Zoekresultaten

1. S

Zorgen baby 10 maanden

Hi allemaal, Wij hebben een zoontje van bijna tien maanden oud. Hij heeft een slechte start gehad ivm verborgen reflux, maar inmiddels gaat het goed met hem. Hij heeft geen medicatie meer nodig. Helaas had hij een hartruisje na zijn geboorte, maar dat was iets om ons geen zorgen over te maken...
  2. S

Innesteling?

Ik raak niet meer zo snel van slag hoor. Heb al, voor mijn vorige kindje, maar liefst drie keer een miskraam gehad (met 6, 8 en 9 weken) daarnaast ook nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een operatie aan de baarmoedermond ivm een verkeerd uitstrijkje (pap 4 cin) We hopen naytuurlijk...
  3. S

Innesteling?

Bloeden is met twee dagen gestopt. Ik moet officieel zaterdag pas ongesteld te worden. Was zo misselijk vanochtend en ook gek gedroomd vannacht dus ik dacht, voor de zekerheid nog maar een restje doen. En ja hoor, vanochtend wel weer een positieve test in mijn handen. Nog niet heel duidelijk...
  4. S

Innesteling?

Helaas. Vanochtend een negatieve test. Bloeden stopt ook nog niet. De zoveelste keer dat het niet lukt. Gelukkig hebben we al een meisje van bijna 2, maar met een bbz en diverse miskramen ben ik er wel een beetje klaar mee. Helaas stuurt de huisarts mij nog niet door. Minimaal een jaar wachten...
  5. S

Innesteling?

Hoi Mandarijntje, Ik ga het zeker in de gaten houden. Morgenochtend nog maar een test doen en kijken of het oploopt!  Ga jij morgenochtend ook nog testen? Aangezien je alleen nog bruinverlies hebt. Wie weet toch zwanger? Je hoort ook weleens dat het hcg pas later aangemaakt wordt. En...
  6. S

Innesteling bloeding

Ik heb mijn Nod aanstaande zaterdag en bloed nu al wel twee dagen. Steeds met plassen en afvegen helder rood. Inlegkruisje heb ik wel nodig… maar het is nog niet zo heftig als een menstruatie. Nu dacht ik, is dit een innesteling en kan het dan ook wat meer bloed zijn dan alleen een drupje wat ik...
  7. S

Innesteling?

Ik heb mijn Nod aanstaande zaterdag en bloed nu al wel twee dagen. Steeds met plassen en afvegen helder rood. Inlegkruisje heb ik wel nodig... maar het is nog niet zo heftig als een menstruatie. Nu dacht ik, is dit een innesteling en kan het dan ook wat meer bloed zijn dan alleen een drupje wat...
  8. S

Baby’s geboren februari 2019

Gecondoleerd met het verlies! En veel sterkte de komende tijd.  Hier hebben we ook een slaapkop. Dootjes schema is als volgt: 6.30/7.00 flesje 180 8.30 fruit 9.00 - 11.00/11.30 slapen 11.30 - snack (kwarkje, cracotte)  12.30 - boterham 13.00/13.30 - 15.30 slapen 15.30 - 180 fles  17.30 - warm...
  9. S

@Nvb ik gebruik de buggystand sinds een week. Dootje is nu bijna een half jaar (nog twee weekjes wachten), maar ze vindt het fantastisch. Als ze moe wordt en gaat poetsen dan zet ik de buggy op de platste stand. Ze wil absoluut niet meer in de wandelwagen liggen, veel te nieuwsgierig.  Omdat we...
  10. S

Hoi allemaal, ik lees bijna overal dat jullie kindjes van 5 a 6 maanden 4 of 5 x per dag 180 drinken.... die van ons redt amper 5x 150 (vaak zijn twee van deze flessen maar 100 of 120) daarnaast eet ze wel veel groentes, vindt ze heerlijk! In de ochtend een heel potje en in de avond ook (of...
  11. S

Baby 9 weken drinkt niet goed

Hoi, mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden en 5,2 kilo en moet volgens het CB ook rond de 750ml drinken per 24 uur. Dit redt ze nooit. Ze drinkt vaak tussen de 550-650 per dag. Ze heeft 5 voedingen en slaapt van elf tot 7 door in de nacht. Sommige baby’s hebben echt gewoon niet zoveel voeding...
  12. S

Te weinig drinken?

<p>Mijn dochtertje is inmiddels bijna 16 weken oud en ze zit in verband met kma sinds vijf weken aan de Neocate voeding. Ze is altijd een lastige drinker geweest, maar ze blijft moeilijk drinken en ook te weinig volgens de richtlijnen. Ze weegt nu 5.1 kilo, dus zou ze ongeveer 750ml moeten...
  13. S

Baby 12 weken slaapt erg veel

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik ben al veel meer gerustgesteld. Ik laat haar lekker slapen, want ze groeit gewoon goed. Volgende week komt de uitslag van de poepluier ? we gaan maar eens kijken wat het is. Ze heeft in ieder geval al voeding nu voor koemelkallergie gekregen van de...
  14. S

Baby 12 weken slaapt erg veel

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze dochter is vandaag 12 weekjes oud en ze groeit goed. Toch lees ik in allerlei boekjes en op het internet dat een baby van 2-3 maanden niet meer zoveel slaapt. Meestal overdag rond de 3-4 uur in totaal en dan in de nacht 8 a 9 uur. Onze dochter...
  15. S

Maagzuur?

Hier hetzelfde probleem, ook reflux! En wij lopen inmiddels ook bij de kinderarts. Wij hebben ook geen medicatie gekregen maar dit meer om de reden dat het meestal na een paar weken toch weer terug bij af is en dat een lang gebruik van deze medicatie de botgroei negatief beïnvloed, volgens de...
  16. S

@gebruiker10086597: fijn dat de huisarts jullie meteen serieus heeft genomen en dat het nu aardig onder controle is. Het is zo zielig om je kindje zo te zien huilen/krijsen! Onze kinderarts wilde geen medicatie geven voor het maagzuur, omdat de medicatie het probleem niet oplost maar alleen maar...
  17. S

Na een aantal weken drama tijdens het drinken, hebben we vandaag bij de kinderarts toch de bevestiging gekregen dat onze Do reflux heeft. Het CB deed er niet veel aan, want ja, ze komt gewoon aan en ze groeit goed.. dus dan laten we je baby maar veel huilen en sturen we jullie gewoon weer naar...
  18. S

Slapen baby 5 maanden

Je hebt ook voeding voor hongerige baby’s. Misschien is dat een idee? Nutrilon Forte? 
  19. S

@me-L : voeding om 23.00 uur hebben we al weleens geprobeerd, maar dan slaapt ze zo diep, dus drinkt ze een paar slokken en komt alsnog om 4 uur in de nacht. vannacht is ze ineens niet gekomen. Ze lag er om 20.00 uur in en vanmorgen pas om 6.45 uur wakker voor voeding, dus dat was heerlijk...
  20. S

Hier ook tegen het einde van de middag, begin van de avond een groot drama. Ze wil niet of amper slapen, huilt veel en als ze dan eindelijk in de fles hapt, dan drinkt ze superonrustig. Het schijnt dat je baby dan alle indrukken van de hele dag gaat verwerken, daarom slapen ze bijna niet aan het...
  21. S

Radeloos.. Baby 1 maand

Klinkt als oververmoeidheid/overprikkeld.... dit had ons meisje ook. Overdag weinig slapen, alleen bij mama of papa en heel onrustig drinken, vaak de hik door het onrustige drinken etc. De drie r’en gaan toepassen.  Rust, ritme en regelmaat. Google daar maar eens op. Dit gaat je echt wat...
  22. S

Gisteren heeft ze overdag al beter geslapen. Steeds een vast ritme en dit helpt toch echt wel. Ze weet dat ze naar bed gaat als we de slaapzak aan doen. Dan wil ze niet meteen slapen, maar het is ook geen krijsen meer. Ze ligt dan een beetje te maaien in haar bedje voor 15 minuten en valt dan in...
  23. S

Bedankt in ieder geval voor alle lieve reacties! Dat helpt ook voor mijn gevoel een beetje. We gaan gewoon nog wat dingen proberen en vooral geduldig blijven. Het zal vanzelf een keer overgaan. Ondertussen blijf ik verschillende forums aflezen naar de oplossing !!! 
  24. S

Ja, het is echt oververmoeidheid en overprikkeld. De rest is uitgesloten. Krampjes heeft ze amper, gelukkig maar! Speen wil ze niet, die spuugt ze uit, ze kokhalst zelfs als we de speen in de mond stoppen.. maar ik zal morgen overdag eens proberen om haar eerst na de voeding rustig te laten...
  25. S

En ik heb wel weer zin om te werken, maar dat komt vooral, omdat de dagen nu heel zwaar zijn met een huilende baby. Ik begin weer in mei ! 
  26. S

@ongeduldje: het probleem is alleen dat ze niet lang in mijn armen slaapt...hooguit een half uur en dan begint ze alweer heel hard te huilen. Het is echt zielig, maar zelfs het CB zegt dat we haar 15 a 20 minuten moeten laten huilen. En dan onderdaad even troosten om vervolgens weer weg te...
  27. S

Ze slaapt soms wel op de arm na een voeding, maar dat zijn echt hazenslaapjes. Max een half uur en dan schrikt ze weer wakker. In de box slaapt ze ook niet, ze schrikt continu en slaat dan weer met haar armen de lucht in. Ik kan haar ook niet slapend wegleggen, want dan schrikt ze dus wakker...
  28. S

Hier hebben we te maken met een baby die volgens mij echt oververmoeid en overprikkeld is. De eerste weken sliep ze supergoed overdag, maar nu we de laatste tijd veel uitstapjes hebben gehad (even een terrasje pakken met het mooie weer en veel gewandeld in de wagen) en veel visite (oma en opa...
  29. S

Onze Do had ook veel last van krampjes en ook spuugde ze best veel de eerste weken, totdat we overstapten op de dr.brown flessen. Amper last van krampjes en niet meer spugen!! Ik ben zo blij met deze flessen. Ze is nu 5,5 week oud en weegt 3600 gram, en is 52cm. Woensdag moet ik voor het eerst...
  30. S

Hier speelt de vermoeidheid ook enorm op. Inmiddels is Do 5 weekjes oud en doordeweeks doe ik altijd de nachten, omdat mijn vriend enorm veel moet rijden overdag en ik wil niet dat hij vermoeid is achter het stuur. In het weekend doen we de voedingen om en om, maar langer dan vier a vijf uur...
Terug
Bovenaan