Zoekresultaten

1. J

Uitgerekend oktober 2021

Wat leuk! Gefeliciteerd! Leuke naam! Eindelijk genieten van de kleine meid! Hier is het eind ook in zicht. Nu 39+4. Ik ben er ook wel helemaal klaar mee. Heb veel last van mijn bekken dus doe helaas weinig en daardoor duren de dagen heel lang. Maar goed.. heel lang kan het nu toch niet meer...
  2. J

Prenataal kolven

Thnx voor jullie tips! Ik ga morgen even langs de apotheek om te vragen. De vorige keer kwam het op gang, maar heeft wel ruim een week geduurd. Uiteindelijk heb ik alleen gekolfd en dit via de fles gegeven na van alles te hebben geprobeerd. Heb helaas niet echt de juiste begeleiding...
  3. J

Prenataal kolven

Hallo allemaal, Aangezien de start van de borstvoeding bij de eerste niet soepel verliep o.a. door de vele medicatie die ik heb gekregen tijdens en na de bevalling kwam mijn borstvoeding slecht op gang. Daarom wil ik deze keer starten met prenataal kolven, zodat ik in ieder geval al wat...
  4. J

Cadeau 2 jaar

Gewoon een simpele pop (hard hoofd, zacht lichaam) van de wibra met een flesje en een speentje. Ze neemt hem overal mee naar toe.
  5. J

Cadeau 2 jaar

Onze dame heeft een poppenbedje gekregen. Valt erg in de smaak bij deze poppenmoeder. En een stepje. Verder heb ik op haar lijstje inderdaad ook spelletjes zoals memory, puzzels, prentenboeken en knutselspulletjes staan. Denkend aan dat ze daar over een half jaar misschien wel wat mee kan.
  6. J

Vaccineren tegen corona tijdens zwangerschap ?

Ik krijg maandag mijn vaccinatie, ben dan bijna 24 weken zwanger. Besloten om het toch te doen ook omdat ik in de eerste weken zwangerschap het al heb gehad en ik hierdoor nog maar 1 prik nodig heb. Wil graag mijn vrijheid terug en die lange termijn.. dat weten we van heel veel in het leven...
  7. J

Schimmelinfectie na eisprong

Mijn beide zwangerschappen kon ik herkennen aan alle symptomen van een schimmelinfectie, maar na 7 dagen ofzo was het vanzelf over.. en toen testte ik positief en daarna was het ook vrij snel weg. Echt door de verandering van hormonen.. maar de verloskundige zei dat je dat altijd kunt...
  8. J

Kraambed slaapt niet lekker

Haha Smeetje daar hoor ik ook bij! Ondanks dat het bloedheet was (warmste dag van 2019) heb ik hem er wel onder gelegd met 36 weken. En daar ben ik blij om geweest want met 37 weken braken mijn vliezen en dat was een flinke plas... Ga hem er deze zwangerschap ook gewoon weer onder leggen...
  9. J

Ervaringen met Barendrecht?

Ik woon sinds 2 jaar in Oud Barendrecht en mijn ervaring is dat je daar niks van merkt. Wij vinden het super fijn om te wonen. Je hebt alles dichtbij en de oranjewijk is zeker een hele leuke wijk! Ik zou zeggen kom gezellig naar Barendrecht!
  10. J

Oudersvannu ophaalbox

Ik vond het ook echt om te huilen. Er zat bij mij nog wel een speentje en een pak babydoekjes bij.. maar 2 jaar terug was het veel leuker.. nu is het meer verspilling. Heel jammer!
  11. J

Uitgerekend oktober 2021

Wat een fijne berichten allemaal! Ahww zo leuk een meisje! ? Wij hebben donderdag de geslachtsbepalingsecho. Dan ben ik 16+1 Ben heel benieuwd!! Ik voel de baby sinds afgelopen week ook al.. van die kleine plopjes... zo schattig!
  12. J

Bevallen met overgewicht

Ik zou even goed navragen welke mogelijkheden er zijn. Ik ben namelijk alleen op intake geweest bij de gynaecoloog en daarna nog een afspraak gehad. Maar ben ondertussen gewoon onder controle gebleven bij de verloskundige. En toen mijn vliezen braken kon ik gewoon de verloskundige bellen...
  13. J

Bevallen met overgewicht

Maak je geen zorgen. Ik heb ook zwaar overgewicht en moest bij de eerste om die reden ook in het ziekenhuis bevallen. Ik kreeg toen 2 afspraken in het ziekenhuis bij de gynaecoloog, maar als alles soepel verliep mocht mijn eigen verloskundige gewoon in het ziekenhuis mijn bevalling doen...
  14. J

Uitgerekend oktober 2021

Spannend FO! Heb je iets gemerkt van het eventuele verlies van baby 2? Hou je ons op de hoogte!? Hier hebben we de termijnecho gisteren gehad. En blijk ik al iets verder te zijn dan gedacht. Vandaag precies 12 weken en we zagen een mooie jumping foetus! Volgende week een eerste...
  15. J

Zwanger en corona

Hoi hoi, Ik ben 12 weken zwanger en net hersteld van Corona.. heb nu alleen nog last van de nasleep. Maar het kan net als een gewone griep geen kwaad voor het kindje. Luister wel goed naar je lichaam! Ik ben nu nog extreem snel moe en heb heeel weinig energie. Van mijn verloskundige mocht ik...
  16. J

Kinderopvang versus gastouder

Wij hebben ook erg getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor een kleinschalig kdv omdat wij geen gastouder vonden waar we echt het Yes gevoel bij hadden. En nu zo blij met de keuze van het kdv. Alles is heel persoonlijk, altijd bekende gezichten en geen wild vreemde invallers. Ze is dol op...
  17. J

Uitgerekend oktober 2021

Gefeliciteerd @thaan! Wat fijn dat alles nu goed gaat je en alleen last hebt van vermoeidheid! @mientje wat spannend! Wij hebben ook dinsdag de termijnecho. En als die goed is gaan wij het ook verder bekend maken. En wat je omschrijft is heel herkenbaar! Ik ga soms zelf meteen nadat ik de...
  18. J

Uitgerekend oktober 2021

@FelineA ja hier is het ook de tweede en merk echt dat het nu veel sneller gaat. Bij de eerste was er nu echt nog niks te zien.
  19. J

Uitgerekend oktober 2021

Ahw Julesss en Dressuurmiep, zo fijn een kloppend hartje! Hier ondertussen 10 weken en 4 dagen onderweg. Komende dinsdag hebben we de termijnecho. Mijn buik groeit al lekker. Dus vanochtend de doos met zwangerschapskleding maar van zolder gehaald want er zat geen 1 broek nog lekker.
  20. J

Tinteling vingers

Zo herkenbaar. Ik had er zelfs enorme steken bij. Inderdaad het enige wat bij mij hielp was een brace/spalk dragen. En zodra ik was bevallen was het weg. Ben heel benieuwd of ik het deze zwangerschap ook weer nodig ga hebben...
  21. J

Uitgerekend oktober 2021

Ja FO als ik boven op zolder kom moet ik even op adem komen ? Maar het is ook bijna niet te doen. Tijdens de eetmomenten kom ik wel even naar beneden. Of als ik echt even moet helpen. Maar het is echt het allerergste dat ik haar niet even kan knuffelen of een kusje kan geven. Ik heb er nog...
  22. J

Uitgerekend oktober 2021

Jeetje Mexi en FO wat een spannende tijd voor jullie. Hopelijk blijft alles goed gaan bij jullie allebei! @Mexi, wij bleken bij de eerste echo ook minder ver te zijn, maar de 2e echo is dat al weer helemaal bijgesteld. Het is zo moeilijk meten als het nog zo klein is. @FO wat knap dat...
  23. J

Uitgerekend oktober 2021

@FelineA op dit moment nog niet, maar tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat ook hoor. Heeft te maken met je baarmoeder die groeit. Kan geen kwaad!
  24. J

Uitgerekend oktober 2021

Spannend @julesss! Hopelijk heb je een goede en vooral fijne intake gehad! Ik lees al eventjes mee..? Volgens eigen berekening ben ik 19 oktober uitgerekend van ons tweede kindje. Maar afgelopen vrijdag ben ik toch maar even voor een hele vroege echo geweest, want ik voelde mij nadat ik...
  25. J

verloskundige barendrecht

Ik raad ook Mavita aan. Super ervaringen mee!
  26. J

Tweede zwangerschap

Wat fijn om wat herkenning te lezen. Ik voel mij ook zo anders deze zwangerschap. Zit nu op ruim 6 weken en tijdens mijn vorige zwangerschap had ik echt super zere borsten. Nu totaal niet. De ene dag voel ik mij alsof ik helemaal niet zwanger ben. En de andere dag ben ik wel weer heel moe. Af...
  27. J

Tips autovakantie baby 10 maanden

Wat leuk! Wij zijn afgelopen zomer ook naar Spanje gereden in 2x met onze dame van toen net 1 jaar. Het ging echt super! We stopte om de 2 uur even en als ze nog lag te slapen reden we nog even door. Ik had een tas met speelgoed mee en genoeg soepstengels ? de soepstengels waren niet echt...
  28. J

Wie is er ook uitgerekend in okt 2021?

Ja leuk idee @pannenkoekplantje. Ik had mij toegevoegd aan de Facebookpagina maar daar ben ik weer weg. Vond het nogal massaal en zoek meer iets persoonlijks! Als je nog meer geïnteresseerd zijn wil ik wel kijken of ik hier een tijdelijk link kan zetten voor een groep!
  29. J

NOD Februari 2021

@KellyM jeetje wat heftig! Heel veel sterkte met het herstel en de verwerking. ? Maar wel fijn dat je weet dat alles verder goed zit van binnen! @Lepris & @Pannenkoekplantje gefeliciteerd met jullie positieve testen! Hier was gisteren of vandaag mijn NOD en vanochtend had ik een stuk...
  30. J

Wie is er ook uitgerekend in okt 2021?

Hey allemaal! Ik ben ook voorzichtig positief! Vandaag een positieve test. Dit was onze 3e ronde voor ons 2e kindje.. heb net een verzoek gestuurd naar de Facebook groep!
Terug
Bovenaan