Zoekresultaten

1. P

H&M newborn kleertjes

Ik denk inderdaad dat voor binnen iets met korte mouwen eronder, of erover dan het beste is. 2 lagen lange mouwen kan te warm zijn, vooral als de tweede laag dikker is (zoals trui). Warmte stuwing is bij baby's erg gevaarlijk, dus niet te warm aankleden. Natuurlijk wel rekening houden dat de...
  2. P

Na verwijderen spiraal niet snel zwanger

Het kan ook best 2 jaar duren... Niet om je bang te maken, maar echt niet iedereen wordt meteen zwanger. Uitgaan van het beste maakt je ook alleen maar teleurgesteld. Vaak hoor je ook vooral de succes verhalen, maar wie weet probeert die vriendin / nicht / collega ondertussen al jaren zwanger te...
  3. P

Muntthee

Voedingscentrum heeft nu ook een handige app: zwangerhap. Daar kun je makkelijk in vinden of iets mag. Bij enkele kruiden staat vermeld dat je ze wel mag, maar beperkt. Daar valt munt niet onder, dus geen probleem. 
  4. P

Help! Kan ik bevrucht zijn?

Het is niet zo dat je met het weer slikken van de pil afdwingt dat je menstruatie stopt. Dus dat dat een paar dagen duurt, is niet zo gek. De stopweek is normaal ook 7 dagen, en als je de pil netjes 21 dagen neemt, begint je menstruatie altijd op ongeveer dezelfde dag. Misschien ook een goed...
  5. P

Ben ik zwanger?

Je bent dan ook al aardig over tijd, zelfs met een lange cyclus. Staat in de bijsluiter, licht of donker maakt niet uit, hcg=zwanger. Succes met hoe je nu verder gaat, vraag eventueel advies aan mensen die je vertrouwd, maak je keuze vanuit je eigen gevoel. Onbedoeld zwanger zijn is niet niks. 
  6. P

Zwanger en niet gelukkig..

Als je van hem houdt en bij hem wil blijven, moeten jullie echt samen in relatie therapie. Dit is echt geen gezonde relatie, en hij moet echt meer respect voor je hebben, en tonen. Als hij dat niet kan, zou ik zo snel mogelijk bij hem weg gaan.
  7. P

NIPT met of zonder nevenbevindingen

Wij hebben ook zonder gedaan. Aan de ene kant wilden wij het liefst alles kunnen uitsluiten. Maar met nevenbevindingen kan dat toch niet, die geven vooral heel veel onzekerheid. Wij hadden naast de nipt een extra echo gedaan, waarbij ze naar dezelfde punten kijken als wanneer je een combinatie...
  8. P

Autostoeltje

Persoonlijk is een autostoeltje iets wat ik niet tweedehands zou kopen. Je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is, en het is wel iets voor de veiligheid. Wij zijn ook bij de baby winkel gegaan voor informatie. Heel uitgebreid geholpen, en geen druk om daar te kopen. Uiteindelijk via internet...
  9. P

Waar bevallen?

Ik zou sowieso in het ziekenhuis willen bevallen, en gezien ik een medische indicatie heb, kan ik ook meteen naar het ziekenhuis. Gelukkig is ons ziekenhuis heel huiselijk ingericht, en heb je daar ook best veel vrijheid. De ecg is draadloos, dus ook daarvoor hoef je niet in bed te blijven.
  10. P

verstopte darmen

Goed op de wc zitten kan ook helpen. Het beste kun je je benen op een verhoging zetten, zodat je een soort hurkhouding krijgt. Lag prullenbakje of krukje kan handig zijn daarvoor. Maar je perst de baby er echt niet zomaar uit hoor.
  11. P

Zoveel zorgen na echo

Ik denk zoals ze aangeeft dat aanleg echt wel een grote factor kan zijn. Je partner heeft een gemiddelde lengte, en jij bent redelijk klein. Vooral de verhouding tussen benen en rest lichaam is belangrijk, kan best zijn dat 1 van jullie vooral in verhouding korte benen heeft. Chromosomal zou ook...
  12. P

Inleiden bij minder leven voelen

Mooi dat het goed is. Persoonlijk zou ik niet te snel voor inleiden kiezen. Ja, kindje is voldragen, maar dan nog zit er vaak ook meerwaarde aan langer in de baarmoeder zitten. Vaak toch het beste om te wachten tot het vanzelf op gang komt. 
  13. P

Vlokkentest/vruchtwaterpunctie

Als het iets is wat met een nipt of combinatietest gevonden kan worden, zou je ook dat eerst kunnen doen. Dan duurt het al met al langer voor je meer weet, maar de testen zijn in ieder geval helemaal veilig. 
  14. P

Nou zeg, tegenstrijdige uitslag!

In 0.0 zit een mini beetje alcohol, net als in veel vruchtensappen ook alcohol kan zitten. Het is bijna niet te garanderen dat ergens geen alcohol in zit, omdat alcohol kan ontstaan in de verpakking. In 0.0 bier zou minder dan 0.05 alcohol moeten zitten, anders mag je geen 0.0 claimen. Dat is...
  15. P

Vader wilt kind absoluut niet

Als je financiële steun van hem nodig, heb je daar wel recht op volgens mij. Maar als dat niet zo is, moet je inderdaad maar eens kijken of je nog iets met hem te maken wilt hebben. Hij heeft in ieder geval geen enkel recht om een abortus van je te eisen. 
  16. P

Zwanger en uit met mijn vriend

50/50 hangt er ook vanaf of je hem werkelijk ouderlijk gezag gaat laten hebben, en wat zijn wensen zijn. Maar ervan uitgaande dat je dat wel doet en hij graag de baby netczo vaak heeft, moet hij net zo goed een band kunnen opbouwen met jullie kind. Mocht je borstvoeding willen geven, maak er dan...
  17. P

Wat zouden jullie doen?

Het kan ook zo maanden duren voor je zwanger bent. Als je nu stopt met anticonceptie heb je mogelijk een kans dat je met een baby of dikke buik moet verhuizen. Niet handig, maar echt wel overheen te komen. Wellicht ook even kijken hoeveel er aan jullie nieuwe huis geklust moet worden, en of het...
  18. P

Zwanger/niet Zwanger

En test kan alleen zwanger aangeven als je zwanger bent. En test kan wel niet zwanger aangeven als je wel zwanger bent. Kan komen doordat je net genoeg hcg hebt, en een uur later heb je mogelijk net wat meer gedronken. Je bent in dat ene uur in ieder geval niet ineens niet meer zwanger. Meer...
  19. P

Zwanger en irritaties naar partner

Ik denk dat het goed is om voor je naar een feestje gaat vast aan te geven dat je het niet lang volhoudt. Mocht hij dan al aangeven juist graag tot laat te blijven, kun je nog thuis blijven, of zorgen dat je alleen naar huis kan. Dan heeft hij ook meteen door dat je het echt meent. Ik hoor van...
  20. P

Miskraam of te vroeg een echo

Gezien je onregelmatige cyclus is het heel goed mogelijk dat je inderdaad korter zwanger bent dan de berekening zegt. Daarbij is het zo vroeg sowieso heel moeilijk meten, en hartje ook lang niet altijd zichtbaar/hoorbaar. Vrijdag heb je echt wel kans op goed nieuws dus! En ja, het kan ook niet...
  21. P

Ik word gek vd testen! Help

Hoeveel weken zou je zwanger moeten zijn? Tot 7 weken is er wel vaker niks te zien volgens mij, daarom wordt er normaal ook nooit zo snel een echo gemaakt. De vk kan wel zien of je baarmoederslijmvlies er goed uit ziet. 
  22. P

Combinatietest of NIPT

Wij hadden voor de nipt zonder nevenbevindingen gekozen. Daarnaast extra echo die gelijk is aan de echo van de combinatietest. Nipt is het meest betrouwbaar van de twee, maar bij een negatieve uitslag is er een kans dat het niet klopt, daarom zal daarna nog een vruchtwaterpunctie of vlokkentest...
  23. P

Geslachtsbepaling echo

Uiteindelijk is er altijd een kans dat ze het niet kan zien. Jongetjes kunnen soms heel duidelijk zijn, maar het moet wel in het zicht komen. In ieder geval moet er dan 'iets' zichtbaar kunnen zijn en zijn ze niet meer van de nub afhankelijk. 
  24. P

Dilemma, vertellen op het werk

Buiten je contract verlenging zou ik het sowieso niet zo vroeg vertellen. Ik zou minimaal op de eerste echo wachten, maar bij voorkeur ook niet veel eerder dan bij 12 weken. Als je het vervelend vind hoe het over komt, zou ik het extra laat vertellen, en niet vlak na het tekenen van het contract. 
  25. P

Wanneer testen als je al 100 dagen geen menstruatie hebt gehad?

Testen lijkt mij nu niet veel nut hebben. Als je al zo lang niet ongesteld bent geweest, moet je echt bij de huisarts langs, want dan klopt er iets niet. Verder kun je ook je temperatuur bijhouden, dan zou je kunnen zien of je weer een eisprong hebt gehad.
  26. P

Cervixslijm of sperma??

Dat is inderdaad je eigen slijm. Dat kan soms heel veel zijn.
  27. P

Zwanger en alleen..

Weet zijn vriendin dat jij zwanger van hem bent? Ik zou hem ook niet bij de bevalling willen hebben, maar het zou mooi zijn als hij wel een vaderrol kan en wil invullen. Hierover kun je afspraken maken omtrent (gedeelde) voogdij.Allereerst kan hij jullie kind erkennen, waarbij je kunt kiezen dat...
  28. P

Tips tegen obstipatie

Wat bij mij vaak ook helpt is de houding waarin je op de wc zit. Het helpt echt om je voeten op een verhoging te zetten. Niet te hoog, maar bijvoorbeeld een prullenbakje is genoeg. 
  29. P

Musthaves tijdens zwangerschap

Meestal zijn vooral de kazen bij het vers gedeelte van rauwe melk, en brie is bijna altijd wel gepasteuriseerd. Verder kan je soms best snel al een positie broek nodig hebben. En wat langere shirtjes kun je tot vrij ver blijven dragen. Jas ga je waarschijnlijk niet nodig hebben, gewoon zo lang...
  30. P

Oud &nieuw vieren

Ik zou hem ook laten gaan, en zeker als er gerookt wordt zou ik zelf niet gaan. Kun je jou kaartje niet aan een vriend van hem geven? Dan is het ook geen weggegooid geld. 
Terug
Bovenaan