Zoekresultaten

1. S

1 jaar en 10 maanden en slaapt nog steeds niet door

Idem aan sommige anderen, 2.5 en slaapt slechts sporadisch eens door. Nooit een goede slaper geweest overigens.. Succes ?
  2. S

Hoe laat is jouw peuter wakker?

Dan wil je man niet hier komen slapen gok ik.Al twee ochtenden 04.00 (2 jaar en 4maanden is ze) en onder geen beding slaapt ze verder. Hopelijk zijn dit uitzonderingen natuurlijk nu, overdag slaapt ze momenteel soms wel en soms niet en in de avond tussen 19-20 slaapt ze. Moet erbij zeggen dat ze...
  3. S

Driftbuien

Oh zo herkenbaar. Dochter is nu 2 jaar en 4 maanden en weet precies waar ze controle kan uitoefenen. Vooral dat autostoeltje.. ze begint soms al als we naar de auto toe lopen want ze weet dan dat dat “het” moment is. Laatst met krijsend kind zeker 20min bij de auto gestaan. Ben door mijn...
  4. S

Ten einde raad slapen

Hoi, Als moeder van een mega slechte slaper van 2.3 jaar heb ik inmiddels geleerd te denken in fases en te accepteren, zeker als je voor je gevoel alles al geprobeerd hebt. Voor je beeld, mijn dochter was vannacht twee uur bezig en net om 4.30 wakker (en echt, dan kunnen we op ons kop gaan...
  5. S

Kan het weer gebeuren?

Hoi! Ik had het bij allebei m’n zwangerschappen precies zo! Pas zo’n 5/6 dagen na NOD echt positief getest en daarvoor negatief (wel na NOD dus). Ben nu 22 weken zwanger van de tweede dus bij mij was het twee keer zo ?
  6. S

Peuter van 2 wil alleen papa

Zo herkenbaar! Ons meisje van (net) 2 ook. De meest extreme fase is net een beetje voorbij, maar ik mocht een tijdje werkelijk níks doen (geen sok aantrekken zelfs ?) en ze kon echt boos en naar tegen me doen! Als ik alleen met haar was, was het mega gezellig en ging alles prima. Maar als ze de...
  7. S

Doorslapen

Hier een meisje van 2,3 jaar dat niet doorslaapt en dat nooit echt heeft gedaan op sommige uitzonderlijke nachten na. ;)
  8. S

Koemelkallergie

Hoi! Allereerst veel sterkte gewenst. Mijn dochter heeft ook kma en reflux. Ze kreeg Pepti en maagzuurremmers omdat het anders echt dag en nacht niet ging. Onze kinderartsen gaven aan dat veel kindjes er rond het eerste levensjaar overheen groeien. Mijn dochter helaas toen nog niet. Wat...
  9. S

reflux & koemelkallergie

Hoi! Mijn dochter ook. Kma kwamen we achter door een gezichtje volledig vol eczeem. Reflux door krijsen, overgeven, hikken, slikken, slecht/ niet slapen, onrust, niet willen liggen, nooit tevreden zijn. Heftige tijd met haar gehad (ze is nu 2 overigens en alles gaat goed nu). Ze heeft Pepti...
  10. S

2 x zwanger in de eerste maand, 3e lukt niet meer?

Volgens mij geldt bij zwanger worden echt “eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”. Ik ken zoveel verschillende verhalen: bij de eerste duurde het twee jaar en bij de tweede meteen raak bijvoorbeeld. Of precies andersom. Bij mijn eerste duurde het 6 maanden voor ik...
  11. S

Maart 2022.

Oh wat naar en verdrietig.. Heel veel sterkte @mamavaneenvlindertje..!!!
  12. S

Maart 2022.

Hier gisteren de termijn echo gehad en alles was goed! ? 5 maart 2022 is de datum nu. @mylwen: mijn bloeddruk is altijd goed maar tijdens en na mijn vorige bevalling schoot hij ernstig omhoog. Ik krijg nu een consult met een gyn en dan mogelijk preventieve medicatie om datzelfde te...
  13. S

Maart 2022.

Wat fijn, goede echo’s! Hier aanstaande maandag de termijn echo. Voel me sinds week 6 eigenlijk wel continu belabberd dus hopelijk is dat snel over.. ? Heeft er al iemand een beetje een buikje? Ik ben zwanger van kindje 2 en slank van mezelf, maar zie echt al een buikje! Heb me qua eten...
  14. S

Leestips?

“Positief over bevallen” van Milli Hill vond ik een heel fijn boek! Zij heeft daarnaast een boek over borstvoeding geschreven btw.
  15. S

Maart 2022.

Gefeliciteerd weer allemaal! Hier misselijk blij vlagen, veranderde eetlust wel en moe. Maar op momenten voel ik me ook wel weer prima! De weken duren lang.. ?
  16. S

Maart 2022.

Hier nog aan niemand verteld, wel lastig soms hoor :) wij willen het ook met 12 weken vertellen. Gelukkig zijn we ervoor een tijdje op vakantie, hoef ik ook niks te verbergen die weken! Ik heb een dochter van bijna 2.
  17. S

Maart 2022.

Gefeliciteerd weer allemaal! Hebben jullie het al stiekem aan iemand verteld of nog voor jezelf? Altijd wel een mooi (maar ook lastig) geheimpje zo in het begin..
  18. S

Doorslapen?

Ook hier niet bedoeld als ontmoediging maar mijn dochter sliep met 19 maanden pas voor het eerst regelmatig door. Nu heb ik een erg slechte slaper, maar het heeft mij erg geholpen om het (met alle frustratie en vermoeidheid vaak) te accepteren en te bedenken dat het echt overgaat. Echt. Ik merk...
  19. S

Maart 2022.

Gefeliciteerd allemaal! Allemaal ook al een echo staan? :) Ik 22 juli. De onzekerheid is vervelend, ik probeer het los te laten en echt te denken dat ik er toch geen invloed op heb (anders dan gezond ‘doen’). En veel afleiding zoeken. Ik vind vooral geheim houden lastiger.. jullie? Ik...
  20. S

Maart 2022.

Gefeliciteerd w_p! Een spannende tijd nu.. weet je al iets over een vroege echo?
  21. S

Ongeduldig, eerste echo

Hier ook eentje :) 21 juli pas..
  22. S

Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Hoi! Net zwanger van kindje 2 (raak in ronde 1 zelfs) en de tweede prik is gezet toen ik al zwanger bleek maar dat nog niet wist (Pfizer). Wel dus in mega prille fase. Ik probeer het nu maar als voordeel te zien: zwanger en volledig ingeënt, terugdraaien kan ik het niet.
  23. S

Maart 2022.

Ik voel me vooral wat meer moe en heb het met dit weer snel warm en duizelig inderdaad ook! Ook ik ben bekend met lage bloeddruk dus dat is dan nu even extra opletten (voor omvallen ?).
  24. S

Maart 2022.

Ik heb de verloskundige ook een bericht gestuurd, verwacht maandag een belletje. Het wordt denk ik allemaal echter wanneer de echo gepland staat!En ik herken de miskraam angst maar probeer dat los te laten en vooral alles te doen om dat te voorkomen: voor mezelf zorgen en gezond/normaal eten en...
  25. S

Maart 2022.

@xvaleriex wauw dan had je snel een positieve test! Spannende tijd weer nu! Hoe oud is je zoontje?
  26. S

Maart 2022.

Hoi! Gefeliciteerd dames! Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben, knalstrepen! Enkele dagen na NOD, de testen afgelopen week bleven wit maar ik voelde dat het raak was. Dit had ik precies mijn vorige zwangerschap (dochter is bijna 2) ook. Mijn voorspelling is nu 02-03-2022...
  27. S

3 dagen na NOD

PS: ik had ook krampen én een mega regelmatige cyclus..
  28. S

3 dagen na NOD

Hoi! Ik heb een dochter van inmiddels bijna 2, en ik had dit precies, maar dan met een innestelingsbloeding.  Precies op Nod had ik wat bloed (spotting) dus dacht ongesteld te gaan worden. Daarna stopte dat weer, maar ik testte de dagen na mijn nod dus nog negatief. Pas vijf dagen na nod heel...
  29. S

Wakker snachts

Hier ook een slechte slaper en heel herkenbaar. Ze is 18.5 maand nu, en afgelopen paar weken waren erger dan anders. Zelfs 1 nacht wakker geweest van 2-7 uur. Niets hielp. Alsof het toch weer een fase was, gaat het nu weer beter. Als in, op het oude niveau: 1 tot 2 keer per nacht wakker als we...
  30. S

Tanden poetsen na borstvoeding

hoi! Wij hebben hier een extreem slechte slaper van 18mnd. Ze krijgt elke avond een flesje voor het slapen gaan (kv, want ernstige kma) en in de nacht alleen water. We hebben al die tijd niet gepoetst na de fles en ook niet met de nacht(melk) flessen. Willen we nu wel weer gaan doen na de fles...
Terug
Bovenaan