Zoekresultaten

1. D

Hoogzwanger en onbegrip.man ivm feestjes en alcohol

Ik zou nog willen toevoegen dat coke echt ontzettend verslavend werkt.  Vaak als je dat eenmaal hebt gebruikt wil je meer. Zeker hoe hij naar jou reageert lijkt hij al een probleem te hebben. En ja na 1x gebruiken moet je zo ontzettend sterk in je schoenen staan om het te kunnen weigeren.
  2. D

Associaties bij babynamen

Wat je zelf het mooiste vindt moet je voor gaan. Niet voor onze meningen. Iedereen vindt het zijne ervan, maar onze meningen doen er niet toe. Jullie moeten zelf beide achter de naam staan, of dit nu Maurits, Wouter of Boudewijn is. Ouderwets is of niets dat zijn enkel waarde oordelen. 
  3. D

Ongepland zwanger

Ik zou met je schoonmoeder en moeder in gesprek gaan voordat je naar de kliniek gaat.  Ook al is het niet netjes van de manier waarop ze je proberen over te halen. Maar puur om te vertellen hoe zo'n narcist die man is van jou, dat wanneer je het kindje wel wilt houden hoe zij jou kunnen...
  4. D

Miskraam en vaccinatie

Je weet het idd nooit waar het aan ligt tenzij je onderzocht wordt en zelfs dan wil er soms niets uitkomen  Je zou kunnen informeren bij https://www.lareb.nl/ daar staat zowel informatie op als bijwerkingen. Ik weet niet of je er wat mee opschiet. 
  5. D

Zwanger van ex, eist nu moslim opvoeding!?

Zo gigantisch hypocriet ook! Mijn beste vriendin en haar familie heeft het moslims geloof. Ik heb dit topic laten lezen aan ze.  Zowel de mannen als de vrouwen zeggen dat hij zich geen echte moslim mag noemen, dat hij totaal respectloos is naar jullie toe en eisen stelt die hij in zijn situatie...
  6. D

Ervaringen elvie borstkolf

Er staat op ouders van nu wel wat reviews over die kolf. Misschien even de zoekfunctie gebruiken van deze site. Misschien kan je ook reviews vinden via bol.com of Google.   Kennis van mij vindt het erg lastig om de tepel goed in dat ding te krijgen, omdat dit op gevoel moet. Batterij gaat ook...
  7. D

Geen zin meer om zwanger te zijn

Ja die kramp in je kuiten of schenen! dat is echt niet leuk meer, vooral omdat het veelal in de nacht is. ik weet niet of je een bad hebt? Zowel, dan een bad nemen met magnesium vlokken. Helpt hier wel een beetje.  Hier nog goed en slecht nieuws. Mijn nieuwe bloedverdunners zijn pas in 2025 weer...
  8. D

Ongepland zwanger

Ik heb je reactie een aantal dagen gemist, maar heb zeker je topic nog even opgezocht om hopelijk te lezen hoe het met je gaat. Ik vind het zo rot dat je in deze positie zit!  Eigenlijk doet het er niet toe wat wij vinden omdat wij niet in jou schoenen staan. Het gaat erom dat jij uiteindelijk...
  9. D

Geen zin meer om zwanger te zijn

Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik vind ook dat ik niets te zeuren heb. En als je andere verhalen leest denk je soms echt van "jeetje ik moet niet zeuren".  Na 2 miskramen een dochter van alweer 1 mogen krijgen. Liefste meid op de hele wereld en 2e opkomst.  Maar deze zwangerschap is zo...
  10. D

30+ en zwanger willen worden

Spiraal eruit laten halen begin 2018, cyclus was tegen juni normaal (ik werd door de spiraal niet meer ongesteld). Augustus zwanger en 6 weken later miskraam. 2e keer zwanger in April 2019 uitgelopen in een miskraam 1 dag voordat we paar dagen naar Wenen gingen.  Terwijl miskraam nog bezig was...
  11. D

Voorbereiding 2e(+) bevalling

Ik ben sowieso niet van de cursussen zowel online niet als in het echt. Houd namelijk helemaal niet van groepsdingen. Via de verloskundige kwam ik uit bij geboortezorg salland en zo via een website die cursussen aanbiedt. Waaronder ook dat iemand bij je thuis kan komen. Hoe ik moet bevallen en...
  12. D

Ongepland zwanger

Heel veel sterkte gewenst, welke keuze je ook hebt gemaakt. Ik hoop dat het goed met je gaat.   Van hier een virituele knuffel
  13. D

Inleiden zonder teveel medische ingrijpen, tips?

Ik heb een geboorteplan geschreven. Er zijn formats beschikbaar, google even op bevalplan en je hebt al een paar handvaten die je kunt gebruiken. Ze hebben mijn bevalplan gescand en een volgende controle met ons besproken en ja dan ben je soms wel een beetje aan het onderhandelen. Voordat ik...
  14. D

Diep ingedaald = eerder komen?

Wie weet heb je geluk ? hoop het voor je 
  15. D

Ongepland zwanger

Nog even over financieel. Ik dacht ook vroeger vast te zitten aan een man en dat het moeilijk zou zijn om meteen op eigen benen te staan. En dat komt ook deels omdat ik door hem mishandeld ben zowel mentaal als fysiek (manipulatie) . Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om toch voor mezelf te...
  16. D

Ongepland zwanger

Precies dit. Het klinkt inderdaad niet alsof je achter die keuze staat. 
  17. D

Diep ingedaald = eerder komen?

Hier ook kindje al ingedaald met 28 weken, en met 33 weken kon ze geen kant meer op. Toch pas geboren met 41+5 
  18. D

Online kraamvisite kalender

Ik vind het heel slim! Maar 't idee van een feestje is ook heel leuk eigelijk. Ben je er in 1 keer vanaf, je kunt je terug trekken als het je teveel wordt zonder dat je je schuldig hoeft te voelen, en er is altijd wel iemand die het zou willen organiseren, zodat je niet alles zelf hoeft te...
  19. D

Onzeker.

Een gastouder aan huis zou je kunnen overwegen, en mocht het uit kunnen misschien een au pair of nanny? 
  20. D

Box weg? Of nog te vroeg?

Ja hoor lekker weg doen. Arabella heeft er enkel de eerste 4 maanden in gelegen. Daarna moest ze er niets meer van hebben. De wipstoel was hier veel meer een succes. Ze is erg sociaal en wil graag in de buurt van mensen zijn.  Sinds dien neem ik haar overal mee heen, wat wel zwaar is. Nu ze een...
  21. D

Groei achterstand bij 31.5 weken

Het blijft mensenwerk. Vaak nemen ze een gemiddelde van een aantal metingen. En wat ook gezegd wordt na circa 30 weken wordt de betrouwbaarheid ook wat minder van de metingen. Onze dochter zou te klein zijn. Nou met 41 +5 bevallen met een gewicht van 3840 gram. Alles netjes binnen de...
  22. D

Gescheiden & zwanger

Ach jeetje wat moeilijk moet het zijn voor jou. Een dikke virituele knuffel. Ik begrijp dat je moeite hebt te genieten en kan wel zeggen leef in het nu en in het moment maar ik heb dan zo voor het beeldscherm makkelijk praten. Ik zit dan wel niet in een soortgelijke situatie, maar hopelijk kun...
  23. D

Zelf eten; meer op de grond dan in de mond

De tip van wat minder op het bordje is denk ik wel een goede net als duidelijk nee zeggen van het bordje op de grond gooien. Ik vind het namelijk best zonde van het eten en wil ook niet dat dit een gewoonte wordt.  Fijn dat jullie ook tussendoor hapjes aanbieden. Ik stop daarmee wanneer ik merk...
  24. D

Zelf eten; meer op de grond dan in de mond

<p>Onze dochter is morgen 1, wil al een tijdje zelf eten en dat laten we ook toe. We hebben oefenbordje en bestek (van mepal) al eet ze liever met haar handjes, iets wat we absoluut niet erg vinden.  </p><p>Waar ik me echter wel aan stoor is dat ze als ze paar happen heeft...
  25. D

Nog geen naam

Zoek eens op baby namen van andere landen. Struin de websites af en lees ze hardop voor samen met je man. Er zitten heel wat namen tussen die misschien wel leuk zijn. Zo zijn wij gekomen op Arabella voor onze dochter en hebben we de toekomstige naam gevonden van onze zoon.
  26. D

Meer last dan bij eerdere zwangerschappen

Heel veel succes en een goede zwangerschap toegewenst! haha ja gek maken ken ik ook heel goed haha. Gaat vast helemaal goed komen met je :) wachten op je eerste echo is echt drama duurt veel te lang. Maar als het dan eenmaal zover is en je ziet een hartje dan is het helemaal fantastisch. 
  27. D

Montessori slaapkamer

@ZazouSept Ja dat had ik ook begrepen inderdaad. Maar om nu voor een korte periode de lichtschakelaar te verplaatsen vind ik best wel een ding. Ik denk dat wij gaan voor een lampje die ze zelf aan en uit kan doen. Spiegel op ooghoogte ga ik zeker doen.  @Abcdefgh  A dankjewel zal eens een kijkje...
  28. D

Meer last dan bij eerdere zwangerschappen

Ik had bij de eerste ook nauwelijks klachten. Ben ook geen moment misselijk geweest.  Nu bij nummer 2, de eerste maand flink misselijk geweest. Deze was in aanleg ook een tweeling, al lag dat vruchtzakje bij de eerste controle van 8 weken al onderin de baarmoeder en bij de volgende echo was het...
  29. D

Een beetje onzeker…

Baby's hebben de eerste paar weken nog geen slaapritme / schema. Een schema hanteren is niet aan te raden omdat je daar zelf gestresst van raakt en daarmee onzeker wordt. Laatste is overigens heel normaal,  dat hebben we allemaal wel als beginnende ouder.  Voed op verzoek, tijd dat ze wakker...
  30. D

Montessori slaapkamer

<p>Ik ben al tijden niet echt tevreden over de slaapkamer van onze dochter die volgende week 1 wordt. Ik erger me aan het feit dat haar kamer nog steeds deels ingericht is als logeerkamer.  </p><p>Nu zijn wij ook van de zelfontplooiing en spreekt ons een montessori slaapkamer...
Terug
Bovenaan