Zoekresultaten

1. Z

December 2022

Hoi hoi, ik heb een positieve test en ben waarschijnlijk 18 december uitgerekend. Het wordt ons 2de kindje. We wisten dat we een 2de wilde maar wilde daar nog wel even mee wachten dus het is nu dus enigszins ongepland en zeker omdat het ook in december komt merk ik dat we niet echt vol van...
  2. Z

Namen stress!! 38 wk

Zola! Heel origineel! Bij Ruby moet ik aan Ruby Wax denken. 
  3. Z

Kinkhoest vaccinatie

Ik ga binnenkort de vaccinatie halen. Ik heb zelf 8 jaar geleden nog een keer kinkhoest gehad en een rib gebroken en de rest van mijn ribbenkast gekneusd door de hoest. Iets wat ik niet zou willen voor mijn kind, daarbij is het voor een baby nog veel gevaarlijker. Nu gaf de verloskundige aan...
  4. Z

Bevalplaylist, welke muziek

Wat een goed idee! Bij het maken van het geboorteplan kom ik nu idd de vraag tegen of ik muziek wil bij de bevalling. Nu had ik eerder zoiets van ja leuk maar hoe regelen we dat. Maar ik vind het nog niet zo'n gek idee om een playlist te maken. Ik denk dat ik dat wel ga doen ook een stukje...
  5. Z

Schoonouders..

Schat, welkom bij de club zou ik zeggen.  Bij mij zijn het mijn ouders en niet mijn schoonouders die in een hele andere wereld leven. Mijn moeder wilde zich al bemoeien met de naamkeuze....... zowel bij de voor- als achternaam, grrrr.  Je kan er helaas helemaal niets mee met dergelijke mensen...
  6. Z

Angst over buik

Door de druk plopt de navel naarbuiten. Ik ben nu 23 weken en heb het nog niet. Maar ik ken eigenlijk geen enkele dame die hoog zwanger is met nog een navelkuiltje in haar buik. Uiteindelijk zullen al onze navels naarbuiten ploppen haha. Ik ben ook onzeker over mijn buik en hoe die er straks uit...
  7. Z

Nieuwsgierig!!

Van Harte Gefeliciteerd met dit groeiende kleine wonder!   Ik had geen symptomen maar een voorgevoel.  Ik had geen klachten tot ik de 6,5 week aantikte en toen barste alles in alle hevigheid los. Obsipatie dat is voor mij ondertussen iets wat er een beetje bij hoort. Ik heb altijd al gevoelige...
  8. Z

Jongensnamen

Wij krijgen ook een jongen. Wat ik leuke namen vind zijn: Scott, Hugo en James.
  9. Z

Duidelijk een jongen?

Volgens mij krijg je toch echt een jongen. Een echo met 12 of 13 weken is vaak niet zo precies. Omdat ze dan minder goed de geslachtsorganen kunnen zien. Met 15 weken is dat deel al veel beter ontwikkeld en kun je echt 3 streepjes of een klein piemeltje zien. Bij onze kleine man zag het er ook...
  10. Z

Uitgerekend oktober 2019

Hallo mama's, Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad.  En alles was goed :) Ons kleine mannetje doet het goed:) En ik voel hem af en toe lekker wriemelen in mijn buikje.  Met de kinderwagen hebben wij ontzettende mazzel. Die krijgen we namelijk cadeau van mijn schoonouders. En wij krijgen...
  11. Z

Jongens namen

Luca maar dat is ook omdat ik dat wel echt een jongensnaam vind. De andere twee zouden eventueel ook voor een meisje kunnen. 
  12. Z

wanneer voelde je leven?

Het is heel erg verschillend per persoon. Ik voelde onze kleine man met 20 weken voor het eerst. En daarna heb ik hem dagen niet gevoeld en vandaag (ben nu ruim 21 weken) was hij in één keer erg actief aanwezig. Maar daarna was het weer rustig. Aan de buitenkant is nog niets te zien of te...
  13. Z

Positiekleding

Ik heb mijn kleding bij de Noppies gehaald. Grotendeels ook gewoon in de sale. Bij mij was het wel even een uitgave. Maar er zitten een aantal hele leuke jurkjes en shirts bij die ik ook na de bevalling nog prima kan dragen. Omdat ik voor mijn werk ook pantalons en jasjes moet dragen is het bij...
  14. Z

TIPS PLEASE ???

Ik heb zelf ook nogal wat last van buikkrampen.  Mijn vk gaf aan dat het waarschijnlijk ook erger gaat worden hoe verder ik ben. Ze raadde me aan om elke dag een magnesiumtablet te nemen. Dat helpt namelijk tegen de kramp. Daarbij ontspant magnesium ook de darmen waardoor je vaak net wat...
  15. Z

Wanneer voelde je leven?

Dank voor de tip! Ik maak me niet ongerust hoor. Maar wil zo graag dat kleine mannetje voelen. Heb soms moeite om het allemaal te beseffen dus denk dat het dan helemaal echt wordt als ik hem voel?  
  16. Z

Wanneer voelde je leven?

Dank voor de tip! Ik maak me niet ongerust hoor. Maar wil zo graag dat kleine mannetje voelen. Heb soms moeite om het allemaal te beseffen dus denk dat het dan helemaal echt wordt als ik hem voel?  
  17. Z

Wanneer voelde je leven?

18. Z

Naam keuze + inspiratie

Ik zou ook voor Ruben gaan. Wat ik ook een leuke meisjes naam vind is Tara ook kort en pittig en die hoor je niet heel vaak.   Succes!
  19. Z

Bijna 15 weken flauwvallen

Hoi hoi, Ik ben 17 weken zwanger. En heb hier ook last van. Mijn onderdruk is 55 en ben veel duizelig en moe. Soms het gevoel flauw te vallen. Mijn verloskundige legde uit dat je bloeddruk tot week 24 daalt en zich daarna stabiliseert. Maar dat je lichaam moet wennen aan de daling. Als je...
  20. Z

Wanneer voelde je leven?

Nee, geen idee waar mijn placenta ligt. Wellicht dat ze dat met de 20 weken echo kunnen zien.    
  21. Z

Wanneer voelde je leven?

<p>Dag Dames,</p><p>Ik ben nu 17 weken zwanger van ons eerste kindje en voel nog geen leven. Nu weet ik dat het bij de ene vrouw eerder is dan bij de ander. Maar ik ben nieuwsgierig wanneer jullie voor het eerst je kindje voelde. </p>
  22. Z

Jongensnamen stress

Dank voor alle reacties. We zijn 8 oktober uitgerekend dus we hebben nog even. Maar voel wel dat ik ook niet op het laatste moment de naam pas wil hebben. We hebben al veel namenlijsten doorgenomen en ik kom genoeg namen tegen die ik leuk vind maar mijn man dus niet.  De vrienden zijn niet onze...
  23. Z

Uitgerekend oktober 2019

Gefeliciteerd allemaal :) Wij verwachten 8 oktober ons eerste kindje. Erg spannend allemaal. Met 7 en 12 weken hebben we een echo gehad. En 15 weken hebben we een pret-echo laten maken omdat we graag wilde weten wat het zou worden en we krijgen een jongen :) 
  24. Z

Jongensnamen stress

<p>Mijn man en ik zijn druk aan het zoeken naar een leuke bijzondere jongensnaam. Liever geen top 100 naam en niets Amerikaans. Nu word ik alleen helemaal tureluurs van mijn man. Want bijna alles wat mij wat lijkt (en ik ben al behoorlijk kieskeurig) schiet hij af. Met als gevolg dat we...
  25. Z

NOD december 2019

Ja thanks Lalalalala dat was idd mijn eigen gedachte ook ;)
  26. Z

NOD december 2019

Mijn NOD is 4 december spannend  Heb afgelopen woensdag 1 dag een beetje bloed verloren. Maar zou ook innestelingsbloed kunnen zijn. Verder af en toe een beetje kramp in mijn buik en erg emotioneel. Ik vind het echt super super spannend.  Vorige maand was ik 5 dagen overtijd met veel vage...
  27. Z

Naam voor zoontje

Andrew vind ik erg mooi! Die hoor ik ook niet vaak wat ik zelf erg leuk vind ook. Ik ken wel een Andy maar dat is weer afgeleide van Andrew. 
  28. Z

Help! Vernoemen!

Rijk en Rik zijn beiden afgeleiden van Hendrik. Je kunt ook nog twee voornamen verweven. Petrus Hendrik wordt dan (Petrik) Patrick  Aaron Patrick
  29. Z

Wachten op NOD, wie nog meer?

3 dagen overtijd, ik ben heeeeeeeuuuuuul emotioneel vandaag. Verder last van mijn buik al 3 weken en veel druk op mijn blaas. En soms misselijk. Hoewel ik vandaag wat minder last van mijn buik heb en de andere klachten maar wel heel emo. Ik heb wat rozige afscheiding gehad. Ik voel me anders. En...
  30. Z

NOD november 2018

Owww ik vind het een beetje te spannend. Heb al bijna 3 weken buikpijn, vermoeid, wisselend misselijk, wat roze afscheiding. Geen last van mijn borsten ofzo. Ben 3 dagen overtijd. Alle tests tot nu toe negatief. Ik heb voor de zekerheid maar een tampon in mocht er een druppel bloed zijn dan zie...
Terug
Bovenaan