Zoekresultaten

1. G

Dysmatuur

Maak je vooral niet te druk om wat ze misschien later allemaal wel niet kunnen hebben omdat ze dysmatuur geboren zijn. Als je alles leest over prematuur en dysmatuur dan ben je bij wijze van ten dode opgeschreven. Adhd leerachterstand, ontwikkelingsachterstand bla bla bla bla. Mijn dochter is...
  2. G

Zwanger worden na je 40e

Met 42 zwanger van de eerste. Nu is mijn dochter 17 maanden en ik bijna 44. Partner laat leren kennen en daardoor laat aan kinderen begonnen. Het heeft 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Wel gelijk begonnen met ovulatie testen en temperaturen omdat ik geen idee had wat mijn cyclus was...
  3. G

Asprines / asaflow nemen

Asaflow is alleen op recept te krijgen. Het is een soort aspirine (aspirine wel bij drogist te krijgen) Mensen die grotere kans hebben op zwangerschapsvergiftiging krijgen tegenwoordig het advies aspirine te slikken rond week 16 tot einde zwangerschap. Dit verkleind de kans op...
  4. G

Wanneer zwanger na stoppen pil?

1,5 jaar na stoppen met de pil
  5. G

Over koemelkallergie gegroeid maar hoest nog vaak extreem

Mijn dochter is nu 14 maanden en had ook koemelkallergie en reflux. Als ze nu verkouden is hoest ze ook als een gek tot kokhalzen toe. Schijnbaar zijn ze gevoeliger voor en uit zich dat in hoesten. En is het allergie gerelateerd. Vond dit artikel nog...
  6. G

Windpokken jeuk

Talkpoeder helpt heel goed tegen jeuk.
  7. G

Noodkreet

112 bellen?
  8. G

Geboortekaartje

Made for moments. Zelf ontworpen aan de hand van een voorbeeld kaartje daar
  9. G

geen gevoelige/grotere borsten

Ik wilde het nog enigszins genuanceerd brengen :unsure:
  10. G

geen gevoelige/grotere borsten

Nou jij zegt het ik dacht het. Werkelijk elke post waar ze dit in kan melden wordt gemeld door haar dat ze het zo fijn vindt grote borsten. Ik begin me er aan te storen.
  11. G

Stoppen met Nutrilon pepti

Oww fijn dat je nu een arts hebt die wel meedenkt. Over het algemeen kan het even duren voor de koemelk uit het lichaam is en dus ook voordat de klachten helemaal weg zijn. Mijn dochtertje had ook hele erge reflux en toen we daar medicijnen voor kregen (omeprazol) hadden we binnen no time een...
  12. G

Wel geflikker op echo maar geen harttoon

Hier nog een stukje over hartslag op deze site https://www.zwangerenportaal.nl/vitaliteitsecho-bevestiging-van-de-zwangerschap Citaat: In het eerste trimester (tot 12 weken) is het niet veilig om het hartje te laten horen. De geluidsgolven die hiervoor nodig zijn, zijn te sterk en te gericht...
  13. G

Wel geflikker op echo maar geen harttoon

Hebben ze niet bewust een echo zonder geluid gemaakt? Bij mijn echo vertelden ze het geluid van het hartje nog niet laten horen omdat door die golven om het geluid te kunnen horen de eerste weken in de zwangerschap noet goed voor de baby is. Pas wat later in de zwangerschap zou het vruchtje...
  14. G

Hmm slecht van zo'n arts dat ze niet verder kijkt naar andere symptomen. Nog even een tip ik kreeg van sorgente die de voeding aan ons leveren op machtiging gisteren een mail dat Nutilon Pepti 2 uit het assortiment gaat en dat dit pepti syneo 2 gaat worden. Weet niet of dat ook geldt voor Pepti...
  15. G

Jongen of meisje?

Moeilijk te zien ik denk meisje!
  16. G

Als ik dit zo lees ben ik zo blij met onze medisch verpleegkundige arts in hey ziekenhuis. Mijn dochter prematuur dysmatuur geboren en enorme reflux en koemelkallergie. En de arts liet ons de keuze wat we wilden. Zo eerst begonnen met de pepti en daarna omeprazol erbij en ik had een totaal ander...
  17. G

Als het consultatiebureau het zo ziet is positief. Misschien dan verder met hun overleggen ipv kinderarts. En als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt door de arts gewoon om een andere vragen. En als je echt geen medewerking krijgt van arts of consultatiebureau dan je eigen...
  18. G

Normaal gesproken als je over gaat op pepti ivm verdenking koemelkallergie moet er een provocatietest gedaan worden. Dan zou je twee keer een hele dag naar consultatiebureau of ziekenhuis moeten en krijgt je kind een hele dag een bepaalde voeding. Je weet niet welke voeding je op welke dag...
  19. G

Is er nog hoop? Week verschil in termijn met ovulatie

Als er een kloppend hartje te zien is lijkt me dat er hoop is. Vooral als het hartje normaal klopt en niet heel traag. En als ze zeggen dat er 50% kans is dan is net zoveel kans dat het goed gaat als niet. Dus ja er is zeker nog hoop!!! Helaas blijft het afwachten en spannend! Succes
  20. G

Tips tegen extreme luieruitslag

Ik heb nu van dr leenarts barriere creme. Super spul!! Legt een waterafstotend laagje waardoor de ontlasting en plasjes niet/ beperkt in de huid kunnen trekken en is verzorgend zodat de kapotte plekken kunnen herstellen. Na 1 dag al super veel herstel bij mijn dochter!
  21. G

Dreumes 16 maanden lekt elke dag door s nachts, tips???

Hoi Wij doen een luierbroekje in de juiste maat achterstevoren aan en daar overheen een gewone luier 1 maat groter ( beide kruitvatmerk). Tot nu toe niet meer nat geweest smorgens. Groetjes
  22. G

Babytijd zwaar

Probeer elkaar een beetje af te lossen, dan heb je even een beetje tijd voor jezelf. Al is het maar een half uurtje. Gewoon even iets voor jezelf doen, terwijl de andere even voor de kleine zorgt. Het wordt echt beter. En probeer al is het lastig toch een beetje te genieten van de fijne...
  23. G

Babytijd zwaar

Hoi hoi. Roze wolk???? Gitzwart was ie bij ons. We hebben vaak afgevraagd toen waarom wilden we dit? Eerst opgenomen met pre eclampsie. Spoed keizersnede. Aantal weken neonatologie. En dan denk je eindelijk naar huis en genieten en dan huilt het 12 uur per dag door reflux en koemelkallergie...
  24. G

Kramp in de beentjes

Klopt. Voor osteopaat heb je geen verwijzing nodig. Valt idd onder alternatieve geneeswijze. Bij veel zorgverzekeringen wordt er vanuit een aanvullend pakket wat vergoed. Ik ben bijvoorbeeld verzekerd bij anderzorg pakket extra en daar krijg ik 200,- per jaar vergoed met een maximale...
  25. G

Dringend tips en/of advies nodig

Hallo, https://stichtingbabyspullen.nl/ Misschien is dit iets.
  26. G

Kramp in de beentjes

Als ze om de 1 a 2 dagen poept hoeft geen poepangst te zijn. Iedereen heeft zijn eigen poeppatroon. De ene poept elke dag of zelfs 2x per dag terwijl een ander om de 2 dagen poept. Zolang er een patroon in zit is het goed. Ookal is het om de 2 dagen. Groetjes
  27. G

Kramp in de beentjes

Hallo, Ik zou er mee naar een osteopaat of fysiotherapeut gaan. Bij volwassenen kan krampen betekenen dat je een tekort hebt aan magnesium. (Ik zelf heb vaak kramp in mijn benen) maar of dat bij kinderen ook zo is geen idee. Masseren is altijd goed bij kramp. Maar je wilt natuurlijk weten...
  28. G

Tepelpiercing in combinatie met borstvoeding/kolven

Hallo, Tijdens het voeden altijd piercings uit. Delen kunnen losraken dus gevaarlijk. Groetjes
  29. G

Vergrote amandelen

Mijn neefje geeft heel lang slecht gegeten totdat zijn amandelen eruit waren. Zijn amandelen waren zo groot dat de doorgang zo smal was en daardoor moeilijk kon eten. Dus wel herkenbaar wat je zegt.
  30. G

Zwanger worden op oudere leeftijd

Hallo, Ik ben 43 en heb een dochtertje van 9 maanden. Ze was voor mij de eerste. In zwangerschapsland ben je oud als je 40+ bent. Maar ik heb er geen negatieve reacties op gehad. Het zwanger worden heeft 1,5 jaar geduurd. En het begin van de zwangerschap ging ik fluitend doorheen. Niet...
Terug
Bovenaan