Zoekresultaten

1. N

Baby te klein

Die metingen zijn een schatting. Onze zoon werd geschat op een ruime 8 pond bij 40 weken. Buikomtrek was (veel) te groot, daarom ingeleid bij 38wk. Ik vond het bij de geboorte maar een kleine baby met een gewicht van 3500gr, heb m’n man nog kleertjes maat 44 laten halen, 50 was veel te...
  2. N

Inleiden staat gepland, nu man ziek, advies?

Heel gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen. Na een goede en lange nachtrust voelt hij zich weer beter?‍? Gelukkig geen koorts en wel een man die me kan ondersteunen. Daarnaast rommelt het sinds vannacht flink bij me dus wie weet loopt alles straks nog anders. Het is even afwachten.
  3. N

Inleiden staat gepland, nu man ziek, advies?

Hallo,Mijn inleiding staat gepland, morgen plaatsen ballon en maandag verder inleiden.<br />Alleen nu is mijn man vandaag ziek geworden: grieperig. <br />Wat te doen? Heeft iemand ervaring?<br />Annuleren en nieuwe datum laten inplannen of toch door laten gaan?<br />Man...
  4. N

Hoesten

Onze dame van bijna 3 heeft ook weer een flinke verkoudheid te pakken, snot komt zelfs uit de ooghoeken en hoest als een oude verstokte roker. Huisarts vermoed een bovenste luchtweg infectie en dat is uitzieken. Kan wel 3 weken duren? Dus ook hier gebroken nachten en vermoedelijk de komende...
  5. N

Te oud voor een tweede???

Oud? Jeminee dan ben ik hoogbejaard zeker met m’n 39 jaar! ?? Ik heb mijn man pas later ontmoet, en dus geen hele jonge moeder meer.
  6. N

Zeg me dat ik niet de enige ben!

Nou ik ben best weleens jaloers geweest op al die dames die trots verkondigen dat hun kleine met 6 weken of iets ouder al doorsliepen. We zijn nu heel blij dat onze dame, nu 2 jaar en 10 maanden, nu sinds 2 maanden eindelijk 5 van de 7 nachten doorslaapt. En nu, bereiden we ons voor op...
  7. N

Positieve test, angsten, wat te regelen, eerder een miskraam bij 3 weken zwanger

Heel herkenbaar, na een miskraam in juni nu (alweer ruim 7mnd) zwanger. Maar die onzekerheid na de positieve test is heel lang gebleven. Wel mocht ik voor een vroege echo, waar het kloppende hartje me enigszins gerustgestelde. Toch blijft er voorzichtigheid, wat wel is afgenomen toen ik...
  8. N

Peuter plast door luiers heen

Haha ja dat klopt, heel creatief. Dit deden we in het verleden regelmatig in de ouderenzorg, gelukkig hebben ze daar nu incontinentie materiaal op absorptievermogen, zou mooi zijn als ze dit ook gaan toepassen op de kleine luiers; naast maten ook verschillen in absorptievermogen. Misschien...
  9. N

Peuter plast door luiers heen

Hier ook al tijden een nachtplasser. We doen nu twee luiers over elkaar heen en in de binnenste prikken we gaatjes. Op het bed hebben we een wasbaar incontinentie matje (scheelt ons heel wat bedden verschonen in de nacht). Ze is nog regelmatig nat maar heeft er zelf minder last van en slaapt...
  10. N

Hoe is dat bij jullie gegaan?

Heel herkenbaar. Ik vertrouwde mijn lichaam niet meer na een missed abortion met 7+1, miskraam een week later opgewekt met medicatie. Dit was in juni, in september had ik weer een positieve test in handen en nu bijna 25wk zwanger. Eerste trimester vond ik zo onzeker en dat duurde zeker tot...
  11. N

Drama met verschonen

Ook wij zijn al een hele poos heel blij met luierbroekjes. Sindsdien is het een stuk minder drama. Zoals mijn man dan zegt: het zal wel weer een fase zijn?
  12. N

Bekkenpijn en werk

Wat voor advies zou jij je collega geven als ze zo zou rondlopen? Als je dat advies voor jezelf gaat toepassen denk ik dat je je er meer in kan vinden. Hoe langer je nu doorloopt met zo’n pijn hoe langer het herstel kan zijn na de bevalling denk ik.
  13. N

Kindje ligt helemaal stil op echo

Die ukkepuk van ons bleef vandaag ook liggen zoals hij lag. Geen beweging in te krijgen en lag lekker te slapen. Schopte 1x toen de verloskundige even porde.
  14. N

Wel of geen corona vaccin als je zwanger wil worden

Ik ben zo blij dat ik gevaccineerd ben. In februari de laatste Pfizer gehad, nu bijna 17 weken zwanger. Ik merk dat ik me, nu de besmettingen flink toenemen, een stuk kwetsbaarder voel. Maak een keus waar je jezelf goed bij voelt.
  15. N

Zwanger na miskraam

Heel herkenbaar. En het meest lastige is, dat je niks meer kan/ moet dan afwachten op de controle. Ik heb in juni een miskraam gehad met 7+5 weken, ondertussen alweer 13 weken zwanger. Nu pas merk ik dat ik wat meer kan ontspannen en genieten.
  16. N

Tips tegen door lekken

Onze dame van nu twee en een half heeft dit ook al tijden. Ze is echt een nachtplasser en geen luier absorbeert voldoende. We hebben nu twee over elkaar en in de binnenste prikken/ knippen we gaatjes zodat hij kan doorlekken naar de buitenste luier. Het gaat wisselend. Ik heb een wasbare...
  17. N

Wanneer weer zwanger na een miskraam?

Juni heb ik een miskraam gehad, opgewekt met medicatie. Nu 9 weken zwanger.
  18. N

Ontroostbaar na miskraam

Wat verdrietig! Maar ook…Heel herkenbaar. Ik heb in juni een missed abortion gehad, hartje is gestopt bij 7+1 Wk en had een eerste echo bij 7+5wk. Ook met medicatie de miskraam opgewekt. Achteraf heeft het meer impact op me gehad dan ik eerst verwacht had. Wat was ik verdrietig en nu nog...
  19. N

NOD = woensdag 22 september - vroege klachten?

Ik had ook erg vroeg symptomen (die jij ook beschrijft) van een zwangerschap deze maand; ongeveer een week voor NOD. Alle testen tot 1 dag voor NOD waren negatief, dag voor NOD een heel licht tweede streepje, bijna niet waarneembaar. Ook op de dag van NOD en dagen erna hele lichte positieve...
  20. N

Box in kleine (volle) woonkamer

Ik gebruikte voor oppassen een campingbedje, ideaal en zo opgeruimd.
  21. N

Peuterbed

Toevallig hebben we vandaag het ledikant van onze dochter (2jr en 4mnd) omgewisseld voor het peuterbed. Tips… geen idee. We hebben gezegd dat ze nu echt een grote meid is, ze vond het eerst wat eng… nee niet. Dit zo gelaten en onder het eten vooral gezegd dat ze niet zo goed moet eten omdat...
  22. N

Omgaan met angst miskraam

Hallo, Geen tips maar herkenning. Ik heb hele lichte positieve testen, ook ongeveer 4 weken. In juni vroege miskraam (7+5) gehad, opgewekt met medicatie. Nu voelt het al heel anders aan dan het begin van de zwangerschap in mei; toen was ik van de een op andere dag een wandelende...
  23. N

Eerste ongesteldheid na miskraam

Hallo, Of het normaal is weet ik niet. Ik heb 10 juni een missed abortion, 7+5 dagen, opgewekt me tabletten. Ruim anderhalve week gevloeid tot de 21ste. Vorige week woensdagavond startte mijn eerste menstruatie na de miskraam. Hij was flink heviger dan mijn ‘normale’ menstruatie maar is...
  24. N

Extreem veel dorst

Dorst tijdens zwangerschap is normaal, maar 4 liter is niet gezond. Je zouten en mineralen huishouding kan hierdoor in de war raken. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je verloskundige, misschien wil ze toch nog eens je suiker prikken of heeft ze nog tips.
  25. N

Uitgerekend Januari 2022

Hallo dames, Heel in begin wat van me laten horen. Nu weer even: Helaas is onze zwangerschap geëindigd in een missed abortion met 7+5. Komende dagen zal ik mbv medicatie de zwangerschap afbreken. Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe, zonder zorgen.
  26. N

Uitgerekend Januari 2022

Ja was heel blij met de echo, dit omdat ik niet zeker wist of ik nu 9 of 5 weken zou zijn. Het was even spannend maar er was een blaasje vocht met iets erin te zien. Verloskundige zat nog even te denken aan een missed abortion omdat ze 9 weken in het hoofd had. Toen ik aangaf dat de twijfels...
  27. N

Uitgerekend Januari 2022

Hallo allemaal, Gisteren de eerste echo gehad omdat ik twijfels had hoever ik was. Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en vermoedelijk half januari uitgerekend. Nu over een aantal weken weer controle in het ziekenhuis.
  28. N

Uitgerekend Januari 2022

Hallo, Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap! Hier een trotse mama (38jr) van een tweejarige dame. Volgens de berekening ben ik 5 dagen voor NOD. Vanmiddag heb ik toch maar een test gedaan omdat ik al twee weken erg (en anders) moe ben en zeer gevoelige dames heb. En het was een...
  29. N

Eerste schoentjes

Ik kreeg laatst een tip van een medewerkster van de schoenenwinkel: als je een rietje onder de voet van je baby legt en afknipt op de lengte van de voet kun je het rietje in een schoentje leggen en bij de hak kijken hoeveel ruimte er over is als rietje tegen de neus aan ligt. ideaal om...
  30. N

“Slaapt ie nog niet door?!!”

Ik zei gisteren nog tegen m’n vriend dat ik soms wel jaloers ben op al die nieuwbakken ouders waarvan hun baby al doorslaapt. Onze dame is nu bijna 10 maand al komt meestal nog 1x per nacht. En toch als ik er dan af ben en zo’n heerlijk knuffelend, slaperig en hongerig meisje op m’n schoot heb...
Terug
Bovenaan