Zoekresultaten

1. G

Huilen bij oma verder bij niemand

Hoi hoi, Mijn dochter van nu 4,5 maand begint steeds te huilen als ze mijn moeder, vader of mijn oma ziet. Ik word hier ontzettend verdrietig van want verder huilt ze eigenlijk bij niemand. Soms huilt ze als er iemand in de wagen komt kijken, maar bij de opvang huilt ze niet naar de juffen, bij...
  2. G

Corona

Hoi hoi, Mijn man testte vanmiddag positief op Corona. Hij had zaterdag al klachten maar testte toen negatief. Vandaag toch nog maar een keer getest en toen positief. Ik test negatief en onze baby van vier maanden lijkt nog niks te hebben. Heeft er iemand ervaring met Corona in huis en een...
  3. G

Ervaring probiotica

Yes! Hier nog eentje op advies van de osteopaat om te helpen bij de darmkrampjes. Was echt heel fijn. Heeft haar echt geholpen. De krampjes waren flink minder heftig.
  4. G

Slapen met airco aan

Hi! Ik heb net voor de zekerheid het consultatiebureau gebeld. Zolang de airco niet op de baby staat en je de baby wel gewoon aankleed zoals je normaal ook zou doen als ze gaan slapen, is het geen punt. Ik blijf hem dus deze dagen op 20/21 graden houden, niet op haar gericht maar de kamer...
  5. G

Slapen met airco aan

Hi! Wij hebben een mobiele airco en laten deze wel aanstaan s nachts, maar niet op standje vriezen zegmaar. We zetten de airco op een redelijke temperatuur en trekken onze dochter haar romper en puckababy mini zak aan. Wij gebruiken een Oyo van Aerosleep en haar temperatuur bleef prima...
  6. G

Bang voor uitscheuren of ingeknipt worden

Hi! Mijn meisje woog 3916 gram. Ze bleek een sterrenkijker te zijn, wisten ze niet. Ik heb een knip gehad (niet gevoeld) en omdat ze er toen nog niet uit kwam hebben ze de vacuümpomp gebruikt en daardoor een totaalruptuur. Ik had dus aan de ene kant een knip en aan de andere kant die...
  7. G

Baby rolt s nachts op zij, 3 maanden

Ze is pas 12 weekjes dus ik denk niet dat ze snel terug zal rollen. Ze rolt ook nog niet door, maar ik vind het reuzespannend.
  8. G

Ervaring AR voeding?

Hi! Onze kleine meid krijgt ook AR voeding. Wij hebben de fles van dr Brown met speen 3. Wij geven alleen kunstvoeding, helaas. Maar wij doen 150 ml water met 3 scheppen AR en 2 scheppen standaard. ‘s Avonds krijgt ze 180 ml met 4 AR en 2 standaard. We houden met speen 3 de fles wel...
  9. G

Ik stop inderdaad ook met inbakeren. Dan geeft een aerosleep toch wel wat meer veiligheid en lucht mocht ze op haal buik rollen?
  10. G

Ik wilde ook niks neerleggen om haar te blokkeren om te rollen. Wel wilde ik een aerosleep matrasbeschermer in heer cosleeper leggen, just to be sure. Ik heb nu een Puckababy piep waar haar armen doorheen kunnen. Dus dan is het een slaapzak zonder mouwen. Ik vind het alleen zo eng dat ze dus...
  11. G

Hi!Mijn dochter van bijna 3 maanden rolt s nachts op haar zij. Zij slaapt normaal in een inbakerzak omdat zij zichzelf wakker slaat. Ik vind het echt een heel naar idee dat ze op haar zij rolt. Dit doet zij overdag niet, alleen in haar slaap. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor? Ik vind...
  12. G

Baby haalt wakkertijd niet

Hi! Onze dochter is nu 8 weken oud. Wij volgen de richtlijnen van de tips uit het boek ‘Droomritme’. Daarin staat dat haar wakkertijd 60-90 minuten is. Onze dochter haalt dat overdag eigenlijk haast nooit. 45 minuten zijn meestal de max en dan valt ze weer in slaap. Na 18:30 wil ze niet...
  13. G

Regeldag maar weinig drinken

Ah dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ik vond het wel even spannend want normaal als ze zo onrustig dronk dan kwam ze ook wel aan wat ze eigenlijk een beetje zou moeten krijgen, maar gister dus echt niet. Ze heeft vannacht ook heel lang geslapen dus ik denk dat ze ook een beetje oververmoeid...
  14. G

Regeldag maar weinig drinken

Hoi hoi, Gister een pittige dag gehad met onze kleine meid van 6 weken. Ze was enorm jengelig. Korte slaapjes, onrustig en wilde niks. Drinken wilde ze ook niet en heel de dag heeft ze hele kleine beetjes gedronken. Uiteindelijk is ze om 21:30 in slaap gevallen in haar bedje en werd ze om...
  15. G

Baby drinkt kleine beetjes

Hoi hoi, Onze meid is nu 5,5 week oud. Dronk altijd haar flesjes goed leeg. Ze was erg traag en moesten van het cb naar een grotere speen. Dat werkte goed. Ze dronk daardoor vlotter. Nu de afgelopen week drinkt ze ineens kleine beetjes. De ene keer 40 cc dan een keertje 70 en soms ook weer een...
  16. G

Hoop opgeven ?

Hoe verdrietig ook, zéker niet opgeven. Je zou altijd nog naar een fertiliteitskliniek kunnen waar ze je kunnen helpen. Wij hebben ook een hele lange weg gehad en op 19 april jl ben ik bevallen van ons eerste wondertje dankzij de fertiliteitskliniek! Ik weet dat het super frustrerend is en...
  17. G

V boven billen

Super fijn zeg! Dit geeft weer wat hoop.
  18. G

V boven billen

Bedankt voor je reactie! Dat stelt weer wat gerust. Na hoe lang kreeg je een echo?
  19. G

V boven billen

Hi! Op 19 april ben ik bevallen van ons eerste kindje. Na een pittige bevalling kwam de kinderarts nog even checken. Dat schijnt de normale gang van zaken te zijn na een bevalling die ik heb gehad. De kinderarts zag boven haar billen een V. Hij zei dat we ons hier geen zorgen over hoefden...
  20. G

17 weken zwanger en nog geen gram aangekomen

Hi! Ik was tot die tijd ook niks aangekomen. Ik was alleen nog maar afgevallen. Sinds de 20 weken voorbij zijn, kom ik aan. Liefs
  21. G

Mening en/of ervaring corona vaccinatie en zwanger

Goede vraag! Ik zit met exact dezelfde vraag. Ik heb Corona gekregen toen ik 15 weken zwanger was. Ondertussen ben ik 22 weken. Ik vroeg mij ook af of de antistoffen die ik nu heb bij een eventuele herbesmetting de placenta beschermen? Hoe kan het dat een vaccin dat wel zou doen en de...
  22. G

Pril zwanger maar trage schildklier

Ik had al voor mijn zwangerschap medicatie.
  23. G

Pril zwanger maar trage schildklier

Hi! Ik heb ook al heel lang een trage schildklier en tpo antistoffen. Ik heb medicatie en word goed in de gaten gehouden door de internist. Ondertussen ben ik bijna 22 weken zwanger dmv icsi. Ook ik vond het super spannend en begrijp je angst. Ik denk dat het het fijnst voor je is als ze...
  24. G

Wanneer stap naar de huisarts?

Ik zou morgenochtend gelijk de huisarts bellen. Zeker als jullie wens zo groot is. Wij hebben zelf ook zitten tobben en uiteindelijk via het ziekenhuis zwanger geworden van ons wonder! Ze zullen je partner waarschijnlijk wel adviseren om te stoppen met roken omdat dit niet bevorderlijk is voor...
  25. G

Leerkracht & corona

Hi! Ik begrijp je zorgen heel goed. Ik heb diezelfde zorgen. Ik werk ook in het basisonderwijs en op dit moment heb ik heel veel kinderen die Corona hebben. Zelf heb ik het twee weken terug gehad. Met 16 weken. Ik geef les aan kleuters en dan gaat afstand houden echt niet. Ook ik ben heel...
  26. G

Help ik heb Corona 16 weken zwanger

Ik lees inderdaad meerdere vrouwen die extra echo’s hebben gehad. Heb je dat zelf aangegeven of kwam de verloskundige daar zelf mee? Bij mij heb ik daar niks over gehoord. Ik ben wel heel blij te lezen dat met jullie kleintjes alles goed gaat! Dat geeft mij zoveel rust.
  27. G

Wat een super fijne en geruststellende berichten! Ik ga proberen weer lekker te genieten nu ik dit weet! Dankjulliewel ❤️
  28. G

Thee en zwangerschap

Hi! Gefeliciteeeeeerd! Ik drink vooral gemberthee. Heerlijk en gezond!
  29. G

Ach wat vervelend! Hopelijk ben je er niet te ziek van. Ik heb zelf met een doppler van de week het hartje even geluisterd. En dat klonk helemaal goed. Zodra ik klachtenvrij ben, ga ik ook even langs voor een echo. En ik heb met 18+6 de 20 wekenecho dus daar wordt ze ook nog even helemaal...
  30. G

Oh gelukkig! Dat scheelt mij alweer een beetje stress. Dankjewel!
Terug
Bovenaan