Zoekresultaten

1. C

Omneo voeding / speen voor fles

Met een hete naald het gaatje van de S iets groter proberen te maken? Dan krijg je misschien een tussen maatje tussen S en M
  2. C

Zwanger of misleiding

Ik zou over 2 dagen nog een keer een test doen om te kijken of het oploopt.. ik heb bij mijn zoontje en nu m’n tweede zwangerschap ook heel anders getest.. het gevoe van zwanger zijn herkende ik wel gelijk, maar test bleef lang negatief en toen het eenmaal positief was liep hij langzaam op...
  3. C

Testen jullie elke zwangerschap rond dezelfde (dpo) positief?

Ik weet niet of ik bij alle drie de zwangerschappen op dezelfde dag al positief testte.. was er te onregelmatig ongesteld voor.. m'n testen verschilden wel.. waar 2voor5 van Kruidvat wit bleef, terwijl cb (die met het plusje) al wel positief gaf bij m'n eerste zwangerschap, waren de 2voor5 van...
  4. C

Biet geplant zwanger van 2e, wat nu?

Ik heb in oktober vorig jaar voor eenzelfde situatie gestaan. Ons zoontje was 10 maanden en ik had een positieve test in handen.  Ook wij hadden over de eerste lang gedaan, dus dachten bij de tweede; we zien het wel.. toch was het een shock dat het zo snel raak was want mijn cyclus was onwijs...
  5. C

December miskraam, april 2023 (pril) zwanger

Dank je! Ik ben inmiddels 8 weken en we hebben te horen gekregen dat het er misschien 2 zijn. Dat horen we morgen als het goed is met zekerheid. ik ben heel erg van m'n gevoel uitgegaan. Ik voelde bij de vorige zwangerschap dat het niet goed zat en nu voel ik me weer zoals met m'n eerste...
  6. C

December miskraam, april 2023 (pril) zwanger

Hoi, Ik heb in december ook een miskraam gehad en had na een kleine 3/4 weken weer een witte test. Mijn miskraam was met 10 weken (het hartje bleek met 7+5 gestopt). Ik ben inmiddels ook weer zwanger, dus ik denk dat je niet onzeker hoef te zijn over of je test nog van de miskraam is. Gefeliciteerd!
  7. C

Uitgerekend november 2023?

@nina sterkte! @joycep jeetje wat heftig zeg! Maar wel mooi nieuws over de baby! @gebruiker ik heb een bewijs van 15 maanden rondlopen. Werd ook bijna een week teruggezet bij de eerste echo. Kan net een late innesteling zijn geweest ofzo. En het kan idd prima bijgesteld worden tijdens de...
  8. C

Jeetje gebruiker wat een achtbaan van emoties moet je hebben gevoeld afgelopen week! En wat fijn dat er toch een mooi kloppend hartje is! Hopelijk groeit de kleine goed de komende tijd!
  9. C

@joycep Kan heel goed bandenpijn zijn. Heb het met mijn vorige zwangerschap ook wel eens gehad, ook bijv met niezen. @michel wat heftig zeg een tweeling en dan ook nog zo'n zwangerschap. Hopelijk blijft alles goed gaan.
  10. C

Jeetje Suus wat heftig zeg! Hopelijk blijft deze zwangerschap wel goed gaan en heb je in november een lief hummeltje in handen! Hier beginnen de symptomen met 4+6 wel echt te komen.. misselijk als ik te lang niet eet, als m'n zoontje 's nachts wakker wordt (net als nu) kan ik niet meer slapen...
  11. C

Ik ben heel erg moe en af en toe een beetje misselijk als ik niks eet. Verder weinig klachten.
  12. C

Hoi allemaal, Ik wil me ook graag aanmelden! Had gister m'n eerste positieve test in handen en hij lijkt mooi op te lopen. Is even spannend, hadden in december een miskraam met 10 weken. Ben voor nu uitgerekend op 19 november, het is ons tweede kindje. We hebben al een zoontje van dec 2021.
  13. C

Partner Koortslip

Toevallig zelf een koortslip gehad van de week (en nog herstellende) en een zoontje van 8 weken.. heb de huisarts gebeld en het schijnt dat je als moeder antistoffen meegeeft wanneer je zelf al eens een koortslip hebt gehad voor/tijdens de zwangerschap. Je kan hierdoor je kindje zelf minder snel...
  14. C

Ineens hogere bloeddruk

Mijn bloeddruk steeg ook in de laatste weken. Hield ook enorm veel vocht vast. Ze zeggen dat door spanning voor de bevalling, etc je bloeddruk ook wat kan stijgen. Ik zou wel voor de zekerheid de vk bellen en het laten checken. Je wilt geen vergiftiging oplopen in die laatste weken.
  15. C

Pcos: natuurlijk zwanger worden

Dank je wel! Vooral uitproberen.. ik merkte dat volledig koolhydraatarm voor mij niet werkte, dus dat heb ik aangepast. Brood ben ik geen fan van, dus dat verving ik voor wat anders. Rijst werd bloemkoolrijst en pasta werd courgettepasta. Maar verder deed ik eigenlijk weinig koolhydraatarm. Ik...
  16. C

Pcos: natuurlijk zwanger worden

Hey! Ik geloof zeker in het aanpassen van je levensstijl. Zelf ben ik in dec 2019 gestopt met de pil. Ik had onregelmatige cyclussen en in de zomer van 2020 had ik zelfs een cyclus van 60 dagen, waardoor ik naar de huisarts ben gegaan. Ik werd vanwege m’n onregelmatige cyclus doorgestuurd en...
  17. C

Gisteren blij, vandaag onzeker !

Ik heb nooit een goed donkere zwangerschapstest gehad omdat ik op een gegeven moment gestopt ben met testen. Ik had ook een zwanger 1-2 met cb digital. Op dit moment ligt er een jongen van 6,5 week naast me. Het is natuurlijk geen garantie maar sowieso verdubbeld hcg pas om de dag en de een...
  18. C

Zwanger worden met PCOS

Heb ook pcos en behoorlijk overgewicht.. had cyclussen van rond de 35/40 dagen maar ook uitschieters naar boven. Ik ben met behulp van een diëtiste op mijn voeding gaan letten. Vooral m’n suikerspiegel onder controle houden en ben koemelk gaan minderen. Nadat ik echt neer kon leggen dat het niet...
  19. C

Bekkenpijn en werk

Zeker in de ziektewet gaan! Het is niet normaal dat je naar bed gedragen moet worden. Zelf ben ik vanaf week 14 ziek gemeld en heb ik vervangende werkzaamheden gedaan tot mijn verlof. Zelfs toen heb ik vanaf week 28 moeten afbouwen omdat dat ook niet meer ging. Ik heb veel rust gepakt en had...
  20. C

Spugen na nachtvoeding

Wat naar zeg en dat is wel een hele tijd dat je ermee bezig bent! Deze tips kreeg ik van het cb voor het spugen van ons zoontje in zijn wiegje.. - check of het voeteinde niet hoger ligt dan het hoofdeinde. Dit kan door het instoppen van dekentjes/lakentjes wel eens het geval zijn. Wij hebben...
  21. C

Welke babyfoon

Wij hebben tijdens het informeren naar babyfoons te horen gekregen dat wij in ons nieuwbouw huis vooral niet aan een babyfoon met camera moesten beginnen. Deze hebben veel minder bereik dan de analoge babyfoons en het risico was dan dat we er niks aan hadden. Wij zijn dus voor een analoge...
  22. C

Tijdens innestelingsbloeding nog negatief?

Ik had 24 maart wat licht bloedverlies (rozig), bleek later mijn eisprong. Daarna had ik op 31 maart en 1 april weer roze afscheiding. Dacht zelf dat het in m’n urine zat en ik een blaasontsteking had, dus urine weggebracht. Dit bleek uiteindelijk ook wel een blaasontsteking te zijn. 8 april...
  23. C

Matras beschermen

Bij Hema of Ikea kan je waterafstotende moltons kopen. Ligt wel anders als gewone, kraken iets en zijn warm, maar niet zo heftig als de onderleggers.
  24. C

1 week teruggezeg

Ik bleek bij de termijnecho een week minder ver, dus werd er een week later nog een termijnecho gedaan om het termijn zeker te weten. Nu was mijn menstruatie onregelmatig, maar had ik wel duidelijke symptomen van een eisprong gehad (niet gemeten). Inmiddels 38 weken zwanger dus een week verschil...
  25. C

Klusschema tot zwangerschap

Wij deden het een paar maanden lang om de dag en vaker als ik door testen wist in mijn vruchtbare periode te zijn. Mijn cyclussen waren onregelmatig dus heb ovutesten gebruikt. Dit werd alleen voor niemand leuk, want het werd een soort moetje en dan hadden we eigenlijk beiden geen zin meer. Ik...
  26. C

Baby voelen 16 weken en daarna een week niet

Ik dacht dat het m’n darmen waren rond dat termijn. Tot ze er met 20 weken achter kwamen dat de placenta achter ligt en ik dus wel degelijk al de baby kon voelen. Het heeft alleen nog zoveel ruimte dat je het nog niet dagelijks hoeft te voelen. Het kan dan ineens weer zo draaien dat je even...
  27. C

Kinderwagen kopen

O en nog een tip. Bij babypark hebben ze een baan gemaakt waar je de wagen op verschillende ondergronden kan uittesten. Dat heeft ons ook echt in onze keuze geholpen. Zij hebben ook laagste prijsgarantie dus wanneer je hem ergens anders goedkoper hebt gezien dan kun je hem bij hen ook voor die...
  28. C

Kinderwagen kopen

Wij hebben een Dubatti kinderwagen en die heeft, net als hier al eerder gezegd, maar een frame waar je zowel de zitting als de bak op ritst. Je houdt dan een plat pakketje over die je zo onder of op een kast kan leggen. Ik zou zeker een bak overwegen. Wij hebben bijvoorbeeld ook aan...
  29. C

Stuitligging

Hier morgen 35 weken en laatste controle lag het in een hangmatligging (net geen stuit, net niet dwars met de billen bij m’n linker heup, hoofdje bij m’n rechterribben en dan met het ruggetje naar m’n rechterheup en de voeten bij het hoofd, dus gestrekte benen). De vk zei met de laatste controle...
  30. C

Welke natuurlijke multivitamine?

Ik slik de multi mama dag en avond en visolie van vita kruid. Weet niet of het anders is dan met synthetische multi’s maar ik voel me hier wel goed bij.
Terug
Bovenaan