Zoekresultaten

1. A

Wel ovulatie, niet ongesteld, maar ook geen positieve test

Even voor de zekerheid: als je gebruik maakt van ovu testen dan is het dus inderdaad nauwkeuriger om je NOD te berekenen op basis van je ovu datum + 14 dagen. De eventueel bevruchte eicel moet wel de tijd krijgen om in te nestelen. Dat gebeurt doorgaans ergens tussen dag 6-10 na ovu. Ik heb...
  2. A

Hoort dit bij ontpillen?

Als je (lang) synthetische hormonen hebt gebruikt dan is het heel normaal dat je lijf daarvan even moet bijkomen. Niks geks aan. Alle natuurlijke processen moeten weer gaan opstarten. Niet te druk om maken en de natuur haar kans geven :)
  3. A

Ovulatietest

Na de piek heb je doorgaans binnen 24-48u de eisprong. Het is gunstig als er op dat moment al spermacellen in je eileider zwemmen. Ik hield dus aan; positieve ovu test dezelfde dag/ avond nog seks.
  4. A

Ovulatiest positief . wanneer nog eens vrijen?

Nou...het komt wel iets preciezer aan want juist dat eitje heeft helemaal niet zo'n lange levensduur. 12-24 uur en naar verwachting steeds korter als je leeftijd stijgt (omdat de kwaliteit van je cellen nou eenmaal achteruit gaat). Sperma is wat vitaler, maar ook daarbij legt het grootste deel...
  5. A

Sneller een buik bij de 2de

Ik had dit verwacht, maar mijn buik is exact dezelfde vorm en omvang als bij mijn eerste. Ik draag klein dus sowieso duurde het tot 19 weken voordat mensen echt door hadden dat ik zwanger was. Heb een slank postuur overigens. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn! Mijn zwangerschapskwalen waren...
  6. A

Ongepland zwanger

Ik zou samen met je partner een afspraak maken met een professional van bijv Fiom. Die hebben veel ervaring en tools om hierin een weloverwogen keuze te maken. Sterkte!
  7. A

Last van Hormonen tijdens kunstmatige cyclus

Ik ken de samentrekking ‘brusje’ juist uitsluitend als een referentie naar broertje/zusje. Die andere betekenis komt mij juist weer niet bekend voor. Kan misschien regionaal taalgebruik zijn. Netelroos en warmte uitslag zijn beide reacties van het lichaam op hoge aanmaak van histamines. Dat zit...
  8. A

kans op zwangerschap per cyclus 10-30 %??

Het hangt van veel factoren af, waarvan leeftijd (met name die van de vrouw) het meest bepalend is. Je kansen op je 23e liggen anders dan op je 37e zeg maar. Ook individuele gezondheid speelt een rol. Dit geldt overigens ook voor de man en de kwaliteit van zijn zaad. En uiteraard telt ook mee...
  9. A

9 Dagen NOD

Ik was ook best regelmatig en toch ben ik van mijn eerste zwanger geraakt doordat ik opeens op dag 23 van cyclus ovuleerde. Dus het kan altijd even anders lopen. Inmiddels zijn we al ruim voorbij 29 maart dus een simpele test zou je nu ook wel uitsluitsel moeten geven.
  10. A

Heeele lichte easy@home test op 8dpo

Van een test op 8DPO kun je weinig zeggen omdat het simpelweg te vroeg is. Helemaal als je een gewone test gebruikt (25 ui/l), dan haal je die drempelwaarde echt niet. Je zou evt 12 DPO met een early kunnen testen. Maar weet dan dat een negatieve testuitslag alsnog kan betekenen dat je toch...
  11. A

Korte luteale fase

Ik heb hier wel ervaring mee en aardig wat onderzoek naar gedaan. In mijn geval was het zo dat ik rond dag 8 of 9 DPO last kreeg van spotting en dan ergens dag 12,13 of 14 serieuze menstruatie. De meningen zijn nogal verdeeld onder de artsen over wat nou precies een te korte luteale fase is...
  12. A

Ze willen alleen maar een fles

Zou me gaan verdiepen in Rapley methode/baby led weaning of in het Nederlands de ‘kleintjes methode’. Leren eten begint met nieuwsgierigheid. Stukjes gekookte broccoli, wortel en partjes komkommer of banaan zijn waarschijnlijk interessanter dan een saai stuk brood. Ook kun je brood insmeren met...
  13. A

Wanneer bevruchting

4 dagen na de seks een positieve test is vrijwel onmogelijk. De kans is dus nihil dat je zwanger bent van de seks op 9 december. Daarbij, als je ovulatie rond 30 november was en zelfs al neem je een ruimere marge dan is bevruchting 9 dagen later ook onwaarschijnlijk. Als je 100% wilt zul je...
  14. A

Paniek

Pijnlijke borsten had ik bij deze zwangerschap (2e) ook maar heel erg kort en maakte me daardoor ook zorgen. Dacht dat het een voorteken was dat het niet goed ging, maar ben inmiddels 25 weken en gaat supergoed. Kleine beetjes bloedverlies in het begin komt ook vaker voor en ongeveer in de...
  15. A

2 dagen na nod zo licht streepje?

Ik had op 18 DPO pas de eerste echte duidelijke lijn. Testen daarvoor waren allemaal heel erg licht. Ik testte met een early, dus kan allemaal! Een lijn is een lijn!
  16. A

Misselijkheid

Ellendig! Weet hoe je je voelt. Bij mijn eerste echt 15 weken zooo misselijk geweest. Deze zwangerschap een stuk minder maar nog steeds soms wel dat ik me blegh voelde tot 18 weken. Kleine beetjes eten. Dingen met milde smaken zoals crackers bijv met smeerkaas. Thee met suiker. Gemberthee. En...
  17. A

Bloedverlies 6 + 2 weken zwanger

Bloedverlies in het begin komt regelmatig voor en als het niet heftig is en ook niet met krampen is het vaak ook onschuldig. Maar bel er anders de verloskundige even over. Wie weet kun je wat eerder voor je echo terecht. Ik ken zelf in ieder geval meerdere mensen met bloedverlies waarbij de...
  18. A

Zwangerschaps test positief of niet?

Mijn eerste positieve test bij mijn huidige zwangerschap was ook superlicht. Ik heb toen met tussenpozen de test nog een paar keer herhaald en toen werden de streepjes wel steeds donkerder. Dat gaf mij wat meer zekerheid. Maar een lichte lijn is in principe: zwanger. Gefeliciteerd.
  19. A

Testen vals negatief en/of nog lang negatief testen en redenen

Ben de literatuur ingedoken om de bron van dit verhaal te achterhalen. De eerste keer dat dit issue is vastgesteld was in 2009 in een ziekenhuis in de VS. Na een drietal incidenten met vals negatieve testen zijn ze het gaan onderzoeken. Daaruit kwam dat 1 type test van een bepaalde fabrikant...
  20. A

Wanneer zwanger na ovulatietest

In totaal 8 maanden bezig geweest, waarvan 6 maanden met testen. Tijdens de cycli waarin ik testte ook altijd ervoor gezorgd dat onze timing goed was. En de 6e poging afgelopen november was het raak. Ben 36 jaar en dit is ook ons 2e kindje. Heb al een dochter van 3.
  21. A

Is er een kans deze ronde?

Statistisch gezien heb je de dag voor je ovulatie en de dag van je ovulatie de grootste kans om zwanger te worden. Seks rond een positieve ovu test is dus eigenlijk altijd gunstig. Maar hou er evengoed rekening mee dat de slagingskans iedere maand rond de 20% ligt (ook afhankelijk van je...
  22. A

Melk/vochtverlies uit tepel na 2 jaar…

De enige die je meer duidelijkheid kan geven is een arts die een goed onderzoek uitvoert. Vocht uit de tepel buiten borstvoedingperiode is wel altijd een dokter bezoek waard. Het zou natuurlijk iets hormonaals kunnen zijn. Maar ook op een forum kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Hoop...
  23. A

Action early test

Bij mijn huidige zwangerschap had ik een lichte lijn op 12DPO. Als je reguliere test gebruikt zou ik altijd 14DPO aanhouden. Zelf ben ik juist wel fan van early testen (en dan wel gewoon de goedkope variant, die je in bulk koopt ). De drempelwaarde ligt dan op 10 mlUI/l. Bij reguliere test is...
  24. A

Zwanger of miskraam

Een ovulatietest slaat ook positief uit bij zwangerschap. Zelf heb ik beide zwangerschappen een innestelingsbloeding gehad. Dat was op te vangen met een inlegkruisje. Het kan heel goed zijn dat je dus ‘gewoon’ zwanger bent. Soms kun je ook aan de zwangerschapstest zien dat ze oplopen en...
  25. A

Wanneer zwanger na stoppen pil?

Ikzelf heb er 2 jaar over gedaan om weer een normale cyclus te krijgen na 7 jaar pilgebruik. Ik was toen echter begin 20 zonder actieve kinderwens. Maar het heeft me er wel toe bewogen om er ook niet meer aan te beginnen. De meeste vrouwen die ik ken die hormonale anticonceptie hebben gebruikt...
  26. A

Hoe groot kans op zwangerschap?

Na het stoppen met de pil is het absoluut niet vanzelfsprekend dat een cyclus meteen weer regelmatig is. Dit kan zelfs maanden of jaren duren. Om er enigszins iets over te kunnen zeggen moet je minstens 1x een natuurlijke menstruatie gehad hebben… Ik vind het bijna meer dan logisch dat je...
  27. A

Eerste IVF poging

Eerste zwangerschap kwamen eerste symptomen pas rond 6 weken en bij deze zwangerschap pas rond 8 weken. Had verloskundige zelfs nog gebeld omdat ik me ‘helemaal niet zwanger voelde’. Dus kan wel beamen dat die echt symptomen vaak pas ruim na NOD merkbaar zijn.
  28. A

Ik vind mijn piek niet

Ik had heel vaak een piek pas op dag 16/17/18. Op het moment dat ik zwanger werd van mijn eerste in 2020, was mijn ovulatie pas op cyclusdag 26! Dus dat kan allemaal. Sommige mensen hebben een iets langere folliculaire fase (en kortere luteale fase). Als je graag wilt blijven testen dan zou ik...
  29. A

Dagenlang positieve ovulatietest

Die Clearblue kunnen wel handig zijn voor dames die heel lastig hun LH-piek kunnen vinden. De oestrogeen-stijging loopt vooruit op de LH-piek en dat is wat deze test dus ook meet. Het is zoals TS zegt een geavanceerde test en dat is niet voor iedereen (nodig), maar als TS dat prettig vindt om...
  30. A

Moederschap kleuter

Het alleenstaande ouderschap is denk ik oprecht een van de zwaarste dingen die er bestaan in het leven. Dus alleen daarvoor verdien je al een medaille! Ook al gaat niet alles zoals je wenst of wilt, vergeet niet om ook trots op jezelf te zijn. Het is ook belangrijk om te weten dat er wel...
Terug
Bovenaan