Zoekresultaten

1. V

Strippen ervaringen

Hallo dames Ik ben vandaag gestript met 2cm ontsluiting, en ben 41 weken zwanger. Vk zei dat ze vermoed dat het aankomende nacht wel gaat gebeuren. Heb hiervoor nog helemaal niks van voortekens gehad ofzo dat de bevalling kwam, vandaar dat ik mij liet strippen (ben er nu wel klaar mee zwanger...
  2. V

Januari 2023

Hoi dames  Hoe is het met jullie? De laatste loodjes voor mij, nu 38+4. Gisteren controle gehad, ze ligt er klaar voor. Ben benieuwd wanneer ze zich laat zien.  Zijn er inmiddels al januari babys? Ben benieuwd ☺️
  3. V

Januari 2023

Hallo dames hoe is het met jullie??? Ik ben inmiddels weer eens op het forum beland. Na allerlei taferelen waar ik jullie niet mee lastig ga vallen... Maar ik ben laatst ontzettend beroerd geweest en dit komt door de waardes van mijn schildklier. Verloskundige heeft bericht aan huisarts gegeven...
  4. V

Januari 2023

Hallo allemaal Ik lees alles maar reageer nu pas, rara hoe kan dat (gaap). Ben echt niet te genieten hoor door die vermoeidheid maargoed hoort erbij! De datum is veranderd doordat de baby nu is voor de verandering goed naar de foto keek en uitreikte. Ik ben nu 13 ipv 15 januari uitgerekend...
  5. V

Januari 2023

Hallo dames gisteren de echo gehad, hartje klopt prima en ben vandaag 8+3. Uitgerekend 15 januari. Wij zijn enorm blij hiermee. Heb wel extra bloed geprikt ivm vermoeidheid en zoals vorige keer met de zwangerschap kan het eigenlijk 3 dingen zijn: schildklier, ijzer en HB. Even afwachten.  Mijn...
  6. V

Januari 2023

Goedenavond dames  Heb laatst een vitaliteitsecho gehad, maar het zag er allemaal nog te klein uit om te kunnen zeggen wanneer ik uitgerekend ben. Wel zag ze een kloppend hartje. Ze dacht dat ik rond de 5,5 a 6 weken was, maar ze wilde 7 juni bij het intakegesprek nog een keer een echo zodat we...
  7. V

Januari 2023

Grappig dat ik weer mensen tegenkom uit de groep september 2019! Gezellig weerzien ? Dat is echt toeval zeg. Ik heb enorm last van vermoeidheid, ..... Na een werkdag kan ik normaal nog even ertegenaan tot savonds laat. Maar nu val ik nu al bijna neer (het is dat ik nu typ en jullie verhalen...
  8. V

Januari 2023

Ook ik sluit mij hierbij aan... Ik ben waarschijnlijk 5a6 weken. As maandag mijn eerste echo om te kijken of dit ook zo is.  Ik heb al een kindje van 2,5 dus dit word mijn 2e zwangerschap. We zijn er een half jaar mee bezig geweest. Ik heb een onregelmatige cyclus gehad, dus was allemaal een...
  9. V

Een tweede kindje

Ik zit zelf ook in twijfel voor een 2e.    Wij hebben een zoon van 2, en een hele 'makkelijke' baby geweest. Echt geen klagen gewoon.   Maar wat nu als de 2e wel ' moeilijker' word. Kan ik dat wel aan? En hoe gaat het eerste kind dan hierop reageren? Misschien kan hij er helemaal niet tegen dat...
  10. V

'driftbuien' bij opvang

Bedankt allemaal voor jullie reacties  Ik ben er nu anders naar gaan kijken en denken door jullie en ja het is ook wel fijn dat ze en extra moment met hun hebben. Ik heb voorgesteld tijdens een gesprek om hem misschien alvast naar de volgende groep te doen 2+ en ze waren het hier helemaal mee...
  11. V

Zwanger?

<p>Ik heb 2 testen gedaan deze waren negatief.</p><p>Maar ik heb al de hele week dat ik ontzettend moe ben, begin van de dag al. Ik heb het warm (geen verhoging) en mijn borsten zijn gevoelig. Ook heb ik elke keer buikpijn onderin als ik wil gaan slapen...
  12. V

Hoe begon jouw bevalling?

Vliezen braken om 2:30 en weeën begonnen 08:00. 23:00 bevallen ?
  13. V

'driftbuien' bij opvang

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb niet echt in mijn omgeving mensen die dit hebben meegemaakt of met wie ik het erover kan hebben, dus ik gooi het even hier in de groep.</p><p>Mijn zoontje van 20 maanden die gaat naar de opvang. Nu heb ik iedere week dat ik hem moet...
  14. V

Schoenen.

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga morgen gelijk alles bekijken. Ook handig van shoesme dat je er een meetlat ding kan kopen ?
  15. V

Schoenen.

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoon kan al lopen vanaf 1 jaar en is nu 15 maanden. Alleen ik kan geen goede schoenen vinden voor hem.. het is echt dilemma. Hij heeft EN hoge wreef EN brede voet. En als ik het goed heb gemeten maat 22. </p><p>Door corona kan ik niet laten...
  16. V

Sokjes die wel blijven zitten

Bambino sokjes inderdaad! Alleen die blijven zitten! Of een maillot aan of sok over de broek heen.
  17. V

Gezocht: speen voor te snel drinkende dochter

Ik heb speen 0 van avent, hij is nu 3 maanden en doet hier nog steeds uit drinken, anders gaat hij ook te snel. Maar hij doet er nu 20 minuten over een fles. 
  18. V

Slaapzak vraag

Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, of misschien ook wel, maar ik doe mijn zoon van 3 maanden ook in een slaapzakken, maar niet alles slaapzakken zijn goed. Ik heb laatst 2 besteld op bol.com winterslaap zakjes van briljant baby. Hier kon zijn hoofd niet doorheen 'zakken'. Ik heb...
  19. V

Baby 3 maanden

<p>Hallo,</p><p>Ik heb waarschijnlijk een hele rare vraag, maar ik zit ermee in mijn hoofd. Ik lees dus dat vanaf nu ongeveer mijn zoontje moet brabbelen/ 'praten'. Mijn zoontje schreeuwt weleens een kreet eruit maar verder dan dit en huilen dan komt hij niet. Alllleeeeen, als...
  20. V

Van 6 naar 5 flessen

Ik geef mijn zoon van 3 maanden al vanaf  8 weken 5 flessen. (180+6 schepjes) hij komt hiermee precies op 1 liter. Hij krijgt het allemaal op en heeft ook normale groei qua gewicht, lengte is wel iets boven de lijn van het CB.  8:00- 12:00- 16:00- 19:30- 23:00. Hij komt niet meer snachts hij...
  21. V

Voeding

<p>Hallo, Onze zoon is morgen 4 weken. Vanaf dag 1 ben ik eigenlijk al onzeker over zijn voedingspatroon. Hij krijgt nu 7 X 110 ml borstvoeding of kunstvoeding. Hij lijkt hier niet genoeg aan te hebben, en ik krijg hem ook niet zo dat hij rustiger drinkt tijdens de voeding, waardoor hij...
  22. V

Uitgerekend September 2019

Dag dames, ik ben inmiddels ook mama geworden van een hele lieve jongen; Vigo ? Ik ben vorig weekend de 29e bevallen om 23:08. Ik had zaterdag op zondagnacht mijn vliezen gebroken om 2:00 snachts. Ik zou eigenlijk afgelopen maandag gestript worden maar dit was dus niet nodig. Ik had dus mijn...
  23. V

Leuk om te lezen hoe het gaat met de nieuwe moeders. Hier nu 40+5 en ik vind het nu echt heel vervelend. Ik wil de kleine man zo graag ontmoeten, en ik heb gewoon helemaal nog niks gevoelt wat er toe doet... Ik ben er bang voor dat het bij mij niet vanzelf gaat gebeuren. Maandag ben ik 41+1 en...
  24. V

Hoe lang verlof na bevalling?

Ik werk in de zorg en heb 6 weken ervoor verlof opgenomen. Ik heb daarna nog 10 weken. Ik mocht mijn vakantiedagen nog erachteraan plakken, maar dit is bij iedere werkgever blijkbaar anders. Dus ik heb uiteindelijk 6 weken ervoor en 13 weken erna. 
  25. V

Hello ladys Hier 40+2 en mijn baby vind het superfijn in mijn buik. Morgenvroeg controle, en as maandag gaan ze even van onderen kijken (als de baby ondertussen niet geboren is) of het al begonnen is of niet etc. Ik ben zelf heel erg benieuwd of hij deze week komt, ik heb wel wat meer...
  26. V

Gefeliciteerd met de bevallingen weer dames!! Wel heftig lijkt mij die keizersnedes.. ik wens jullie voorspoedig herstel en geniet van de kleine!  Ik kreeg gister te horen bij de controle dat hij omhoog geklommen is, dus niet meer volledig ingedaald. Vond ik wel weer balen. Klinkt gelijk niet zo...
  27. V

Baby niet meer ingedaald.

Bedankt voor jullie reacties. Geeft mij echt hoop. Tuurlijk is iedere bevalling anders, maar toch ga je een beetje vergelijken met anderen. Ik ga er positiever in nu en hoop op een goede afloop. Nogmaals dank.
  28. V

Baby niet meer ingedaald.

<p>Hallo,</p><p>Graag wilde ik weten of hier mensen ervaring hebben met het niet meer ingedaald zitten van de baby. Ik heb v.a. week 35 te horen gekregen dat hij ingedaald was. Vorige week zelfs volledig. Nu is hij weer omhoog gegaan en zelfs ook gedraaid. Ondanks dat mijn VK...
  29. V

Gefeliciteerd met de baby's! En nu genieten! Hier wonderbaarlijk genoeg, heb ik van 1:00 tot 7:00 als een blok geslapen. Dit is een record voor mij haha. Nu is de baby weer volop actief in mijn buik en ben ik maar weer opgestaan ..  Hier ook geen slijmprop of voorweeen. Ik heb alleen lichte...
  30. V

*ik was nog niet klaar met typen* ..., Te lezen. Ik haal hier veel uit.  Heel veel succes deze week weer allemaal !  
Terug
Bovenaan