Zoekresultaten

1. L

Zenuwtrekjes

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>mijn dochtertje van 7 maanden heeft ineens last van een soort zenuwtrekjes. Het viel mij gister ineens op toen ze een blokje in haar hand op. Telkens probeerde ze hem naar haar mond te brengen en als ze dat deed begon ze te “schokken”...
  2. L

Poep langs luier smalle baby

Mijn dochtertje is ook smal. Zit geen grammetje "spek" aan ?. Pampers premium werkte bij ons prima maar inderdaad zo nu en dan nog wel eens doorlekken. Wij hebben nu bonbebe en die zijn echt fantastisch! Nog beter dan pampers. Ze heeft soms echt enorme spuitluiers en dan kan je inderdaad zien...
  3. L

Autostoel vraag

Je hebt je antwoord al. Het is het SIP-systeem. Side Impact Protection. Dit is gemaakt van zacht en schokabsorberend materiaal. Dit vangt de eerste klap op tijdens een zijwaardse impact.
  4. L

Hoeveel voedingen + laatste fles

Wauw! Ze lag gisteravond om 20:00 te slapen en werd vanmorgen om 06:00 wakker ?. Iets eerder dan gebruikelijk, maar dat geeft niet want wij konden ook gewoon op tijd slapen. Nu ligt ze weer lekker te ronken, dus ik kan nu ook lekker even verder slapen ?. 
  5. L

Bedankt voor de reacties! Ik ga het vanavond toch maar eens proberen. Morgen ben ik vrij, dus als ze dan s'nachts komt is er geen nood aan de man. Ik durfde er eerst niet zo goed aan omdat 4 voedingen mij zo weinig lijken. 
  6. L

@BenB hahaha snap ik! Ze is nu om precies te zijn 4 maanden en 2 weken. Ze gaat meestal rond half 9 naar bed. Als ze om 19:00 uur een flesje krijgt gaat ze om 8 uur naar bed.
  7. L

<p>Hi! </p><p>Hoe oud zijn jullie kindjes en hoeveel voedingen krijgt hij of zij per dag? <br />mijn dochtertje is 19 weken en ik twijfel om de laatste fles weg te laten. Ik merk dat ik vaak om half 10 begin in te storten en mijn vriend ook. Het liefst gaan we dan slapen...
  8. L

♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

@MamaJ ja joh, dat ritme komt wel! Leuk is dat he. Nu is het echt een "mensje" ofzo?. Toch was die newborn fase ook wel heel leuk hoor. Is zo snel voorbij gegaan.  @Peff wat goed dat hij die prikjes zo goed doorstaan heeft zeg! Kan mij voorstellen dat het best pittig is. Voor mij is het pas de...
  9. L

Baby slaapt niet overdag

Mijn dochtertje had dit ook heel erg rond die tijd. S'nachts ging perfect en ging ze zonder zeuren naar bed en sliep lekker de nacht door. Ik snap dat het heel zwaar en vermoeiend is. Ik heb het een beetje op gevoel gedaan. Af en toe legde ik haar in bed en dan sliep ze 20 minuutjes en werd ze...
  10. L

Hoe gaat het nu hier ?!  Mijn dochtertje is volgende week 4 maanden en ik kan zeggen dat het èchte genieten nu pas begint. Ondanks dat mijn dochtertje heel makkelijk is een hele goede slaper s'nachts, merk ik nu (achteraf) dat ik het toch pittig vond en maar wat aanmodderde. Nu hebben we echt...
  11. L

Rustige baby

Mijn dochtertje ook! is inmiddels bijna 4 maanden. Ik vond het ook heel moeilijk, iedereen zei dat ik er van moest genieten. Maar mijn dochtertje was in de kraamweek bijna 10% afgevallen en toen werd mij verteld dat ik moest opletten dat ze niet suf werd. Doordat ik het moeilijk vond in te...
  12. L

Wel of geen avondfles meer

@Gebruiker10162845 mag ik vragen hoe oud jouw kindje is en hoe jij een papje maakt van overgebleven melk? Ik dacht namelijk dat je melk maar maximaal een uurtje kon bewaren. En oefenhapje doe je maar een paar lepeltjes toch?
  13. L

Jongensnaam passend bij dochter Noè

Geen tips, maar wat grappig mijn dochtertje heet ook Noè. Wie weet komt dit topic ooit nog goed van pas! ?
  14. L

.

Toen ik voor controle naar de verloskundige moest, was ik zo enorm gehaast en gestresst. Zij was toen pas 6 weekjes. Toen ik haar uit de auto haalde stoote ze haar hoofd tegen de deurpost van de auto. Ik voelde mij zoooo schuldig.. maar na even flink huilen was het gelukkig zo weer voorbij.
  15. L

3 maanden 38.8 koorts

Haar temperatuur is gezakt, maar vanmorgen zelfs naar 35.8! Dus dat is dan weer ondertemperatuur. Ze lijkt er niet heel erg last van te hebben. Ik heb haar bij mij in bed gelegd met de dekens over haar heen om op te warmen. Zometeen opnieuw haar temperatuur meten en hopen dat het weer omhoog is...
  16. L

3 maanden 38.8 koorts

Ik ben naar de nacht apotheek geweest voor zetpillen. Temperatuur is nu 38,5 dus het is alweer iets aan het zakken. Hopelijk gaat het morgen beter ?. 
  17. L

3 maanden 38.8 koorts

Jaa dat weet ik, alleen met deze hitte vind ik het nog zieliger ?. Luier slapen kan ik inderdaad doen. Ik heb overigens geen zetpillen in huis, die ga ik morgen meteen halen.
  18. L

3 maanden 38.8 koorts

<p>Vanmorgen heeft mijn dochtertje met precies 3 maanden haar eerste prikjes gehad. Eigenlijk wilde ik dit liever niet ivm het weer, maar heb het toch gedaan. Vanmorgen had ze nog 37.2 als temperatuur en dat is nu gestegen naar 38.8. Ik maak mij toch best wel zorgen. Verder is ze wel alert...
  19. L

@MarJayLouDev wat fijn! Hele geruststelling lijkt mij. Ondanks dat je vorige kindjes er ook zaten, is het dan nog maar de vraag of hij het er ook leuk vindt!  @LieveSam de flessen zijn hier sinds gister ook drama opeens. Zit ik eergister nog heel trots te vertellen dat ze flessen van 180 drinkt...
  20. L

@MarJayLouDev hoe ging het de eerste keer bij het kdv?!  Noé is morgen alweer 13 weekjes (maandag 3 maanden). Voor alsnog nog steeds geen signalen van sprong 3. ik vraag mij af of die uberhaupt nog komt :'). Het ritme hebben we al steeds beter te pakken. Ze drinkt nu flessen van 180+6 en van de...
  21. L

@MamaJ ik vind dat ritme krijgen ook echt een dingetje ?. En het helpt ook niet zo goed als papa dat ritme door de war schopt ?. Buikligtijd doe ik eigenlijk te weinig maar haar nekje is wel al super sterk. Ze kan al volledig zelfstandig haar hoofd omhoog houden en als we haar vast hebben zet ze...
  22. L

@MaryJayLouDev bij ons slaapt ze heel veel in de box, maar wil nu wel beginnen met haar s'avonds in bed te leggen. Gister kreeg ze de laatste fles om 8 uur en na wat knuffelen ging ze om half 9 naar bed en om 9 uur sliep ze. Het verschilt wel hoelaat. Zoals vandaag heeft ze de fles om 7 uur...
  23. L

Slapen bij ouders

de eerste dagen heeft ze bij ons in bed geslapen, in haar babynestje. Die lag iets hoger dan ons. Wij lagen met ons hoofd bij haar voetjes als het ware. Daarna in haar wiegje. Inmiddels is ze 12 weken en slaapt ze s'nachts al een tijdje in haar eigen bed. S'ochtends krijgt ze rond half 6/6uur...
  24. L

Hi meiden, ook ik ben een tijdje afwezig geweest haha. Inmiddels is ze alweer 12 weken en jeetje, wat gaat het hard. Van de week foto's uitgeprint voor in het fotoboek en dan zie je echt goed hoe ze gegroeit is. We hebben het zo getroffen, ze lacht de hèle dag. Naar alles en iedereen. Als ze...
  25. L

Dat met die sprongetjes weet ik ook niet precies. Mijn dochtertje zou vanaf vandaag dr sprong in gaan maar ik merk al vanaf ongeveer zaterdag verandering in haar gedrag. Hangerig, minder drinken en slecht slapen. Vanaf zaterdag ben ik trouwens over op flesvoeding van Hipp en dit krijgt ze sinds...
  26. L

@MamaJ fijn dat het flesje goed ging en het dekentje werkte! Bedankt voor de tips, ik ga het proberen. @Teske Wat fijn dat het zo goed ging! hele geruststelling is dat. Hier ook zo verwend hoor, ze heeft bij oma ook haar eigen kamertje. Als wij oppas nodig hebben komen de opa's en oma's nog bij...
  27. L

@joan17 wat leuk dat schaterlachen! ik ben er hier ook de hele dag mee bezig om er wat uit te krijgen, maar is nog niet echt gelukt haha. Als ik over een maandje weer ga werken lijkt het mij zo rottig als ik het eerste schaterlachje moet missen..  @mama j en hoe is de nacht gegaan met een warmer...
  28. L

@Teske: wauw wat fijn zo een lange nacht! Hopelijk houd ze dit vol! Noé was gister om 22 uur in slaap gevallen in haar box nadat ze niet kon slapen op dr eigen kamertje en ook niet in de wieg bij ons. Denk dat de warmte het probleem was. Uiteindelijk hadden mn vriend en ik besloten om ook maar...
  29. L

PatriesN wij hebben precies hetzelfde ook alleen hazeslaapjes. Ik ben toch begonnen met slaapjes boven in haar eigen bed om er een ritme in te krijgen want die is hier ook heeeel ver te zoeken. S'nachts slaapt ze nog bij ons op de kamer. De middagslaapjes zijn nog niet echt een heel erg groot...
  30. L

Respect voor iedereen met 2 kinderen, dit is mijn eerste en het huis ziet er nu al uit alsof er een bom ontploft is haha ?.  Bizar om te bedenken dat ze volgende week alweer 2 maanden is! Gaat zo hard.  Sinds een paar dagen is ze zich ook "bewust" van haar omgeving en lacht ze ook naar ons. Ze...
Terug
Bovenaan