Zoekresultaten

1. T

Januari 21 kindjes en mama's

mail is verstuurd! Leuk!
  2. T

Ik wil ook graag in de app groep (ook al is Sanne een goede slaper, ik heb genoeg eerlijke verhalen over de dreumes haha en wie weet wat er nog aankomt bij haar). Wie maakt er een groepje aan? Ik ben maandag trouwens naar het cb geweest voor 8 maanden controle. Ze is nu 67,5 cm en 6470 gram...
  3. T

Hier zijn vandaag en eergisteren ook de twee boventanden door gekomen bij Sanne. Slaapregressie hebben we nog niet hier. Zoals ze bij de opvang zeiden vorige week.... slapen is wel dr favoriet hè? Ze slaapt iedere nacht 12 tot 13 uur aan een stuk en dat al ruim vier maanden. Ik herken het echter...
  4. T

Wie had er innesteling krampen?

Bij beide zwangerschappen kwartiertje / half uurtje wat gevoeld toen het raak was. Ik wist het ook allebei de keren direct dat het de innesteling was en was inderdaad zwanger toen. Als ik er langer last van had, dan was het uiteindelijk altijd de menstruatie die al zat te wringen.
  5. T

Oh wauw SN, wat eet ze al veel verschillende dingen! Hier alleen nog fruit / groente hap. Had afgelopen week wat ei toegevoegd maar dat vond ze toch te grof denk ik, want ze moest er flink van kokhalzen. Avocado met banaan en komkommer is hier nu favoriet. Ik heb het ook geproefd en maak...
  6. T

23 weken baby plots erg onrustig en veel huilen

Haha, ik dacht ook 23 weken... is dat dan ouder of jonger dan mijn baby? Die is net een half jaar dus ietsje jonger. Nog geen rand te bekennen bij haar, maar de zus had met 5 maanden haar eerste tand en een paar dagen later kwam ook de tweede al door. Kunnen zeker tandjes zijn dus. Sommige...
  7. T

Baby sliep 2 nachten door en toen…

Zoals al door veel mensen is gezegd, het is volstrekt normaal. Even een extra tip die mij wel heeft geholpen. Ik las ergens dat je moest proberen het te zien als tijd voor jezelf / jou en je kindje. Ik ben vanaf toen tijdens nachtvoedingen naar beneden gegaan. Met een kop thee er bij keek ik...
  8. T

Sanne is in tegenstelling tot haar zus een uitslaper. Op dagen dat ze niet naar de opvang hoeft wordt ze tussen half acht en half tien wakker. Ze krijgt dat bv (of een fles afgekolfde melk als ik ben werken). Overdag twee flessen en s avonds voor het slapen nog een keer bv. Tussendoor krijgt ze...
  9. T

Verwijderd

Romee, Suzette?
  10. T

Middagslaap eraf?

Mijn dochtertje is twee weken geleden twee geworden en slaapt al sinds ze anderhalf is niet meer bij de opvang (2x per week). Ze ging liggen keten met een ouder meisje en op de andere bedjes kloppen ?. In het begin was ze dan heel chagrijnig als ze thuis kwam, maar dat gaat nu al een tijd goed...
  11. T

Tweede kind

Had ik ook hoor! Onze jongste is nu 5 maanden en hoewel ik nog steeds veel minder actief ben met haar dan met onze oudste, is het een hele vrolijke tante en een super makkelijk meisje. Ik heb me nu wel voorgenomen om wat vaker foto's en met name filmpjes te maken van haar, want ook die...
  12. T

Wat leuk om weer wat te lezen van een aantal mama's!  Zwaantje, tijgeren al! Wat goed van Max! Dat echte baby is er nu wel af hè ☺️ SN, fijn dat je weer kunt opbouwen op je werk en dat het zo goed gaat met Magali! Ik geef ook nog bv, heb dat bij Lotte 9 maanden gedaan en probeer dat nu...
  13. T

Twijfel schrijfwijze naam

Ik zit nog eens te lezen, maar snap het niet zo goed. Ria spreekt je toch ook automatisch uit als rie-ja, je kunt toch geen Rie-a zeggen?
  14. T

Twijfel schrijfwijze naam

Nia!
  15. T

Reflux?

Het zou idd verborgen reflux kunnen zijn. Iedere baby geeft mondjes terug, maar de ene meer dan de andere. Sommige kinderen slikken het terug in. Bij mij deden ze dat ook vaak, maar het waren ook allebei flinke spugers. De oudste spuugde zich regelmatig helemaal onder (en ons ook), maar ze...
  16. T

Wat denken jullie?

Wel ja! Als hij honger heeft dan komt hij vanzelf wel voor een extra voeding hoor vanavond of vannacht.
  17. T

Milkshake kfc

Ik heb even gegoogeld op zwanger en milkshake en vind een heleboel berichten dat het afgeraden wordt ivm de listeria bacterie. Die machines worden niet altijd goed schoongemaakt. Ik ben niet heel strikt geweest tijdens de zwangerschap, at bv wel verse rauwe vis, maar hiermee zou ik toch...
  18. T

Dat zitten kunnen sommige kindjes al wel hoor. Niet zelfstandig maar wel bv op de bank. Ik zag toevallig afgelopen week dat Lotte met deze leeftijd al trots op de bank zat / hing dus ik heb Sanne ook eens weggezet. Die viel meteen opzij de kussens in (maar moest er wel hard om lachen). Tijdens...
  19. T

Hé wat een gerommel her en der! Ik zou ook proberen of je niet eerder terecht kunt hoor als dat spugen aanhoudt. Kan het ook nog een virusje zijn of is het echt reflux? Sanne spuugt nu ze verkouden is ook wel weer meer, door het slijm denk ik. Ze komt ook nog steeds niet heel hard aan dus ben...
  20. T

Vaccin en borstvoeding

Ik heb me gewoon laten vaccineren en krijg volgende week de tweede moderna prik. Zoals hierboven gezegd zijn er genoeg bronnen die aantonen dat het kan, zelfs tijdens een zwangerschap. Fijn juist als we eventueel wel antistoffen zijn. Heb me daarvoor ook laten vaccineren tegen kinkhoest...
  21. T

Vakantie park

Land van Bartje is ook erg leuk!!
  22. T

Oh wat fijn SN dat het slapen nog steeds goed gaat! Haha hier staat het snaveltje ook goed op. Vooral ook als mijn vriend of ik zelf aan het eten zijn. Dat volgt ze met open mond de vork of de lepel. Ze heeft het slikken nu ook onder de knie en alles gaat vlot naar binnen. Vandaag is ze trouwens...
  23. T

Baby reageert op grootmoeder

Ik merkte bij onze dochtertjes altijd dat ze onrustiger werden bij mensen met een hogere hartslag. Misschien omdat die bij mij van nature erg laag is (rond de 50). Mijn moeder heeft ook een vrij hoge hartslag en daar huilden ze de eerste weken ook makkelijk bij. Dat ging na een tijde beter hoor...
  24. T

Baby meteen op eigen kamer of niet

Onze oudste lag vanaf dag vier op de eigen kamer en ons jongste dochtertje meteen vanaf de eerste nacht. Dat ging prima. In het begin voor de zekerheid bogende babyfoon aan, maar als de deur op een kiertje staat hoor je ze echt wel. Wij sliepen ook allemaal beter als we apart lagen. 
  25. T

Uitdelen geboorte broertje kdv

Wij hebben wat besteld bij vrolijke-muisjes.nl Nu voor de tweede verjaardag van mijn dochter een bestelling gedaan bij stoepkrijtenco, daar hebben ze volgens mij ook wel wat voor geboortes!
  26. T

Wat leuk dat we hier weer wat te lezen valt! SN, wat hebben jullie een pittige tijd gehad! Ik kan me goed voorstellen dat de vermoeidheid er nu pas uit komt. Hier is het veel minder heftig geweest, maar ik ben ook nog steeds bekaf ook al slapen we nu al een paar weken de nachten door. Kun je...
  27. T

Zo, het is even geleden dat ik hier  mee heb gelezen. Nu ik weer aan het werk ben en er beter geslapen wordt schiet dat er makkelijk bij in. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen? Gisteren ben ik naar de baby soa geweest met Sanne. Ze vond het helemaal fantastisch en gelukkig mogen we...
  28. T

Ah Jennifer, wat sneu voor Job (en voor jullie!). Hopelijk is de verkoudheid snel weer over! Hier dachten we een week geleden nog dat madame het doorslapen onder de knie had, maar dat was van korte duur helaas. Momenteel weer twee keer per nacht een voeding. Vannacht viel ze voor het eerst wel...
  29. T

Speen afleren 4 maand

Precies wat CoVo zegt.... Voor sommige moeders hier lijkt het forum vooral te draaien om het te pas en te onpas geven van hun mening. Die wordt hier helemaal niet gevraagd. Er wordt gevraagd om tips. Als je niets vriendelijks kunt zeggen of een andere mening hebt, zeg dan gewoon niets! Iets een...
Terug
Bovenaan