Zoekresultaten

1. G

Borstvoeding baby klemt kaken. Tips gevraagd!

Ik heb hier ook mee geworsteld met mijn dochter, ik leef met je mee! Het kan zo pijnlijk en frustrerend zijn. Hier een heel fijne lactatiekundige ingeschakeld die me heeft laten zien hoe ik haar een zo'n groot mogelijke hap kon laten maken. Dat heel consequent gaan doen, en dus ook afkoppelen en...
  2. G

Bijna 21 maanden en niet willen praten.

Hi Petronella,  Grote kans dat jouw zoontje net als de kindjes van de andere mama's in dit topic zich gewoon op zijn eigen tempo ontwikkelt, maar mijn advies zou toch zijn om een logopedist in te schakelen. Die kijken niet alleen naar taalvaardigheid (en of je kindje je al begrijpt voordat hij...
  3. G

Menstruatiecup na bevalling

<p>Hi dames, </p><p>Ik ben onlangs weer voor het eerst ongesteld geworden na mijn bevalling. Dochter is inmiddels al 1 jaar oud, dus het heeft even op zich laten wachten Voordat ik zwanger werd, gebruikte ik naar alle tevredenheid een menstruatiecup tijdens mijn ongesteldheid...
  4. G

Kruipen?

Onze dochter heeft heel lang getijgerd. Of eigenlijk was het meer een soort buikschuiven... Ze leek wel een zeehondje, heel schattig. Rond elf maanden ging ze pas kruipen. Wat hier goed werkte qua stimuleren was haar vaak op een zachte achtergrond laten oefenen, dus op het grote bed of de bank...
  5. G

Speen afleren 4 maand

Hoi M Lies,  Hier de speen weggehaald tussen vijf en zes maanden omdat het voor problemen zorgde in de nacht. Wij waren blij met onze keuze, maar eigenlijk lees ik hier dat iedereen, voor- of tegenstander van de speen blij is met hun keuze. Degenen die de speen weg hebben gehaald zijn daar blij...
  6. G

Speengebruik

Hier de speen weggehaald tussen vijf en zes maanden. Ik ben groot fan ervan voor kleine baby's. Ze hebben een enorme zuigbehoefte en het kan helpen tegen krampjes en onrust. Het is ook gewoon een heel effectief troost middel, maar soms kan het voor slaapproblemen zorgen omdat ze er afhankelijk...
  7. G

Dreumes weigert warm eten

Ik volg op Instagram heel graag @kids.eat.in.color. Zij geeft heel veel tips met betrekking tot lastige eters en altijd zonder oordeel en ze schept realistische verwachtingen. Er zijn vast meer van dit soort accounts te vinden, eventueel ook Nederlandstalig als dat je voorkeur heeft.  Ik vind...
  8. G

BV productie loopt terug

Mijn productie begon ook terug te lopen toen mijn dochter vaste voeding kreeg. Ze was meteen (en is nog steeds) gek op eten. Ik vond het ok om rustig af te bouwen, dus vanaf het moment dat ze vaste voeding kreeg (va 6 maanden) ben ik haar opvolgmelk in een open beker gaan aanbieden bij elk...
  9. G

"huilbaby"

Ik hoop ook dat een draagdoek/zak je gaat helpen! Mijn dochter was geen huilbaby, maar wel zeer alert en daardoor snel overprikkeld/oververmoeid en sliep daardoor moeilijk in en ook dat kan huilen veroorzaken. De draagzak was hier echt onze redding die eerste vermoeiende weken. Ze ging er vaak...
  10. G

Op de zij slapen

Wij gebruiken de Pampers baby dry luierbroekjes. Was meteen opgelost. Na verloop van tijd weer eens een keertje nat wakker geworden, toen naar een maat groter en sindsdien geen ongelukjes meer! Andere merken heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd. 
  11. G

Op de zij slapen

Bij onze zij- en buikslaper waren luierbroekjes de oplossing! 
  12. G

Mooie voedingsbh's

Ik heb heel fijne én mooie van Freya gekocht. Zowel zachte zonder beugel als met beugel en voorgevormde cups. Anita schijnt ook een fijn merk te zijn voor zowel basic als mooie voedingsbh's. Beide merken zijn trouwens te koop bij Superbra.nl en zij kunnen goed advies geven over de maat. (Zelfs...
  13. G

Dreumes klimt uit bed

Of: een campingbedje proberen? Misschien zijn die zachte zijkanten ook moeilijker klimmen. 
  14. G

Dreumes klimt uit bed

Draagt ie een slaapzak? Dat is moeilijker klimmen. Bodem van de ledikant er uit en het matras op de grond leggen? Dat zal waarschijnlijk ook niet meer opleveren dan 10 cm, maar toch... 
  15. G

Wel of geen speen in bed

Hier de speen weggenomen rond zes maanden en heel blij met die beslissing. Onze dochter was meerdere keren per nacht wakker, maar sliep meteen verder als wij de speen terugstopte. Toen we de speen wegdeden moesten we een of twee nachten wat vaker er uit om te troosten, maar daarna niet meer. Ze...
  16. G

Is dit normaal?

Kwijlen, kauwen en handjes in de mond stoppen zijn ook normale ontwikkelingen op deze leeftijd, dus hoeven niet per se op het doorkomen van tandjes te wijzen. Als haar humeur niet verbetert met pijnstilling, vrees ik dat het inderdaad de slaapregressie is. Was hier ook behoorlijk pittig, hoewel...
  17. G

Hazenslaapjes 4 maanden

Ach, zielig zijn ze hè, als ze zo moe zijn? Houd vol, je doet het hartstikke goed door hem op bed te leggen wanneer hij aangeeft moe te zijn! En 45 min slapen op deze leeftijd is echt heel normaal. Dat is één volledige slaapcyclus, dus geen hazenslaapje! Het is al hartstikke knap dat hij die vol...
  18. G

Durf te vragen

Hi Zonnebloempje, ik heb er een. Was van plan hem op marktplaats te zetten, maar verkoop hem net zo graag direct aan jou! 
  19. G

Schema’s, wakkertijden, doorslapen, radeloos

Heel herkenbaar. En er zijn al heel goede reacties gegeven door de mamas hierboven. Ik wil alleen dit nog toevoegen: veruit de meeste babies moeten leren slapen. Zelfs als je de slaapsignalen goed leest en ze precies op tijd in hun bedje legt is het heel normaal om ze dan in slaap te moeten...
  20. G

Te oud voor zijligkussen

Onze dochter heeft ook lang een zijligkussen gehad. Ook weggehaald toen ze ging rollen. Dat deed ze zo behendig dat we geen enkele slaaphouding meer eng vonden: zij, buik, rug, maakte niet meer uit. We legden haar een tijdje nog op haar zij te slapen, maar ze ging al gauw zelf bepalen hoe ze het...
  21. G

Doorslapen baby 7 maanden

Kan zeker een fase zijn, maar veel baby's gaan rond deze leeftijd van 3 slaapjes naar 2 slaapjes overdag. Zou je dochter daar misschien aan toe zijn? Wordt het derde dutje steeds moeilijker of heb je niet voldoende wakkertijd voor bedtijd omdat dat laatste dutje steeds later wordt? Dan kun je...
  22. G

Omgaan met onzekerheid

Hoi lieve moeder,  lk herken zoveel van wat je zegt! Ik was ook enorm onzeker over alles toen mijn dochter zo oud was. Inmiddels (ze is nu 15 weken) iets meer zelfvertrouwen, maar bij vlagen nog steeds grote twijfels.  Ik worstelde ook met het ritme slapen, voeden, spelen. Het consultatiebureau...
  23. G

Hoe helpen jullie je baby slapen?

Nee in de wandelwagen slapen doet ze niet, helaas! Toen ze nog veel last had van haar reflux wilde ze er zelfs echt niet in liggen. Nu kunnen we wel met haar gaan wandelen, maar meer dan een hazenslaapje heeft ze nog nooit gedaan in de wagen. Ook in de auto valt ze niet meer in slaap. In de...
  24. G

Voor de duidelijkheid: ik ga er nu vanuit dat haar wakkertijd tussen de anderhalf en twee uur zit 
  25. G

<p>Hoi mama’s,</p><p>Mijn dochter is nu 14 weken. Toen ze kleiner was had ze erg last van reflux, waardoor ze overdag voornamelijk in de draagzak sliep en ‘s nachts op mijn borst. Vanaf 9 weken kon ze beter op haar rug liggen en ben ik haar overdag steeds vaker in haar bedje...
  26. G

Thuis of in ziekenhuis bevallen

Ik wilde heel graag thuis bevallen. Lekker in vertrouwde omgeving en met de kennis dat het hier in NL net zo veilig is als in het ziekenhuis bevallen (mits je zwangerschap ongecompliceerd is) en de kans op ingrepen (knip, vacuümpomp etc) kleiner is als je thuis blijft. Het leek me heerlijk na...
  27. G

Voeding- en slaapschema 10 weken oud.

Mijn dochter is ook 10 weken oud. Wij volgen geen schema met gezette tijden. Ik geef borstvoeding op verzoek en probeer wel het ritme slapen - voeden - spelen aan te bieden, maar dat lukt niet altijd. Soms slaapt ze bijvoorbeeld maar 45 min en is ze bij het ontwaken nog niet klaar voor de...
  28. G

Vragen over flesvoeding van een mama die (nog) borstvoeding geeft

<p>hi allen, </p><p>ik wil binnenkort de borstvoeding gaan afbouwen en overstappen op flesvoeding. De reden daarvoor is dat mijn dochter helaas nooit goed heeft leren drinken uit de borst, zelfs niet met ondersteuning van een lactatiekundige. Gelukkig heeft zij er weinig last...
  29. G

(Verborgen) reflux & baby klemt met kaken

Hi allemaal,    Dank voor jullie uitgebreide reacties en bemoedigende woorden! Het doet me goed dat jullie daar de tijd voor nemen. Ik probeer zo veel mogelijk te reageren op wat er gezegd is:    Het tongriempje is 2,5 week geleden gekliefd. We hebben de oefeningen braaf gedaan, maar ik merkte...
  30. G

(Verborgen) reflux & baby klemt met kaken

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>Excuus voor het lange verhaal. Ik wilde graag mijn hart luchten, op zoek naar een hart onder de riem, tips, ervaringen die lijken op de onze. Dank voor het lezen vast. </p><p> </p><p>Mijn dochter is nu 7 weken...
Terug
Bovenaan