Zoekresultaten

1. S

Autistisch en zwanger

Leuk! Ik heb goede verhalen gehoord over floorplanner. Wij zijn ook al bezig geweest met de babykamer. De muren zijn nu bijna helemaal gedaan. Er komt nog een jungle print op de muur. Hebben jullie al een kinderwagen, en zo ja wat voor 1? Wij twijfelen tussen nieuw of tweedehands. We hebben...
  2. S

Namen combineren/mixen

Ik vind Thera Rizé erg mooi.
  3. S

stoppen met werken na 3e kindje

Eens. Ik zou als vrouw nooit geheel stoppen met werken als ik kan werken. Je maakt jezelf wel heel afhankelijk van je partner anders. En je weet nooit hoe de arbeidsmarkt voor je zal zijn als je er een aantal jaar uit bent en je weer werk nodig hebt. Daarnaast ook goed voor je je persoonlijke...
  4. S

Lijstje voor een meisje

Waarom zo nodig onderscheid hierin maken? Misschien is het geen meisje meisje maar een stoere dame die graag met het speelgoed van haar broers blijft spelen. Ik zou het lekker bij creatief speelgoed houden. En als ze 2 is kan ze zelf aangeven watvoor speelgoed ze wil.
  5. S

mijn vriend wil dat ik abortus doe maar ik niet

Jij bent niet degene die hem ongelukkig maakt. Geloof je in vrije wil en zelfbeschikking? Ik wel. Iedereen is grotendeels zelf verantwoordelijk voor zijn geluk. Ik snap dat hij verdrietig is, misschien zelfs wel even boos. Hij moet zich aanpassen aan een nieuwe situatie. Dat gaat vaak samen met...
  6. S

Hoe weet je als een nieuw moeder wat het word

Dit. Mensen gokken dus maar wat.
  7. S

Zwanger maar van wie

Lastige vraag die geen van ons met zekerheid kan beantwoorden. Het enige wat je daar duidelijkheid in kan verschaffen is inderdaad een DNA test. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het van je man is, aangezien je 2 weken na de seks met hem en LH piek een positieve test in handen had...
  8. S

Zwanger maar van wie

Jeetje wat een verhaal. Je schrijft over de uitgerekende datum en vraagt je af vraagt je af of een termijnecho betrouwbaar is. Ik lees alleen maar 'een man heeft dingen gedaan die ik niet wilde'. Wat vreselijk dat je verkracht bent. Hoe ben je daar nu onder? Heb je later nog aangifte gedaan? 
  9. S

Autistisch en zwanger

Wij hebben de eerste echo inmiddels gehad. Hartje klopt. Op het oog geen bijzonderheden. Heel blij! Herkenbaar je zorgen Odie. En wij willen het ook doen met een verdeling in shifts. Alleen de eerste tijd zal ik verantwoordelijk zijn voor de nachten i.v.m. borstvoeding.  Hebben jullie veel...
  10. S

Autistisch en zwanger

@Odie Wat toevallig dat de jouwe ook ADHD heeft. En super fijn dat de echo zo goed is gegaan. Zal een opluchting zijn. Aan de ene denk ik dat wij als ouders een 'neurodivers' kindje veel te bieden hebben juist omdat we zelf neurodivers zijn. Zoals jij omschrijft. Aan de andere kant denk ik soms...
  11. S

Autistisch en zwanger

@Marian: enorm herkenbaar, ik voel me erg gespannen voor die eerste echo. Dan pas weet ik dat het echt is en dat het goed zit. Het liefst zou ik elke week wel een echo willen om te checken hoe en wat, maar helaas. En verhalen van mensen bij wie het daadwerkelijk mis was helpen ook niet mee. Daar...
  12. S

Autistisch en zwanger

Odie, veel succes en plezier met de echo vandaag. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is. Wat fijn dat jullie thuis kunnen werken. Qua werk hebben wij bijna hetzelfde plan: 3 dagen opvang, beide een papa-/mamadag. We denken er nog over na om mijn schoonmoeder een van de 3 dagen te laten oppassen, zij...
  13. S

Autistisch en zwanger

Hi Odie, ik heb ASS en ben 5 weken zwanger nu. Ben 31 jaar en woon in de hoofdstad met mijn man. Werk als studieadviseur. Mijn man werkt in de IT. Heel herkenbaar wat je beschrijft over de krampjes en de zorgen. Het is nog erg pril dus er kan nog van alles mis gaan. Dat geeft onzekerheid en...
  14. S

Ik wil ZO graag, maar hij nog niet... + pcos

Ik vind dit een heel mooi advies.
  15. S

Kinderwensspreekuur

Dit zou ik nooit willen. Het klinkt nu alsof zijn leven bijna niet veranderd is, terwijl jij het harde werk doet. Als je samen voor een kind gaat kies je ook samen voor het ouderschap en de verantwoordelijkheidheden die daarbij horen. Je leven verandert nou eenmaal met een kind en dat geldt ook...
  16. S

Binnenkort gaan bevallen en kraambezoek

Bij ons is het vaccineren of niet op visite komen.
  17. S

Bloeding 5dpo??

Gefeliciteerd!
  18. S

Wel of geen vierde

Ik zou het niet doen. Vier kinderen is echt veel. Daarnaast is het ook echt niet goed voor het klimaat om zoveel kinderen te krijgen. Wordt vreselijk als onze kinderen over 50 jaar niet meer goed kunnen ademen.
  19. S

Kinderwens en carriere

Toch jammer dit. Een man die het fulltime van je overneemt, terwijl je prima geschikt bent voor de rol. Een man ervoor op de plek, terwijl hij net zo goed vader wordt. Kennelijk hoeft hij niet zo nodig een 'papadag'. De emancipatie is echt nog lang niet af.
  20. S

vervelend onderwerp, racisme? nare opmerkingen schoonouders

Hoe gaat het nu, Gebruiker10207607?
  21. S

Oogkleur?

Van mij mag je alles, maar ik vind het wel degelijk gek om van je al geboren kind te zeggen: goh, hoop wel dat haar ogen lichter worden. Uberhaupt die fascinatie van sommigen met lichte ogen. Alsof dat superieur is. Creepy. 
  22. S

Oogkleur?

Wat triest om te lezen. Je hoopt dat ze lichter gaan worden? Ik hoop dat ik nooit zo over de mooie ogen van mijn eigen kindje ga denken. 
  23. S

Oogkleur?

Waarom? Ik vind het altijd zo sneu om te lezen dat mensen hun eigen bruine of groene ogen minder mooi vinden. 
  24. S

schoonouders! word er helemaal gek van

Zo eens met bovenstaande post. Het is echt tijd dat je vriend volwassen wordt en loskomt van zijn ouders. Jullie zijn nu een gezin.
  25. S

Super goed van je dat je afstand houd van ze! Ik ben ook heel blij dat je inziet dat het mafkezen zijn. Dat je schoonvader jouw zwangerschap online gooit is ongelofelijk onbeschoft. Ik zou daar zo boos over zijn dat ik NIETS meer met hem zou delen totdat hij erkent dat hij fout zit. Dit is...
  26. S

Volgens wie ligt dit aan jou? En wie bedoel je met 'ze' luisteren niet? IEDEREEN in dit topic geeft je gelijk. Dat moet iets met je doen toch? Kom op vrouw, geloof in jezelf. Je ziet het echt goed. Dit is niet oké.        
  27. S

Dit. Je bent een toeschouwer in je eigen leven. Hoe vind je dat nou? Het lijkt me vreselijk. De deur gaat toch niet vanzelf open? Iemand doet die deur voor schoonouders open. Of man, of schoonouders zelf (goed idee om de sleutels terug te vorderen).  Je schoonouders hebben de volledige controle...
  28. S

"maar aangezien mn schoonouders zich erg opdringen met de opvoeding en geregeld in huis staan zal hij dit meekrijgen". Hoe kan het dat je schoonouders geregeld in huis staan? Ik krijg de indruk dat jullie enorm veel moeite hebben met grenzen stellen aan schoonouders. Gewoon überhaupt, in...
Terug
Bovenaan