Zoekresultaten

1. M

Water afscheiding ovulatie of niet?

Ik heb nooit echt last gehad van de letrozol (ongeacht welke dosis) maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon :) pijnlijke borsten kan wel een teken zijn van een aankomende eisprong, lees ik :)
  2. M

Water afscheiding ovulatie of niet?

Hoi! Ik hebzelf ook PCOS en bij mij gaven de LH-testen steeds geen streepje. Ik volgde daarom de afscheiding ook en was ook erg waterig. Soms dacht ik dan wel te zien dat die wat elastischer leek. Toen ik letrozol nam deed ik LH-testen en volgde ik mijn afscheiding. Toen zag ik echt wel een...
  3. M

Schildklier en kinderwens

Dag Melissa, Wat jammer te horen dat het ziekenhuis deze test niet vanzelf gedaan heeft. Ikzelf had voordat we probeerden de beginnen aan kinderen subklinische hypothyrodie (zonder klachten) en mijn tsh waarde schommelde nogal, soms was die ok, maar soms ook te hoog. We wisten dus wel al dat...
  4. M

PCOS, Letrozol

Dank jullie wel, allemaal :) @Ninna, ik hoop dat je snel de rust vindt die je nodig hebt en dat je snel met een positieve test in je handen staat. Het is belangrijk dat je probeert te luisteren naar je lichaam en de rust zoekt die je nodig hebt, want zo'n traject vergt erg veel van je. Heel...
  5. M

PCOS, Letrozol

@Romee, je moet die inderdaad samen nemen (ook bij 7,5 mg). Ik nam ze ook altijd 's avonds voor mogelijke bijwerkingen. De bloedafname en echo waren goed! Er was een vruchtzakje en dooierzakje zichtbaar. Vanaf nu durf ik er echt in te geloven en van te genieten :)
  6. M

PCOS, Letrozol

@Ninna, wat ontzettend balen seg.. is er nog een andere manier die je mogelijk overweegt of ga je nog even verder op deze manier? @JustKeepHope, Welkom en veel succes! @Teessaa, Welkom! ik heb ook geen ervaring met jouw situatie maar ik reageerde erg onvoorstelbaar op letrozol. Het is ook de...
  7. M

PCOS, Letrozol

Met ons gaat het goed :) Gisterenavond was het wel verschieten, ik had opeens wat licht bloedverlies op mijn inlegkruisje, maar bij het afvegen gelukkig niets en tot nu toe ook niets meer. We zijn gisteren gaan joggen, ik weet niet als het daar door komt maar ik durf dat precies nu niet meer...
  8. M

PCOS, Letrozol

@Romee, het is inderdaad erg intensief als je zo vaak op controle moet en ik vond dat dat wel veel mentaal deed. Hopelijk blijft de follikel doorgroeien! @Elise, wat vreemd.. had je voordat je met letrozol begon ook al ovulatietesten gebruikt? Ik meen me te herinneren van wel en dat die ook...
  9. M

PCOS, Letrozol

Mijn HCG is 205 IU/L ! :love:ik moet mijn huidige medicatie gewoon blijven verder nemen en volgende week woensdag nog een bloedafname, dus hopelijk stijgt het mooi verder. Ooh amai, ik had niet verwacht dat het de eerste keer zou lukken. Nuja, de spanning blijft nu nog wel steeds, maar beginnen...
  10. M

PCOS, Letrozol

@Elise, super! Goed dat je de piek gevonden hebt (y) Veel plezier deze dagen ;) als het goed is wordt het streepje morgen dan weer lichter. @Romee, ik ben even in mijn notities gaan kijken: ik had bij mijn eerste x letrozol 2,5 mg geen reactie op 12 dagen. Toen heb ik 5x 5 mg bij mogen nemen...
  11. M

PCOS, Letrozol

Dank jullie wel Bloedafname is op 12d na terugplaatsing. Ze hebben een 5 dagen oud embryo teruggeplaatst op 07/07. Ik weet niet zo hoe dat het best kan vergeleken worden met een 'normale bevruchting'. Maar het is dus wel spannend, hopelijk morgen weer een beetje donkerder @Ninna, succes! Nog...
  12. M

PCOS, Letrozol

Hoi hoi! Sorry ook voor mijn latere reactie, ik was ook op vakantie en vandaag helaas terug werkendag De terugplaatsing is goed gegaan. Dat ging eigenlijk super vlot we hebben ons top-embryootje zelfs op het echoscherm kunnen zien als een wit dens stipje Ik heb ondertussen al een paar...
  13. M

PCOS, Letrozol

@Elise, hoe groot is de follikel als je je laatste echo hebt? Geven ze dan ook geen termijn aan wanneer ze verwachten dat je eisprong zou kunnen zijn? Bij je vorige ervaringen, was dat toen ook met letrozol? Want ik denk dat je nu wel een duidelijke LH-piek zou moeten kunnen vinden. Het kan...
  14. M

PCOS, Letrozol

@Elise, als je regelmatige controles hebt is er misschien niet veel meerwaarde aan het testen met een LH-test, aangezien ze je wel zullen zeggen wanneer het moment daar is? Ik heb 2 rondes met letrozole gehad, de eerste keer viel mijn eisprong tijdens een reis dus ik kon toen geen echo's meer...
  15. M

PCOS, Letrozol

@Ninna, hoe is vandaag je echo geweest? De gonasi is toch om de eisprong uit te lokken, niet? Dan hadden ze de vorige keer toch op dag 11 gezien dat er nog geen eisprong geweest was, als ik het goed begrijp? Waarom zou je dan op dag 10 het al gezellig hebben moeten maken? Gewoon om het wat te...
  16. M

PCOS, Letrozol

Dag dames, Hoe gaat het met jullie? @Ninna, jij misschien begonnen met een nieuwe cyclus? Of gaat er iets veranderen? @Elise, wat zei het ziekenhuis? Je menstruatie ondertussen doorgebroken? Ik heb vandaag de hele dag in spanning gezeten. Mijn bms was maar met 1 mm verdikt en ik kon ook niet...
  17. M

PCOS, Letrozol

Ik kan je helaas niet wijzer maken, ik heb het niet voorgehad en kan me niet herinnerren dat iemand anders op het forum dit voorhand :/ misschien dat een bepaalde fase in de cyclus wat langer duurt en daardoor het langer duurt vooraleer je menstruatie doorbreekt?
  18. M

PCOS, Letrozol

Dankjewel, Elise. We gaan naar Noord-Italië. Ik kijk er wel naar uit! Als alles goed is, zou dat juist onze wachtperiode zijn. Dus er zijn minder leuke plaatsen om die door te komen :) Huhm, jha, je hebt precies wel heel wat symptomen maar het is inderdaad erg moeilijk denk ik om het...
  19. M

PCOS, Letrozol

Begrijp ik inderdaad, Ninna. Maar ik geloof echt dat het ooit voor ons allemaal zal lukken. De wetenschap staat gelukkig ver, dus de hoop niet verliezen. Ik moet nog een weekje extra oestrogel gebruiken, baarmoederslijmvlies was gisteren ong 6 mm, wat nog te dun is om een terugplaatsing te...
  20. M

PCOS, Letrozol

Oh Ninna, dat spijt me zo voor jullie.. maar geef de hoop niet op, ooit (wrs snel) ga je hier goed nieuws kunnen brengen
  21. M

PCOS, Letrozol

Ninna, spannend! Ik duim zo hard voor goed nieuws!
  22. M

PCOS, Letrozol

Ik had vermoedelijk geen eisprong voordat ik met letrozol begonnen was. De eerste keer was zonder ovitrelle en toen had ik echt op 1 dag een duidelijke LH- piek die de dag nadien weer minder was. Aja, zo op die manier. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar spannend! Ik hoop voor jullie dat het...
  23. M

PCOS, Letrozol

Dat is inderdaad erg onregelmatig. Bij mij was het rond 40 dagen maar vermoedelijk anovulatoir aangezien ik geen LH-piek vond. Het lijkt nu toch alsof je echt een eisprong gehad hebt rond dag 16 adhv je progesteron. Heb je ook een LH test gedaan? Ik zou toch vermoeden dat je dan nu een cyclus...
  24. M

PCOS, Letrozol

In België wordt dit wel al wat langer toegepast en bereiken ze er goede resultaten mee :) bij ons leek de keuze uit te vallen op dit of een operatie (ovariële drilling) waar ze de follikels wegbranden. Aangezien ik geen operatie wilde omdat dat onomkeerbaar is en dit maar een tijdelijk effect...
  25. M

PCOS, Letrozol

Dag onzekermeisje, Ik bedoelde niet dat het niet meer actief was maar iets minder actief, wat stilletjes is de afgelopen tijd Ik heb 2 rondes met letrozol gehad maar doordat het onvoorspelbaar was hoe ik er op reageerde (een keer reactie op een normale dosis, erna pas reactie na een hoge...
  26. M

Letrozol ronde 1, wanneer testen?

Dag onzekermeisje, Het is geen stomme vraag hoor, het is normaal dat je veel vragen hebt :) Toen ik ovitrelle moest zetten om een eisprong uit te lokken mocht ik geloof ik na 14d of 16d testen (weet het niet exact meer). Elk lichaam is anders, en het kan zijn dat je lichaam wat meer tijd nodig...
  27. M

PCOS, Letrozol

Ja, ik heb 3 dagen injecties moeten zetten voor de pick-up. Het was wel een beetje vervelend want de laatste injectie moest om 14u gezet worden tijdens een familiefeest. Ik moet eerst mijn regels laten doorkomen, dus eerst een kuur duphaston nemen, helaas. Maar misschien ook wel beter met het...
  28. M

PCOS, Letrozol

Ai.., lijkt me idd geen goede combo: de hormonen en gedoe op je werk :/ hopelijk reageer je weer zo snel als de vorige keer, dat het aantal injecties beperkt blijft. Echt knap van je dat je dat zelf doet! Met mij gaat het goed, de rollercoaster gaat nog steeds omhoog hier. Na een korte kuur van...
  29. M

PCOS, Letrozol

Hey Ninna, Hoe gaat het met je? Ik las dat het deze keer niet gelukt is maar je had je er al wat op ingesteld dus hopelijk kan je vol goede moed naar de volgende poging toeleven ?
  30. M

PCOS, Letrozol

Onze huidige gynaecoloog leek hormooninjecties niet te willen proberen owv grote kans op overstimulatie bij mij.  Ok, weer een spannende periode voor jou! Ik duim alvast voor positief nieuws binnen 2 weken! Succes!??
Terug
Bovenaan