Zoekresultaten

1. G

Dingen ondernemen

En is er misschien iets dat hij wél leuk vindt? Kinderboerderij, gewoon lekker ravotten in het bos, een natuurspeeltuin, dierentuin, naar de bibliotheek, peutergym, naar een trein/busstation in de buurt om treinen/bussen te tellen? Er zijn zó veel leuke dingen om te doen, en die kleintjes zijn...
  2. G

Schimmel lattenbodem

Baking soda?
  3. G

Hoofdje groeit minder goed

Ik zou gewoon nog een keer langsgaan binnenkort, de meting van het hoofdje kan door een ander persoon weer anders gedaan worden. En dat kan zo een centimeter schelen. Het kan ook zijn dat de vorige meting niet helemaal zuiver was, dus dat daardoor het beeld wat afwijkt. Succes!
  4. G

Doorlek probleem jongen, alles al geprobeerd?

En je zoontje is nog vrij jong om zindelijk te worden (uiteraard kun je het proberen), zeker in de nacht. Mijn zoontje is al 1,5 jaar overdag zindelijk, maar echt niet als hij slaapt;)
  5. G

Doorlek probleem jongen, alles al geprobeerd?

Oef, lastig zeg! Hier ook 2 jongetjes die heel erg veel plassen 's nachts. De oudste is bijna 4 en krijgt rond 21 uur (ik weet niet wat jullie bedtijd is, maar wellicht dus een idee om wat eerder te verschonen, zodat hij nog echt heel erg moe is - als ik zelf 4 uur achter elkaar heb geslapen...
  6. G

Jasje / outfit met koud weer

Heerlijk hè, je kleintje lekker warm bij je! Hoe vindt hij het normaal gesproken om op z'n rug te liggen? Mijn zoontje huilt tegenwoordig ook hard, maar hij is erg verkouden en vindt op z'n rug liggen nu gewoon niet fijn. Zeker niet als hij moe is (wat hij meestal wel is tegen de tijd dat we...
  7. G

Op zien tegen borstvoeding

Ach, lieve mama! Hier een mama bij wie de borstvoeding van een leien dakje ging. Dus ja, dan is het makkelijk gezegd, 'even doorzetten', 'probeer nou maar gewoon'. Maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen zo eenvoudig. Ik vind het vooral rot dat het zó moeilijk ging bij je eerste kindje...
  8. G

Dutjes overdag

Hier ook 2 erg moeilijke slapers gehad, kijk vooral naar wat wél werkt. Slapen is belangrijker dan de plek. Dus als het lukt in de draagzak, prima! Je kindje is gewoon heel graag bij je :) Hier hielp het wel om ze op hun buik te laten slapen, dat geeft veel geborgenheid. Maar niet elke mama...
  9. G

Buikpijn/ellendig - bang voor PE / HELLP

Bij twijfel, bellen! Daar zijn ze voor :) Beterschap!
  10. G

Ongepland zwanger van de derde

En over die auto, er zijn bijna geen auto's op de markt waar 3 zitjes achterin passen. Het is daarom ook niet verplicht om je oudste kindje in een zitje te vervoeren. Maar veiligheid boven alles natuurlijk. Wij hebben 1 kindje voorin en ik wurm mezelf achterin in het midden. Tja, je moet toch...
  11. G

Kind slaapt opeens minder goed

Je zou hem op z'n buikje kunnen leggen? Probeer het eens overdag als je er bij kunt blijven, kijk hoe het gaat. Hij is sterk genoeg om z'n hoofdje te draaien. Op z'n buik heeft hij veel geborgenheid en minder gelegenheid om met z'n armpjes te maaien.
  12. G

Onbedoeld zwanger met al 2 kleintjes.. help wat nu?!

Ach, mama toch :( Geen ervaring met ongewenst zwanger zijn, abortus etc. Wel met mama zijn van 3 kleintjes. De oudste 2 waren net 3 en 1,5 toen hun broertje geboren werd. En ze vinden het geweldig! Ja, het kost tijd en je hebt minder aandacht voor de oudsten, maar daar krijgen ze dus wel een...
  13. G

Onregelmatige weeën, enorm pijnlijk, gebroken vliezen

Niet helemaal hetzelfde, maar wel 3 keer langdurig gebroken vliezen met onregelmatige weeën gehad - je verzint het niet. Alleen waren de weeën bij mij niet zo heftig als jij omschrijft. Blijkbaar werkt mijn lijf niet volgens het boekje. Bij m'n 2e kindje beviel ik een half uur na aankomst in het...
  14. G

Tips doorlopend voorleesverhaal?

Haha, toen ik het onderwerp van je topic zag, moest ik meteen aan Pluk denken;) Pippi Langkous is ook heel leuk! En inderdaad Jip en Janneke.
  15. G

Vernoemen Albertus

Abbe?
  16. G

Jongensnaam

Leuke naam! Inderdaad uitspreken als Leevin. Ik vond Revin ook leuk:)
  17. G

Zwangerschapsbadpak?

Ik heb een van de C&A.
  18. G

Eisprong verplaatsen

Ik dacht eerst ook aan de pil, maar ja, je gaat wel rommelen met je lijf, zonder dat je weet of het effect heeft. Maar als je cyclus rond de 30 dagen is, dan verschuift het toch vanzelf de goede kant op? Het zal even duren, en geduld is lastig als de wens er eenmaal is... Ik wens je heel veel...
  19. G

Baby 6 maand slaat zichzelf wakker

Heb je wel eens geprobeerd je kindje op z'n buik te laten slapen? Dat geeft ze veel geborgenheid - mijn kids vinden het heerlijk. De oudste van 3 slaapt nog steeds op z'n buik. Ook de jongste van 3 maanden is echt een buikslaper. De middelste van bijna 2 sliep ook altijd op haar buik, maar...
  20. G

Bang voor uitscheuren of ingeknipt worden

Niet bang zijn! Wat moet gebeuren, moet gebeuren, maar probeer je niet nu al druk te maken. Want je weet toch niet hoe het loopt. Ik was ook wat zenuwachtig voor #3, was ook iets groter dan gemiddeld, maar zelfs doorgelopen tot 41+5, kindje was 4 kilo, persen duurde 4 minuten, maar volledig...
  21. G

2 kids op de fiets of fietskar?

Ik fiets zó vaak met 2 kids. Soms zelfs met 3 (baby in de draagzak...#loedermoeder ;)). Ik vind het heel prima te doen, alleen als ik m'n krat ook nog vol met boodschappen heb, dan wordt het wat zwaarder;) Kun je het eens uitproberen bij de fietsenmaker? Want dan weet je pas hoe het voor jou voelt.
  22. G

Inleiden of nog even afwachten?

O, herkenbaar! Ik was er met 41 weken zó klaar mee. Maar wilde tegelijk wel liever de natuur z'n gang laten gaan. Met 41+1 controle gehad in het ziekenhuis, de baby (overigens ook groter dan gemiddeld) zat nog heerlijk en deed het super. Dat gaf me zoveel vertouwen, dat ik er weer even tegenaan...
  23. G

Maak me zorgen

Krijgt ze borstvoeding, of flesvoeding? Bij borstvoeding kunnen ze soms ineens wel 1,5 week niet poepen. Dan nemen ze echt alle voedingsstoffen op. En heeft ze er veel last van? In ieder geval is een thermometer niet hiervoor bedoeld. Het kan soms helpen om het op gang te krijgen, maar als het...
  24. G

Ervaringen kolven direct na bevallen

Ach, lieve mama! Je wil gewoon het allerbeste voor je kindje, dat alleen al maakt je een topmama. Maar een mama die bewust kiest voor flesvoeding en zich daar goed bij voelt, is beter dan een gestreste mama die met tegenzin aan het kolven is. Kindjes voelen die stress haarfijn aan. Laat je goed...
  25. G

Uitgerekend april 2022 met tabel

O, Lewis, wat een nachtmerrie! Vreselijk om je kleintje zo te moeten zien :( Heel veel sterkte ? Liefs, Zonnekruid
  26. G

Gefeliciteerd Milu! Hier ook een trotse mama! Onze knapperd nam de tijd met de gewone weeën, maar in nog geen 5 minuten persen was hij er ? Straks lekker naar huis en heel veel knuffelen vandaag.
  27. G

Goedemorgen! O, Milu, succes! Bij mijn eerste kwamen de weeën pas 2,5 dag na het breken van de vliezen (ook echt nul gerommel), maar uiteindelijk wel goedgekomen en alles zelf op gang gekomen. Gaat lukken ?? Hier ook een onrustige nacht, met wederom gebroken vliezen (de kans is niet zo groot dat...
  28. G

Gefeliciteerd mvdf! En Milu, ook nog in spanning. Veel succes! Hier inmiddels 41+1... Poe, die had ik niet zien aankomen. Maar de baby zit nog wel lekker, ctg was helemaal goed, meer dan genoeg vruchtwater, dus toch nog even de natuur z'n gang proberen te laten gaan.
  29. G

Jeetje Lewis, wat een verhaal van je schoonmoeder, vreselijk! Heel lief dat ze wil helpen, maar jemig, ken je plaats en grenzen zeg! Mvdf, spannend! Zo'n snelle bevalling in het 'vooruitzicht' is wel stressvol! Heel veel succes ? Hahaha, hier ook de bestekla gedaan hoor! ?  En ik fiets ook...
  30. G

Hoi lieve meiden, zonnekruid hier. Lekker op tijd... Al maanden kon ik niet reageren op dit topic (op de rest gek genoeg wel), en vandaag hebben ze het eindelijk gefixt! Even opfrissen, ik heb al 2 kleintjes rondlopen, van nu 3 (jongen) en 1,5 (meisje). Nu weer een jongetje op komst ...
Terug
Bovenaan