Zoekresultaten

1. V

35 weken zwanger en baby is te groot

Wauw, alsof ik mijn eigen verhaal lees!! Ook wij hoorde bij de liggings echo dat het een lekker vol mannetje zou zijn (maar geen reden voor extra zorgen) tot ik de volgende dag werd gebeld door de verloskundige dat ik moest laten prikken op zwangerschapssuiker, kwam uiteindelijk niks uit. Hebben...
  2. V

Onzekere mama over buikslapertje

Alsof ik mijn eigen verhaal lees;) Ons zoontje is ook met zijn 3 maanden op zijn buik gaan slapen (is nu inmiddels 9,5maand en slaapt nog steeds op zijn buik) Ook wij deden voorheen na de fles van 23u op zijn rug laten slapen, maar dan was hij vaak naar een uur/anderhalf uur wakker en draaide we...
  3. V

9 maanden en nog steeds niet zelfstandig zitten

Ons zoontje is ook over een paar dagen 9 maanden en kan ook niet zelfstandig zitten, of maar heel even, maar doet dit niet uit zichzelf.. vind het soms ook "lastig" inschatten wat/wanneer ze zouden moeten kunnen..
  4. V

Wanneer 2e kindje?

Lotusbloempje, helemaal waar wat je zegt! Zijn jullie inmiddels ook gestart met proberen te gaan voor een 2e kindje?
  5. V

Gaan voor 2de kindje

Hier nu ook een zoontje van 8 maanden, Mijn vriend wil volgende maand ook voor een tweede gaan;) zijn jullie al "actief bezig"!?
  6. V

Wanneer 2e kindje?

Dank voor jullie reactie!  Hier een kindje van 8 maanden, en af en toe begint het ook wel te kriebelen, anderzijds kan ik me goed voorstellen dat het dan een stuk drukker wordt. We hebben nu een makkelijk kind, en mijn vriend begon er zelf over dat het hem ook leuk lijkt.. ik zit nog in de...
  7. V

Wanneer 2e kindje?

<p>Hoi Dames,</p><p>Heel benieuwd wanneer je eventueel met een 2e zwangerschap wil starten/gaan proberen beginnen!? </p>
  8. V

Baby 4 mnd met slaapproblemen: moeilijk, heel kort, niet in auto of kinderwagen

Inderdaad wat BenB ook aangeeft, misschien toch een buikslaper? Wij hebben rond die periode met ons zoontje ook gehad dat hij overdag amper wilde slapen, en 'snachts ging dan wel prima. Heb toen hij bijna 3 maanden was ook een keer op zijn buik gelegd en toen sliep hij wel langer! (De eerste...
  9. V

Wel of niet baby op slaapkamer?

Ons zoontje heeft tot 4,5/5maanden bij ons op de slaapkamer geslapen. (Wel in zijn eigen bedje naast ons bed) ik vond het gevoelsmatig gewoon een heel fijn idee, en ook praktisch;) slaapt nu zn maand op zijn eigen kamer, en dit gaat ook goed. 
  10. V

Baby 5 mnd slaapt maar 20-25 min

Wij hebben een zoontje van 6 maanden en die slaapt nog 3x per dag, vaak 2x 1,5u en 1x een uur. Eerste maanden ook overdag ontzettend weinig slapen, zijn erachter gekomen dat hij een buikslaper is, sinds hij op zijn buik slaapt, gaat het overdag een stuk beter. En wij leggen ons mannetje altijd...
  11. V

Gewicht en lengte geboorte

Hier met 40 weken geschat op 4,5kg. (Als ik met 40 weken niet bevallen zou zijn, zou ik met 40+1 ingeleid worden). Uiteindelijk bevallen met 39+6 met een gewicht van 3962 gram en 52 cm! Is met een vacuumpompje geboren!
  12. V

Van 6 naar 5 flessen

Hier ook een zoontje van bijna 3 maanden. Ons mannetje krijgt precies hetzelfde als jullie zoontje (qua tijden en hoeveelheid van flessen) de laatste fles om 23.00u geven wij iets meer, als hij om 05.00u wakker wordt geven wij zijn speentje terug en valt hij weer in slaap, als dit niet zou zijn...
  13. V

Dr brown - wanneer over naar speen 2?

CvB: thanks voor je reactie! Ik wist eigenlijk niet eens dat reflux zich ook nog later kan ontwikkelen. Ben nog wel benieuwd, hoe kan de huisarts vaststellen dat het reflux is?! 
  14. V

Dr brown - wanneer over naar speen 2?

@ nijn, vraagje, mijn zoontje is net 11 weken en lijkt steeds meer last te krijgen van (verborgen) reflux, (vooral tijdens het slapen/het in bed liggen) het matrasje staat al wel omhoog maar dat lijkt niet het gewenste effect te hebben..Gebruik jij johannesbroodpitmeel? (Wat is jouw ervaring...
  15. V

Slecht gegeten tijdens begin zwangerschap.

Hier ook alcohol gedronken en carpaccio gegeten terwijl ik al zwanger was (maar het nog niet wist uiteraard) en intussen hebben wij een gezonde jongen gekregen (geboren met 39+6) ?
  16. V

Tips van inmiddels zwangere dames?

Hier rond mijn vruchtbare periode om de dag seks gehad, met ovulatietesten mijn eisprong kunnen vinden en ook op die dag het gezellig gemaakt;) heb toen ook even met een kussen onder mijn billen gelegen, en niet meteen gaan plassen;) en die maand was ik zwanger! Ook zeggen ze dat het beter is...
  17. V

Baby huilt heledag

Ik was bij de osteopaat en die gaf ook aan dat baby's pas met 5/6 maanden bewust worden van aandacht vragen. De kleintjes hebben nu nog echt die geborgenheid nodig, en zijn graag bij je! Lukt slapen beneden in de box of in de wandelwagen wel? Of wellicht een babynestje? 
  18. V

38w baby NIET ingedaald en groeispurt

Onze man was ook nog niet ingedaald toen mijn bevalling begon.(bevallen met 39+6) Bij mij is het begonnen met gebroken vliezen, ik verloor best veel vruchtwater en daardoor is hij toen ingedaald! Ik moest dus ook de verloskundige bellen. Wij kregen de laatste 5 weken van de zwangerschap ook te...
  19. V

Hoe kan ik zwanger worden van een jongen??

Dat van de zaadjes heb ik dus ook eerder gehoord, wij hebben een jongen gekregen afgelopen oktober (ik werkte met ovulatietesten maar NIET om het geslacht te "bepalen" maar omdat we graag zwanger wilde worden) tijdens mijn ovulatie piek is hij verwekt;) 
  20. V

Slapen kinderopvang

Dat gaat zeker goed komen! Super goed dat je er uberhaupt al over nadenkt en er mee bezig bent. Ik werk zelf in de kinderopvang (momenteel ben ik met verlof? 39+3) Als ik naar mezelf kijk, en hoe het op de werkvloer gaat, klopt het wat iedereen zegt, wij als leidsters willen ook dat het kindje...
  21. V

Uitgerekend oktober 2019

HoiHoi Hier vandaag 39+3 en ook nog geen harde buiken of voorweeen gehad (denk ik?, zwanger van onze eerste dus weet het niet allemaal?) onze kleine man heeft het nog prima naar zijn zin in mijn buik volgens mij.. we wachten gewoon weer rustig af?
  22. V

Hartslag baby geslacht??

Wij krijgen een jongen (nu 38+1 zwanger) Zijn hartslag zit ook altijd tussen de 140/150
  23. V

19 weken en werk kinderopvang

Hoi Lynn Seyy! Wat toevallig, ik werk ook in de kinderopvang (ik ben inmiddels 38+1 zwanger) ik ben met 34 weken met verlof gegaan, werk ook op een 0-4 groep full-time, ik had gelukkig hele lieve collega's die zware dingen uit handen namen, voor mezelf wel altijd zoiets gehad van als het niet...
  24. V

Uitgerekend oktober 2019

Hier beginnen de spanningen ook steeds meer te komen, en dan vooral hetgene van.. Wanneer gaat het beginnen (nu 37+4). Merk dat ik ook helemaal in een cocon zit, (alleen nog maar met dat bezig zijn) hebben meer mensen dat...? Ook merk ik dat ik het steeds "spannender" vindt om van huis te gaan...
  25. V

Uitgerekend oktober 2019

HoiHoi! Ik had afgelopen nacht ook wat last van menstruatie achtige pijn, vanochtend en vandaag overdag niks meer, (heb ik wel vaker 'snachts, meestal even plassen en dan gaat het weer) maagzuur verschilt bij mij echt per dag, gister wel, vandaag niet! Ik vind het wachten ook lastig, het liefst...
  26. V

Voel ik de baby of niet?

Hoi! Ik voelde ook pas rond de 20 weken voor het eerst "iets". En dan vooral 'sochtends of 'savonds in bed, handen op je buik en dan kreeg ik meestal, dus niet altijd een reactie. En dan vooral onderin mn buik voelde ik het. Nu inmiddels 36+5 en gaat mijn buik regelmatig heen en weer;) komt...
  27. V

Baby niet meer ingedaald.

Dank voor jullie reacties dames! Fijn om iniedergeval te weten! Hopelijk is hij de volgende controle wel wat ingedaald;)
  28. V

Baby niet meer ingedaald.

Hoi Allemaal, Tot op heden is mijn kleine man ook nog niet ingedaald (nu 36+4) kan natuurlijk nog zeker gaan gebeuren, weet niet of je dat altijd voelt? Vraagje: waarom moet je meteen bellen als je vliezen breken en de kleine nog niet ingedaald is? 
  29. V

Uitgerekend oktober 2019

Haha herkenbaar, Yne;) Ik kijk nu seizoen 3 VisaVis. Orange is the new black heb ik ook gezien, en La casa de papel heb ik ook gezien! Hier vandaag 36 weken, spannend! Zijn er nog meer dames die het spannend vinden? En dan vooral het bevallen.. zo benieuwd hoe het zal gaan, en wanneer...
  30. V

Zwangerschapssuiker

@Paradise, ik ben nu 35+4 weken zwanger, afgelopen dinsdag de groeiecho gehad en daar zagen ze dat hij wel echt aan de grote kant is (met 20 weken echo lag hij ook wel een paar dagen voor op de groei) positief is wel dat hij wel groeit in zijn eigen lijn (alleen nu dus boven gemiddeld) vandaar...
Terug
Bovenaan