Zoekresultaten

1. E

baby draaien

Geen ervaring met versies of stuitliggingen, maar even één ding: jij MOET helemaal NIETS. Jij kiest ZELF voor een evt. versie of een alternatief. Ja, ze kunnen (zullen?) het je aanbieden, maar jij moet dus helemaal niets. Sterkte en succes! ❤??
  2. E

Tweeling: waarom inleiden bij 37 weken?

Wat KarenvV ook zegt + een toevoeging: men moet jou INHOUDELIJK kunnen uitleggen waarom ze dingen willen doen. En dan niet aankomen met 'het is protocol'. Want zoals je zelf al schreef: jouw zwangerschap verloopt goed en je kleintjes groeien goed! Je hebt recht op uitleg over evt. medisch...
  3. E

Ooit groente&fruit eten

Wat heerlijk om jullie nuchtere benaderingswijzes te lezen!! ??
  4. E

Beweging baby 31 weken

Ik ben ook 31wk zwanger en heb ook verandering in de bewegingen gemerkt. Van veel schopjes en geduw, naar schuif bewegingen 'langs de buikwand'. Kindjes krijgen minder ruimte, dus inderdaad ook minder ruimte om bijv. echt hun been te kunnen strekken. Worden meer 'ik draai me om'-bewegingen...
  5. E

Afbuigende groei

Ik heb hier qua groei van het kindje geen ervaring mee, maar weet wel dat ongezond eten weinig voedingsstoffen bevat en jij er dus weinig energie van krijgt. Je zou, gewoon voor jezelf: voor jouw energielevel, een diëtist kunnen raadplegen. Niet om af te vallen maar gewoon es naar je eetpatroon...
  6. E

Groep 1 - inzamelen bij school in Corona tijd

Op mijn werk verzamelen de klassen ook buiten. Bij ons heeft ieder kind een VAST MAATJE (dit wisselt om de zoveel weken). Dus is dit probleem, van meerdere keren afwijzen, niet aan de orde en zie je daarnaast snel of er nog een kind mist wanneer je een kind alleen in de rij ziet staan...
  7. E

Tips voor goede zwangerschapsjeans

Queen Mum is echt mijn favoriete jeansmerk! Mamalicious heb ik hetzelfde probleem mee. Die blijf ik ophijsen ondanks het feit dat de elastieken op hun strakst staan. Super Mom en Noppies bevallen bij mij ook goed. Maar starten bij maat 26 en ik heb officieel 25 (ben smal, half Indonesisch/half NL).
  8. E

Pacco inbakeren afbouwen hoe en wanneer

Ik zou inderdaad nog even doorzetten met Fedde & Kees spulletjes! Denk maar zo: oudere kinderen/wij volwassenen moeten soms ook wennen aan nieuwe vaste routines. Geldt voor je kleintje net zo ? Succes in ieder geval!
  9. E

Vaccinatie

@Covo: wat beschrijf je dat mooi. Van beide kanten weten we eigenlijk te weinig, die mening deel ik ook. Ik heb ook getwijfeld, maar met de opkomende deltavariant en de loslatende maatregelen plus de nonchalantie van velen èn mijn baan in het onderwijs, toch besloten vóór vaccinatie...
  10. E

Welke luiertas?

Hallo allemaal, Ondertussen bijna 26 weken zwanger en lekker aan het rondneuzen voor luiertassen. Maar zoals dat gaat zie ik door de bomen het bos niet meer. Bij mijn kinderwagen, een Duits merk, zit geen luiertas inbegrepen dus ik wil/moet er zelf een aanschaffen. Mijn vraag: welke hebben...
  11. E

Uitgerekend november 2021

Ik ben zeker wel van plan om een bevalplan te maken. Niet omdat ik die touwtjes keistrak in handen wil hebben, want ik weet dat er op 't moment suprème echt van ALLES anders kan lopen, maar omdat ik het belangrijk en fijn vind er wel over nagedacht te hebben. Kennis te hebben van wat mijn...
  12. E

@Leli: heerlijk een nieuw begin! Haal jij je verf echt op waterbasis of zorg je er gewoon voor dat je foetsie bent als ze gaan schilderen? ?? Wij waren al voor mijn zwangerschap aan het kijken naar een groter huis en afgelopen maandag hadden we geluk: ons bod werd geaccepteerd!!! En nog...
  13. E

@Leli: een verbouwing/verhuizing?? Vertel! ? Wij zoeken ook nog naar iets groters, alhoewel we er nu rekening mee houden dat we starten waar we nu zitten en dat is óók oke. Alhoewel ik hier geen ruimte heb voor een echt kamertje en dat is ergens ook wel jammer (vooral voor de nesteldrang haha!)...
  14. E

Zwanger en seks

Ik herken wel wat je beschrijft. Heb alleen geen miskramen gehad maar seks is gevoelsmatig op 't moment gewoon niet fijn (ben 24wk). Zit er regelmatig best in tweestrijd over (want wil wel, maar ook weer niet) maar wil het ook geen negatieve lading geven dus push mezelf niet over die grenzen...
  15. E

Cito toetsen score

Gebruiker10217061 schreef: Bedankt! Ja ze groeit zeker en haalt voor de methode toetsen nooit onder een 8. De Cito daarentegen.. meestal idd een V. Nu had de meester gezegd dat ze dit aantal goed/fout had. En dat ze het goed gedaan heeft. Vreemd dat het landelijk is vastgesteld. Ik hou ook...
  16. E

Cito toetsen score

Hoi! Hier een basisschoolleerkracht. Hoe de cito scores uitvallen, hangt van heel veel verschillende factoren af. Percentages van I t/m V per klas zijn zelfs landelijk vastgesteld - I know, klinkt raar, is helaas wel zo. Afgelopen jaar scholing gehad van iemand die bij cito werkte en 't de rug...
  17. E

Wanneer je alle namen al gelezen hebt?!

Oke, komt mijn lijstje: Arwen Freya Isra Nina Layla Hilde Rowan Rune Lina/Lyna Lynde Dunja Thirze Jolein Mette Merel Else Lena
  18. E

Petite zwangerschapskleding

Ik ben 1,63cm en smal (half Indonesisch). Ik heb mijn jeans online gekocht: Queen Mum, mt25 - de hémel! Zitten zelfs nog elastieken in om 'm smaller te maken. Verder Noppies. Alles in maat XS. Ik kon absoluut niet slagen bij bijv. Prenatal. Alles te groot en de looks, nja.. Alsof je als zwangere...
  19. E

Heel fijn om te lezen dat ieders 20 weken echo goed is verlopen! Is toch wel een soort mijlpaal. Wij hebben de naam ook al vaststaan en we vernoemen naar 2 mensen, alleen de volgorde waarin vernoemd wordt, is nog niet zeker. Bij mijn vriends familie wordt niet vernoemd, bij de mijne wel en ik...
  20. E

@mijnfamilie: ja, ik heb de 20 weken echo laten doen en voor zover ik mee heb gekregen, alle andere dames hier ook. Denk jij er nog over na? Overigens worstel ik niet met de gewichtstoename, gelukkig! Ik reageerde op iemand anders die zich er zorgen over maakte ??
  21. E

P.s. ik ben 22wk en 4d en, toen ik me 1,5e week geleden woog, was ik ook al 7,9kg aangekomen t.o.v. mijn startgewicht (dit was 46kg met 163cm. Ik ben half Indonesisch, nogal petite gebouwd). Ook ik ben geen grote snoepkont, sta en loop bijna de hele dag door (juf bij de kleuters) en fiets ik...
  22. E

Zo, dat is ook weer 'n poosje geleden dat ik hier was! Welkom, naamgenootje (Eva vd Brand)! Leuk dat je je bij ons clubje hebt gevoegd en fijn om te lezen dat je een gezonde meid bij je draagt! Ik deed iedere maandag Zumba en was van plan hiermee door te gaan t/m september. Maar heb het...
  23. E

Wordt mijn zoon van 4 gepest?

Wat een boel emoties en gedachten beschrijf je, pittig! Ikzelf ben ook juf in een kleuterklas en in verwachting van mijn eerste kindje. Wat de gebruiker hier boven mij zegt, daar sluit ik me bij aan. Open communicatie is key, van beide kanten! Vanuit mijzelf persoonlijk: ik weet dat ik...
  24. E

@Kim, ik ben nu 21 weken en 3 dagen ?? Krijg 27 juli mijn tweede prik. Ik ben blij dat je er iets aan hebt! Ik heb ook zo ontiegelijk veel zin om te gaan baby-rommelen! Zoals al eerder geschreven, kan dat nog even niet (woon wat kleiner, dus geen echte babykamer, en nemen veel spullen over...
  25. E

Schijnzwanger

Hoi hoi, Hier ook geen ervaring hoe je er 'vanaf komt', want ik denk ook dat dat niet zomaar gaat en dat, dat heel persoonsgebonden is. Wel ervaring met relatief klein wonen (in ieder geval geen 'ideaalplaatje' waarbij je naast je eigen slaapkamer nog 1 a 2 kamers vrij hebt), namelijk 64m2...
  26. E

He Kim, Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste Pfizer prik gekregen. Was heel prettig incl. een extra medische 'check' bij de medische post i.v.m. zwangerschap. Ik wist al wel dat ik 'm wilde halen, zeker toen de vereniging van verloskundigen zich er positief over uitliet. Maar het blijft...
  27. E

Wat fijn Kim, dat ook jouw 20 weken goed was! Heerlijk dat gevoel en even lekker, in 3D, naar je kleine kunnen kijken! Ik vind het echt bizar hoeveel zo'n echoscopiste ziet terwijl het voor ons inderdaad een onbestemde brij is. Hihi. Grappig dat je daar dan toch nog zo nerveus voor kan zijn, had...
  28. E

Misselijk

Bij mij deed een mandarijntje wonderen!!
  29. E

Placenta aan de voorkant

Hoi hoi! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant + eerste kindje. Bij mij echter 0,0 twijfel mogelijk of ik wel of niet zwanger ben: mijn buik is AANWEZIG en ik ben 21 weken zwanger. Van mezelf ben ik tenger (163cm, woog voor m'n zwangerschap 46kg) dus wellicht heeft het er ook mee te maken...
  30. E

22 weken en warmte

Qua slapen ligt het er heel erg aan welke website je raadpleegt ? Het beste is wel echt je linkerzij. Op rechts is er iets minder flow m.b.t. bloedtoevoer. Maar de ene site geeft aan dat rechts ook gewoon prima kan en de ander keurt het af. Lang(?) op je rug is vanaf bepaalde week, dacht week...
Terug
Bovenaan