Zoekresultaten

1. M

Tips douchen

Ze konden bij ons al vroeg lopen, maar bij douchen moesten ze verplicht op hun kont op de stenen vloer zitten. Speelgoed erbij en dat ging prima
  2. M

Telkens ziek door op vang, ouders helaas ook

Heel herkenbaar. Mijn oudste was ook constant zien na de opvang (1 dag pw), vanaf 1,5 jaar werd dit beter. Mijn tweede werd geboren eind 2020 en had het de eerste maanden opvang minder erg dan de 1e. Tot de corona maatregelen versoepeld werden. Toen was hij ook ineens constant ziek, verkouden...
  3. M

James of Luca? ?

Ik ga voor luca, mijn oudste heet ook zo
  4. M

Drinkbeker

Ik weet nog dat ik rond die tijd diverse drinkbekers via Marktplaats had aangeschaft, juist om te testen waar de kleine goed uit dronk. Daar zat een mooie overgangsbeker in, weet alleen niet welk merk, maar was een vrij dikke, zachte tuit waar je beetje op moet duwen voordat er iets uit komt...
  5. M

Papa weinig aandacht voor baby

Herken deels wat je zegt. Mijn man heeft niks met kleine baby's, zegt hij ook en is ook zo hihi. Nu ze ouder zijn (3&1) speelt hij juist meer met ze dan ik dat doe.. Hoop voor je dat het bij jullie ook zo gaat e en bij trekt 
  6. M

Wie heeft de gouden tip tegen doorlekken in de nacht.

Hier 2 luiers over elkaar heen snachts (kruidvat), 2x zelfde maat. Lekt heel soms aan de voorkant bovenaan nog beetje door (buikslaper), maar meestal werkt dit prima voor ons De buitenste luier is indien droog de volgende 'schone' luier, dus qua kosten valt het reuze mee
  7. M

Regelmatig ooronsteking

Mijn zoon heeft van baby tot 1 jaar vaak oorontsteking gehad, stuk of 5 keer. Vanwege zijn nauwe gehoorgang kon de HA alle keren niks zien. 2x antibiotica gekregen, hielp moeizaam. Ben na 3e keer niet meer naar HA gegaan, ging vanzelf over binnen afzienbare tijd. Nu al zeker 4 maanden geen last...
  8. M

Welk potje zit fijn?

Ik heb 3 verschillende potjes gekocht, omdat mijn lange zoon te groot was voor de eerste potjes. Hij plaste er gewoon overheen. Heb nu fisher price, die beviel hem goed. Nu plast hij standaard op de wc, wilde hij ineens
  9. M

Paracetamol en ADHD&AUTISME

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik zeer regelmatig Pcm geslikt en het is nu een gezonde energieke zoon van 3,5. Had dit nog nooit gelezen, maar ik ga er niet minder om slikken. Als ik pijn heb, is ook niet goed voor mezelf, zoons en de baby
  10. M

Onzeker na 1x intiem in vruchtbare periode

Jep, hier nog een voorbeeld dat het precies dan raak kan zijn. Had het niet verwacht overigens, de 1e duurde 2 jaar bijna een de 2e en trein halfjaar. En dan nu 1x niet opletten.... Tja, ik was er zelf bij denk ik dan maar
  11. M

Bedplassen

Lijkt me lastig voor je... Mijn kind is 3 en plast snachts heel veel. Daarom doe ik snachts 2 luiers over elkaar heen aan bij hem, dat helpt tegen doorlekken. Wel gewone, want bij broekjes lekt het sneller door is mijn ervaring. Succes met een oplossing vinden
  12. M

Wanneer waren jullie zwanger na stoppen van de pil?

Bij de eerste pas na 1,5 jaar en dat werd vervolgens een miskraam :'( gelukkig daarna na maand of 5 weer zwanger geworden en is een jongen geworden. Bij de 2e ook bang dat het weer lang zou duren, maar was na 2 maanden al raak. Ik had het idee dat het scheelt hoeveel ik er mee bezig was...
  13. M

Hoe laat is jouw peuter wakker?

Mijn zoontje is net 3, gaat tussen 7 en half 8 naar bed, slaapt meestal na 8u tot de volgende ochtend 6u. Door een slaapwekker mag hij er pas half 7 uit, na een paar keer had hij dat door en blijft hij liggen tot het zonnetje schijnt 
  14. M

Miskraam

Ach, wat sneu. Sterkte!  Ik bleef een dag of 4 flink bloeden en daarna nog meerdere dagen wat nabloeden. Totaal meer dan een week. Bloedverlies geeft sowieso al vermoeidheid. Rustig aan doen maar en evt extra ijzer en magnesium innemen. 
  15. M

Binnenkort gaan bevallen en kraambezoek

Ik ben vorig jaar november bevallen, net voor de lockdown begon. Verloskundige en zkh hadden gewaarschuwd om heel voorzichtig te zijn de eerste weken omdat effecten bij baby's nog niet bekend waren. De lockdown bevestigde op dat moment mijn gevoel van voorzichtig zijn. We waren erg terughoudend...
  16. M

Bv en 2e kindje

Ik denk ook dat je moet gaan voor wat voor jou goed voelt en niet over de oudste in moet zitten. Welke voeding je ook geeft, de oudste krijgt dan even minder aandacht. Mijn oudste is 2 jaar 6 maanden en de jongste 6 maanden. Ik geef nog steeds BV, juist ook omdat ik het wel makkelijk vind...
  17. M

Geboren in november 2018

Hier proberen we de nachtvoeding eraf te krijgen, 13 weken. Gister was het 19.00 - 01.00 - 6.15u prima dus .alleen vanaf 3.30u wel 1,5 uur last van krampjes gehad. Overdag merk ik weinig van de krampjes, maar het lijkt dat hij steeds vaker snachts last krijgt ervan, helaas. Ongesteldheid weet ik...
  18. M

Baby vecht tegen slaap

Wij hebben hier ook mee geworsteld. Hij is nu 12 weken en 2, 3 weken terug heb ik hem opgehouden tot hij wel vermoeidheidssignalen af gaf. Dat werkte, na nog 2 onrustige dagen ben ik erachter dat hij veel minder slaap nodig heeft dan gemiddeld. Problemen zijn nu veel minder en hij geeft het goed...
  19. M

Baby 6 weken oud, onrustig door manier van borstvoeding? En andere vraagjes...

Verhaal, zeker die van Nooraslem, herken ik mezelf in. Klinkt idd als sterke tsr, hoef je niet te voelen. Inmiddels geef ik 12 weken bv. Over tijden en werk moet je nu echt nog niet inzitten, ritme van de kleine kan nog veranderen. Mijn zoontje kwam tot 11 weken om de 3u, terwijl hij heel groot...
  20. M

Stoppen met live borstvoeding of volledig stoppen?

Wat fijn om herkenning en ervaring te lezen. ook ik zit op 3 maanden volledig bv en twijfel sterk. Bij mij is het probleem teveel melk en vaatkramp, waardoor live bv vaak pijnlijk is en bij kolven de productie nóg groter wordt en ik nog sneller ga lekken en m'n zoontje niet goed kan drinken door...
  21. M

Geboren in november 2018

Haha bedankt voor de waarschuwing, dan ben ik vast voorbereidt voor m'n eerste werkdag volgende week
  22. M

Geboren in november 2018

@stephw ik dacht dat onze man wakker werd van trek snachts (en overdag), probeerde dan te rekken met een speentje wat 15-30min kon en daarna begon hij echt te miepen. Afgelopen 2 nachten heb ik hem wanneer hij kwam maar er nog geen 4u tussen zat, uit z'n bedje gehaald, dicht tegen mij aan op zn...
  23. M

Geboren in november 2018

Leuk om te lezen, al die verschillen in voeding en tijden. Afgelopen week was onze knul steeds onrustiger snachts. Overdag kwam hij om de 4u, snachts om de 3u en deze week was het om de 2u en op den duur elk uur. Vrijdag het CB gebeld, want ik geloofde niet dat hij zoveel voeding nodig had (hij...
  24. M

Pijnlijke tepel

Is je tepel wit of vervormd als die uit het mondje komt? Ik herken het namelijk en heb met name aan 1 tepel last van vaatkramp (tepel is dan wit na voeden), doordat mijn uk mijn tepel soms plat klemt tussen zijn kaken (dan vervormd met een witte streep)
  25. M

Na het verlof...

Leuk om te lezen dat iedereen er toch anders in zit. Ik moet over 3 weken weer beginnen en begin er sinds kort wel naar uit te kijken. Even met volwassenen en intellectueel bezig zijn lijkt me heerlijk. Vond het wel lastig om vooraf re kiezen hoeveel uur. Ik ga van 5 naar 3 dagen en mijn man is...
  26. M

Geboren in november 2018

Vrijdag bij het CB geweest, onze man is 60 cm en 6,5 kilo met 9 weken. Een flinke knul dus, en dat terwijl ik het idee heb dat hij nog is afgevallen bij onze verkoudheid vorige week. (Door)slapen lukt hier nog steeds slecht, gisternacht kwam hij maar 1x, ik blij, maar vannacht alsnog 2x, zucht...
  27. M

Geboren in november 2018

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest, geef borstvoeding. Zoonlief en ik zijn 1,5 week flink verkouden geweest, druppels gehaald voor de kleine en dat hielp wel. Ineens was de productie van borstvoeding ineens minimaal, ik in de stress, het kan toch niet ineens op zijn, maar bij ziekte kan het...
  28. M

Geboren in november 2018

Ik ben ook bekend met hyperlactatie (icm sterke toeschietreflex), bij mij werkt dan goed dat ik maar 1 borst per voeding aanbiedt. Deze drinkt hij dan niet eens helemaal leeg. Het is wel van belang om dit niet te lang te doen, want de productie gaat hiermee snel omlaag. Bij te lang doorgaan met...
  29. M

Geboren in november 2018

Maartjeco, wat vervelend voor je! Hier ook veel problemen met bv gehad, ik weet hoe naar je je erdoor kunt voeden. Bv geven moet niet hè, kv kan ook. Maar als je graag bv wilt geven, zou ik doorzetten, anders sluit je het af met een nare periode. Tot begin deze week heb ik ook een paar keer...
  30. M

Geboren in november 2018

Krampjes komen hier ook steeds vaker voor (4,5 week), erg zielig, gelukkig duurt het hier niet zo lang. Heb wel goede ervaring met de Kipkep Woller, dat ontspant hem wel. Onze kleine man komt helaas nog om de 3 uur, ook snachts. Hij heeft dat helemaal niet nodig, want hij weegt al ruim 5,5 kilo...
Terug
Bovenaan