Zoekresultaten

1. J

NOD maart 2024

Ik kon het niet laten en heb vanmorgen getest (met een gewone test van kruidvat, die 2 voor 5 en nog iets, dus geen early). Spierwit helaas. Weet ook niet wat ik verwacht had. Ik zou volgens de app morgen ongesteld moeten worden maar denk mijn eisprong iets later gevoeld te hebben dus dan zou...
  2. J

NOD maart 2024

Hoi allemaal, net pas dit topic gevonden en ik ga meeschrijven/lezen. Ik verwacht rond komende vrijdag (8 maart) ongesteld te worden. In januari spiraal laten verwijderen en 9 feb ongesteld geworden. Nu dus eerste echte ronde. Spannend
  3. J

Toch voor een tweede

Dankjewel voor jullie reacties! In mijn hoofd ben je voor een baby ineens oud als je de 35 voorbij bent maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik ben ook benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn na de spiraal. morgen gaat hij eruit. De dr zei dat ik daarna direct vruchtbaar ben dus we gaan het zien.
  4. J

Knikkerbaan

Mijn zoontje heeft 2 knikkerbanen van Vtech. Die vind hij fantastisch en hij is geen echte bouwer. De moeilijkste banen moeten we wel mee bouwen (hij is 4). Maar de knikkers zien rollen, de dingen die in beweging komen en de lichtjes/geluid van die banen vind hij top. Hij heeft ook van een ander...
  5. J

Grote broer ook een kado(otje) op zusjes verjaardag?

Wij kregen het vroeger inderdaad ook. Was mijn broertje jarig kreeg ik iets kleins en andersom, van mijn ouders maar ook van mijn opa en oma. Wij zijn nu in de voorbereidingen voor een eventuele tweede en ik zou dit zelf niet doen. Bij ons zal het leeftijd verschil ook wat groter zijn en hij zal...
  6. J

Toch voor een tweede

Dit is de eerste keer dat ik het hardop uitspreek (of nouja schrijf) buiten de gesprekken met mijn man natuurlijk. Wij hebben een zoontje van nu 4 en hebben HEEL LANG gezegd dat het goed was zo. Er zou geen tweede meer komen. Nu heb ik een afspraak staan om de spiraal te laten verwijderen en...
  7. J

Peuter (3) wil niet avond eten

Laat het gaan. Een kindje van die leeftijd gaat zichzelf niet uithongeren. Als ze overdag goed eten kan het toch geen kwaad om s avonds niet of minder te eten. Mijn zoontje heeft ook tijdje geweigerd en uiteindelijk ging hij vanzelf weer eten. Misschien nu niet echt in de groei dus ook minder...
  8. J

Even hartluchten; Opa en oma luisteren niet.

Wat naar dat het zo is gegaan! Is het een incident en pasten ze "gewoon" even op of gaan je ouders structureel oppassen? Als het een losse oppas dag of avond is zou ik het proberen wat los te laten. Mijn moeder heeft ook weleens op mijn zoontje gepast toen hij klein was en de kleine vond het...
  9. J

Nachtzindelijk en nog laten plassen - hoe en tot wanneer

Hoi allemaal, Mijn zoontje is sinds afgelopen mei overdag volledig zindelijk en sinds afgelopen augustus s nachts ook. Dat wil zeggen. We laten hem nog 1x plassen als wij naar bed gaan en dan is hij daarna gewoon droog. Meestal plast hij dan als hij wakker wordt s morgens maar ook weleens pas...
  10. J

Zindelijk en nu toch weer broekplassen

Sorry late reactie. bedankt voor jullie antwoorden. Hij had net een nieuwe kamer gekregen dus misschien toch wat spanning rondom nieuw peuterbed etc. 2 dagen weer actief op de wc gezet en gevraagd en nu gaat t weer goed. Hij komt nu zelfs s avonds en s nachts zeggen dat hij moet plassen dus...
  11. J

KDV of gastouder

Ziek kan ik niet veel over zeggen. Mijn zoontje is bijna nooit zien (als hij wel eens ziek is heeft hij meteen een flinke oorontsteking dus niet echt verkouden oid). Hij gaat vanaf dat hij 4 maanden is naar een gastouder dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Wij hebben destijds voor een...
  12. J

Heet weer

Ik zou gewoon lekker vroeg gaan, niet op het heetst van de dag. Goed insmeren, genoeg drinken mee en in de schaduw. Wordt het erg warm lekker weer gaan. Nu nog beetje rekeninghouden/aanpassen aan de kleine. Des te ouder des te makkelijker. Genietze!
  13. J

Peuter (bijna 3) heel druk en aanwezig

Geen tips geeft niet, de herkenbaarheid is al heel fijn zoals je zelf zegt. Hier ook een draakje hoor. Wel een lieve. En als je hem dan op een gegeven moment vanaf een afstandje bezig ziet dan zwel je ook wel weer op van trots en liefde. Maar die energie. poeh ik zou daar soms wel een onsje...
  14. J

Zindelijk en nu toch weer broekplassen

Hoi allemaal, Wie weet raad? Mijn zoontje wordt in september 3 en is nu sinds een maandje of 2 zindelijk (overdag). Toen we begonnen zijn hebben we het eerst enkele weken spelenderwijs gedaan door het potje in de buurt te zetten en hem zelf erop te laten gaan zitten met kleding aan etc. Toen...
  15. J

Oh trouwens, hij gaat s avonds ook vaste tijd naar bed, is dan echt moe. Dutje zitten we nu in zo'n periode dat hij de ene keer echt niet wil (maar wel merkbaar moe is) en dan in de auto later in slaap valt, of op de bank oid. En de andere dag doet hij wel een dutje. Hij is altijd vrij vroeg...
  16. J

Wat fijn die herkenning! Hier dus idd buiten ook een heel ander kind. Speeltuin/kinderboerderij/bos hij is op zijn plek en gemak en lijkt alsof de hoeveelheid ruimte die hij tot zijn beschikking heeft zorgt dat die energie die hij heeft wat beter verdeeld wordt over zijn omgeving ofzo hahaha...
  17. J

Dankjewel! Nogmaals. Hij is niet aggressief, bijt niet, slaat niet (in ieder geval nog niet hahahahahaha) het is vooral een bonk energie. Ik ga het inderdaad proberen wat meer los te laten en te genieten van mijn enthousiaste mannetje
  18. J

Spelen met Duplo

Wij hebben voor de eerste verjaardag van mijn zoontje verschillende duplo sets gehad. Vliegveld, Politie bureau, brandweer set, en tractor met losse dingen. Toen hij 2 werd nog wat sets erbij en een bak losse blokken. Nu wordt hij in september 3 maar gaan we geen duplo meer vragen. Hebben...
  19. J

Meegroeibed of groot bed

Mijn zoontje slaapt nu net een maandje in een ander bed (wordt in september 3) en zelfs al is hij vrij groot voor zijn leeftijd en ging hij in verhouding laat naar een ander bedje hebben we gekozen voor een peuter bed en zijn hier heel blij mee. Hij ligt zelf nog steeds heel graag helemaal...
  20. J

Osteopaat hebben we als baby 1x gedaan. Maar omdat hij daarna vrij snel fysio kreeg zijn we daarmee gestopt want we vonden het wel erg veel voor zo'n kleintje. Zouden we nog wel eens kunnen proberen om te zien of die wat zien of merken. Aan de andere kant is hij misschien ook gewoon lekker...
  21. J

Dankjewel! Het helpt gewoon al heel erg dat er iemand zegt dat het heel normaal of in ieder geval herkenbaar is. Heb veel mensen in mijn omgeving met leeftijdsgenootjes en die vinden hem ook erg druk of zeggen steeds "poeh blij dat die van mij niet zo aan staat als die van jou" en dat maakt...
  22. J

Driftbuien 3 jaar

Heel herkenbaar, hier ook niet echt direct tips maar lees graag mee. Mijn peuter wordt bijna 3 en heeft ook geregeld zulke buien. Hij heeft geen broertjes of zusjes maar kreeg op de peuterspeelzaal te horen dat hij heel goed ontwikkelt en voorloopt qua spraak en dingen begrijpen maar dat hij...
  23. J

Speen afbouwen

Sterkte! Wel knap hoor dat hij het zo snel accepteerde! Wij willen hier ook graag de speen eraf hebben (heeft m alleen nog in bed) maar hij is er echt MEGA aan gehecht. Wordt hier nog een spektakel denk ik  
  24. J

Hoe veel entertain jullie je kind?

Herkenbaar, mijn zoontje wordt in september 3 en heeft echt veel moeite met alleen spelen. Dit is vooral thuis want op de opvang gaat dit wel goed begreep ik van de gastouder. Hij wil graag dat wij erbij zitten (of in ieder geval 1 van ons) en/of mee doen. Natuurlijk kunnen we wel eens weglopen...
  25. J

Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar, ja naar wat eigenlijk. Herkenning? Tips? Geruststelling? Advies? Misschien een beetje van alles. Het volgende is het geval. Ik heb een zoontje van 2. Hij is bijna 3. En hij is erg druk. Altijd al geweest. Als baby was hij al erg alert, wilde nooit slapen, lag...
  26. J

Uitgerekend September 2019

Nou die 1 kilo is dus inmiddels 3,5 geworden hahahaha. Oeps Inleiden vanwege verschillende redenen. De baby loopt aardig voor in groei en ik heb zwangerschapsdiabetes. Vandaag gehoord dat ze waarschijnlijk week 38 gaan inleiden zoals het er nu uitziet. Ik heb 2 september een afspraak voor...
  27. J

Allemaal super bedankt voor jullie lieve reacties. Ik bekijk het gewoon per dag en ik heb zeker al met ze gesproken over de mogelijke scenario's. Ik wil natuurlijk het liefst gaan en in bijna alle gevallen zal mijn man sowieso even gaan. We zien wel hoe het loopt, wel heel fijn om te zien hoe...
  28. J

Aangezien september dichterbij komt ga ik steeds meer nadenken over het volgende. Heb hier ooit in het begin van de zwangerschap al eens een topic over geopend maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken aangezien jullie ook rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Mijn uitgerekende datum is...
  29. J

Even inhakend op het Babydump verhaal. Wij zijn ook niet laaiend enthousiast. Hadden vrij vroeg een kamertje en de wagen besteld. Gelukkig werden we netjes gebeld dat het geleverd zou worden en was dit nog allemaal voor het hele distributie verhaal. Dus afspraak dat ze tussen half 12 en half 4...
  30. J

Hier hebben wij ook wat dingen van. Hydrofiel doeken, monddoekjes, lakentje en aankleedkussenhoes. Ben gek op die lijn. Heb het dekentje echter nog nergens gezien. Heb je misschien een linkje?
Terug
Bovenaan