoekresultaten

1. L

Mega schuld gevoel ?

Lieve mama, Probeer degene met verwijten te negeren. Het is gelukkig goed gegaan en de volgende keer zal je het vast anders aanpakken. Voor nu denk ik niet dat ze er iets aan heeft over gehouden dan zou je het wel merken.  Probeer ook niet te lang te blijven hangen in je schuldgevoel, we maken...
  2. L

Muggen

Hier werkt een beetje sudocreme altijd goed
  3. L

Maak me zorgen

Bij bv is tot 10 dagen niet poepen heel normaal. Ons zoontje is nu 12 weken en slaat ook vaak een paar dagen over en dan ineens heel veel. Hij krijgt flesvoeding en heeft er geen last van dat hij niet dagelijks poept. Hij drinkt er ook niet minder door, bijna alle flessen gaan tot de laatste...
  4. L

Strak inbakeren vs puckababy mini

Wij hebben ons zoontje van 6 weken in de pacco met alleen een romper aan en een lakentje over, dat gaat eigenlijk prima qua warmte. Onze oudste had er met 12 weken geen problemen mee dat hij ineens zijn armen vrij had. [We moesten toen afbouwen omdat op de kdv niet ingebakerd mag worden en...
  5. L

Peuter en baby

Hoi allemaal, 6 weken geleden ben ik bevallen van onze tweede zoon. Volgende week moet mijn man weet aan het werk en ben ik dus alleen met de jongens Hoe doen jullie dat met een baby die naar bed gebracht moet worden en tussentijds getroost en een ondernemende peuter die ik eigenlijk niet...
  6. L

Slecht kunnen concentreren en nog erg vermoeid (17 weken)

Heel herkenbaar, ik ben inmiddels 32 weken. De vermoeidheid en het gebrek aan concentratie waren voor mij de reden dat ik met 24 weken al in de ziektewet moest. Ik maakte alleen nog maar fouten en had vaak geen idee hoe ik met de auto op het werk was gekomen. Mijn baas vond het niet langer...
  7. L

Dreumes 21 maanden duikt ineen bij corrigeren

Hoi allemaal, Onze dreumes is een behoorlijk ondernemend mannetje en we moeten hem regelmatig corrigeren als hij iets doet wat niet mag. Normaal begon hij altijd te lachen als we streng nee zeiden, maar sinds 2 weken slaat hij ineens zijn handen voor zijn ogen en duikt weg alsof hij bang...
  8. L

Zwanger: wel/geen booster prik Omikronvariant Corona?

Ik ga de booster ook zeker halen. Heb alleen in januari ook al de 22 weken prik gepland, dus ik twijfel welke ik het beste eerst kan doen. Er moet namelijk 2 weken tussen beide zitten.
  9. L

Vaccinatie en zwanger worden

Ik had me al laten vaccineren voordat ik zwanger werd. We waren al een tijdje bezig voor een tweede kindje en een maand na de tweede vaccinatie was ik zwanger. Verder ook geen problemen gehad met mijn menstruatie, die was altijd al behoorlijk pittig... Ik vind dat ieder voor zichzelf moet...
  10. L

Ervaringen tong en lip riempje laseren

Wij hebben toen een paracetamol gegeven en een paar dagen kolven en dan met de fles gegeven, dat ging makkelijker
  11. L

Hoe snel begonnen aan een 2e na de bevalling ?

Bij ons kriebelt het ook voor een 2de. Ik moest sowieso een jaar wachten i.v.m. keizersnede. Op dit moment heb ik geen werk waardoor met name ik het nog niet zo goed aandurf om ervoor te gaan. We hebben nu nog opvang voor de oudste maar de toeslag duurt natuurlijk niet eeuwig en dan zou hij...
  12. L

Bevallen en bang

Ik ben ook geen fan van overgeven, maar heb het tijdens de zwangerschap 16 weken lang bijna dagelijks gedaan. Ook tijdens de bevalling heb ik overgegeven, maar daar zat ik in zo'n roes door de weeën dat dat wel het laatste was waar ik me druk over maakte. Probeer het los te laten, makkelijker...
  13. L

Papfles rijstebloem klonten

Hij slaapt eigenlijk al vanaf 3 maanden door van 21.00 tot 6.30 ook zonder papfles. We geven rijstebloem omdat ik gelezen heb dat het een goede voorbereiding is op vast voedsel ?‍♀️. Weet niet wat daarvan waar is. Zal het binnenkort ook even bij cb vragen of het wel nodig is   
  14. L

Papfles rijstebloem klonten

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon is nu 4,5 maand en we zijn sinds kort begonnen met een papfles voor de nacht. We gebruiken de difrax flessen met de L speen, er komen alleen zoveel klonten in dat er vaak niets meer uit de fles komt. We doen er al minder johannesbroodpitmeel in...
  15. L

Wandelwagen vs verplicht mandje in winkels - hoe?!

Ik heb in het begin ook wel wat moeite gehad om met sturen, maar oefening baart kunst. Wij gebruiken de bak ook nog, daar zet ik nu het mandje op en dan de spullen onderin de wagen. Als het niet al te zware spullen zijn kan het ook nog wel in het mandje, je plet je baby niet direct ;)  Je wordt...
  16. L

Bang

Heel herkenbaar, in het begin was ik er bij elk krampje van overtuigd dat het mis was. Vervolgens kreeg ik in de eerste 15 weken 3 x bloedverlies. Telkens was het gelukkig goed. Inmiddels ben ik 38 weken en nog steeds wel eens bang dat het alsnog mis gaat bij de bevalling. De hele zwangerschap...
  17. L

Bewegen tijdens de zwangerschap

Ik heb tot 2 weken geleden 2 a 3 x per week gezwommen, heerlijk even gewichtloos en geen bekkenpijn. Helaas moeten stoppen omdat autorijden niet meer lukt, ben nu 37 weken en kan niet meer bij het stuur ?. Probeer nu wel elke dag nog een stukje te wandelen, maar dat gaat ook niet meer van harte...
  18. L

Dilemma: carnaval en drinken

Ik heb het nog een keer rustig met hem besproken en jullie reacties laten lezen. Hij zei dat als ik er rustiger bij ben als hij niet drinkt dat hij dat dan niet doet. Dus we hebben afgesproken dat hij niet gaat drinken ? nogmaals bedankt voor jullie reacties 
  19. L

Bedankt voor al jullie reacties en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.  Hijzelf vindt vanaf 36 weken max 2 biertjes, en dat is de woensdag na carnaval dus tja...  Ik heb hier geen familie in de buurt die ik kan bellen om mee te gaan naar het ziekenhuis en zijn vader...
  20. L

<p>Hoi dames,</p><p>Ik zit met het volgende, met carnaval ben ik ruim 35 weken zwanger. Mijn vriend viert altijd stevig carnaval en drinkt daarbij behoorlijk bier. Ik heb hem gevraagd wat hij een acceptabele hoeveelheid bier vindt om dit jaar met carnaval te drinken en hij is...
  21. L

30 weken zwanger en onzeker

Hey, Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Was ook altijd druk met van alles en nog wat en wilde absoluut niet dat zoiets "simpels" als een zwangerschap mij tegen zou houden. Het viel me dan ook flink tegen dat ik eigenlijk vanaf het begin zo'n beetje alle mogelijke klachten kreeg. En nog...
  22. L

Pijn, grenzen aangeven, begrip...

Hey, Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik zit al sinds week 20 voor 50% in de ziektewet vanwege bekkenpijn. Doe kantoorwerk en zitten is erg pijnlijk. Inmiddels ben ik 29 weken en trek ik het eigenlijk niet meer om te werken. Thuis kan en mag ik van de verloskundige al niets meer doen in de...
  23. L

13 weken en flink gegroeid,herkenbaar?

Hier hetzelfde verhaal. Mijn buik was al erg snel heel fors. Ik kon met 8 weken al niet meer in mijn eigen kleding. Inmiddels 28 weken en ik verbaas mij er echt over hoe onbeschoft mensen zijn onbekenden maar ook zeker bekenden. Heb al vaak de vraag gehad of het er geen 2 zijn. Of ze tikken op...
  24. L

Blaasontsteking 12 weken zwanger

Ik heb ook 2 keer een kuur gehad voor een blaasontsteking. Er niets aan doen is gevaarlijker dan de antibiotica, je krijgt een langere kuur en alleen 1 die veilig is tijdens de zwangerschap 
  25. L

Buikkramp - menstruatie of kan zwangerschap ook?

Ik had in het begin ook de hele tijd het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Dat heeft zeker tot een week of 8 geduurd. Inmiddels ben ik al 16 weken zwanger en nog steeds heb ik af en toe buikkrampen alsof de menstruatie eraan komt.  Hopelijk heb je volgende week een positieve test in handen ?
  26. L

Uitgerekend Maart 2020

Wij hebben afgelopen donderdag weer een echo gehad en alles ziet er goed uit. Een extra echo was nodig omdat de vorige keer de buik nog niet helemaal gesloten was, maar dat is nu gelukkig wel het geval. Ik ben nu 15+5, 5 november hebben we de 20 weken echo.  Ik heb op het werk gevraagd om na...
  27. L

Uitgerekend Maart 2020

@ ElsieJoy, wij hebben er ook flink discussie over gehad. Mijn vriend wil het niet weten en ik in eerste instantie wel. Inmiddels lijkt het mij ook wel leuk als het een verrassing blijft ? Ik ben nu 13 weken en heb weer veel pijn in mijn onderbuik en rug. Vanmorgen urine na laten kijken maar het...
  28. L

Oppas dilemma (schoonmoeder)

Bedankt voor jullie reacties en tips. We hebben vanavond het onderwerp aangesneden en onze zorgen uitgesproken. Het werd niet echt goed ontvangen. Ze zagen het zelf helemaal niet zo en ook totaal niet dat het zwaar zou kunnen zijn. Wel zeiden ze dat het onze beslissing is, dus dat viel weer mee...
  29. L

Oppas dilemma (schoonmoeder)

<p>Hallo allemaal,</p><p>Waarschijnlijk ben ik niet de enige met dit dilemma, dus ik hoor graag jullie mening/ervaringen :)</p><p>In ons enthousiasme hebben wij mijn schoonmoeder gevraagd of ze 1 dag in de week op zou willen passen als de kleine er is. Ze heeft hier...
  30. L

Uitgerekend Maart 2020

Oef spannend hoor kriebelbeestje, hopelijk krijg je dinsdag goede berichten.  Elsiejoy, dat lijkt me een bijzonder moment als je voor het eerst het hartje hoort. Ik heb gisteren een echo gehad en gelukkig is alles goed, ons wurmpie is goed gegroeid en het hartje klopt goed. De bloeding is...
Terug
Bovenaan