Zoekresultaten

1. K

❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hoi dames, Leuk om hier jullie weer terug te zien. Onze tweeling Lucas en Eefje zijn inmiddels 5,5 week oud. Hier een minder rooskleurig verhaal. Twee weken geleden zijn we met Lucas naar het ziekenhuis gegaan met vage klachten. Hij bleek uiteindelijk hersenbloedingen te hebben en is toen direct...
  2. K

Inbakeren?

Je zou eens gewoon kunnen proberen om in te bakeren met een hydrofiele doek? Overdags in de box ofzo en dan kijken of het helpt? Hoef je nog geen puckababy aan te schaffen ofzo. Kijken of het helpt! Hier is onze kleine meid (3,5 week) echt een stuk rustiger als ze ingebakerd is, heeft wel niet...
  3. K

Bij hoeveel weken voel je getrappel?

Bij mij (tweelingzwangerschap) was het pas vanaf 22/23 weken. En dan heb ik er nog 2! ;) 
  4. K

Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger

Hier ook een regelmatige cyclus, prima gezondheid en toch heeft het 15 maanden geduurd voor ik zwanger raakte. Na een jaar zijn we via de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd om alles te laten checken, en alles was gewoon in orde. Uiteindelijk was het een keer spontaan raak! Enne... hier werd...
  5. K

Uitgerekend augustus

Verder lees ik nog wel alles mee haha... Veel te benieuwd naar jullie verhalen. Hoewel het echt pokkedruk is met mijn twee babies. Ze houden je dag en nacht bezig. ;)  @MoiX: Tweeling is nu 3 weekjes en 2 dagen. Ze doen 't prima met dit weer gelukkig, ik laat ze wel de hele dag alleen in hun...
  6. K

Uitgerekend augustus

Waauw Citrus wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd! Nu nog meer (onbezorgd) genieten van je kleine ventje. X
  7. K

Tips warm weer

Jaa vorige hittegolf was ik 36 weken zwanger van een tweeling (ja, toen met die record-temperaturen...). Ik heb zo ongeveer elke dag in het zwembad uit de buurt hier gehangen samen met een zwangere vriendin. Was prima uit te houden in het water! Thuis idd een voetenbadje, en ik overleefde de...
  8. K

Hoe lang duurde het voor zwangerschap?

15 maanden hier! Ik las destijds ook dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te raken. Pas na een jaar begon ik zelf ongerust te worden. Uiteindelijk toch gewoon natuurlijk zwanger geraakt!
  9. K

Heb je altijd last van bandenpijn?

Nee is niet constant! Bij mij tenminste niet. Inderdaad alleen als de baby een groeispurt doormaakt en je buik te hard moet groeien. Hoeft dus echt niet elke week te zijn. :) Fijne zwangerschap gewenst!
  10. K

Zwanger van een tweeling en nog een dreumes van 1,5 jaar !

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier geen peuter, wel een tweeling (van 3 weekjes oud). Qua tip wil ik je vooral meegeven: word lid van de facebookgroep 'Tweeling Mama's' https://www.facebook.com/groups/520262648063806/ Zitten bijna 7000 tweelingouders die echt super tips geven!! Heb ik heel...
  11. K

Heb je altijd last van bandenpijn?

Ik heb het af en aan de hele zwangerschap gehad, in het begin rond de 14 weken, toen rond de 20 weken, en bij 30 weken ook weer een tijd dat ik hard groeide. Maar wat hiervoor al gezegd werd, het is bij iedereen anders. :)
  12. K

Uitgerekend augustus

Wauw Citrus, wat een verhaal weer en wat ben ik blij dat het inmiddels beter gaat met jullie. Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertje! Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's! Dank voor al jullie lieve reacties. Ik ben inmiddels weer een beetje herstellende, vanaf dag 9 (vandaag...
  13. K

Uitgerekend augustus

@IngeG: Ja de bevalling was heel heftig... Eerst Lucas, waarbij de ruggenprik niet werkte, ik geen persweeen kreeg en ik op normale weeen moest persen, uur lang. Uiteindelijk laatste stuk met vacuumpomp geholpen omdat ik niet meer kon. Nadat Lucas geboren was kreeg ik geen weeen meer en Eefje...
  14. K

Uitgerekend augustus

Hoi dames! Ik introduceer graag aan jullie...  Lucas & Eefje! Geboren op 5 augustus, 50min na elkaar na een spontane, niet ingeleide, vaginale bevalling! Het was een hele zware bevalling en ik ben goed beurs, maar Lucas en Eefje doen het geweldig! Ze zijn met 37+1 geboren. :)  P.s. blijkbaar...
  15. K

Bij hoeveel weken neemt misselijkheid af?

Met kwaaltjes is heel weinig vreemd hoor... Ik heb maar 2x hoeven over te geven en nauwelijks misselijk terwijl ik overal las dat de kwaaltjes bij een tweelingzwangerschap nog veel erger zouden zijn. Ieder lichaam is anders... Geniet er gewoon van dat je niet misselijk bent, het is echt geen pretje!
  16. K

Uitgerekend augustus

Fijn inderdaad om meerdere "klaagverhalen" te lezen, heel herkenbaar! En dank voor de lieve woorden. Ik ben net bij mijn man even helemaal mentaal ingestort en hij gaf aan dat ik echt moest bellen naar het ZH. Gedaan, krijg nu slaappillen om t weekend door te komen. Hoop dat t helpt! 
  17. K

Uitgerekend augustus

Gefeliciteerd met Sep!! Wat een mooi nieuws allemaal. :) Citrus, succes bij je afspraak straks. Kan geloven dat je er helemaal klaar mee bent zo... pfff. Babygirlaugustus, dat heb ik al een paar weken, 1x zelfs laten testen door gyna en was gewoon afscheiding bij mij. Maar hoeft niks te zeggen...
  18. K

Uitgerekend augustus

Gefeliciteerd Jennml!! Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze op 11 augustus (dan 38wk) gaan inleiden. Wel een extra afspraak nog gepland op 5 aug om te checken of ik dat nog red. Ik merk dat ik echt aan het eind van mijn latijn zit. De tweeling zuigt me...
  19. K

Uitgerekend augustus

Wat een verhaal Inge!! En wat een avontuur zo ineens. Blij dat het zo goed gaat met jou en de jongens! Nog 1 dagje deze hitte overleven dames... inmiddels kun je mij wel opvegen. Nu 35+5 met jut en jul, giga buik en alles doet pijn. Vannacht onwel geworden door de hitte. Kreeg echt last van een...
  20. K

Uitgerekend augustus

Gefeliciteerd Minimin! En succes nog de komende paar weekjes. Hoop dat je prinsesje snel naar huis mag! :) 
  21. K

Uitgerekend augustus

Wauw IngeG! Gefeliciteerd! De eerste inderdaad. :D Prachtig nieuws! Kun je nog wat meer vertellen hoe het gegaan is? Ben benieuwd! Hier nog alles rustig (behalve constant dansfeest van jut en jul in de buik), nu 35+2. :) 
  22. K

Pijn in buik, geen harde buiken en voelt niet als weeën

Kan een zenuw zijn (dat kindje daarop drukt) maar inderdaad, dit is nou precies zo'n voorbeeld waar we verloskundigen voor hebben. :P
  23. K

Uitgerekend augustus

Hey ladies, Fijn dat het over het algemeen goed gaat met jullie. Erg herkenbaar ook met het 'klaar zijn met...', de pijntjes snachts en het overactieve babygeschop. Ik ben nu 34+5 van onze tweeling en ik begin er ook echt klaar mee te zijn. Mijn buik is groter dan de gemiddelde 40 weken...
  24. K

Vanaf welke week positiekleding?

Er is gelukkig geen regel wat "te vroeg" is voor dit soort dingen, haha. Ik heb rond 10 weken een pakket zwangerschapskleding via Marktplaats gekocht en doe daar al mijn hele zwangerschap mee (nu 34 weken). Alleen nog los 2 panties en een legging gekocht. Tip: de leggings van bijv Prenatal zijn...
  25. K

Medische indicatie - hoe gaat bevalling in z’n werk

Hoi Leoonie, Even over het wachten met bellen: dat ligt dus echt aan je indicatie. Bij mij (tweeling zwangerschap dus ook medische indicatie en alleen onder controle bij gynaecologen) hebben ze aangegeven DIRECT te bellen als ik twijfel heb of er iets gebeurt of afwijkt van het normaal. Dus dat...
  26. K

Kinderwens maar carrière

Ik heb soortgelijke twijfels gehad, vooral tussen blijven zitten waar ik zat (5 jaar inmiddels op dezelfde plek, hbo-opgeleid) of doorgroeien naar een ander bedrijf en weer de onzekerheid ingaan van tijdelijke contracten en of ouderschap wel geaccepteerd zou worden... Nu had ik stabiliteit en...
  27. K

Misschien zwanger en vrijdag een feestje

Wat hierboven gezegd wordt... plus, hou er rekening mee dat het gemiddeld een jaar duurt voor een vrouw zwanger is. En trust me; de hele zwangerschap jezelf al dat lekkers ontzeggen is lang zat haha. Gewoon met mate drinken en gekke dingen eten. :) 
  28. K

Wat zijn jouw gekste zwangerschap cravings?

Ik heb meer last van dingen die mijn lichaam ineens niet meer kan verdragen dan gekke cravings! Vind Magnum Almond wel ineens goddelijk en kan elke dag wel een zak chips eten, haha. Gisteren is er in 1 klap een hele zak zoete popcorn doorheen gegaan!  Kan echter niet meer tegen pittig eten en...
  29. K

Tweeling zwangerschap en bandenpijn

Hoihoi,  Ik ben inmiddels 34 weken zwanger van een 2eiige tweeling en heb veel last gehad van bandenpijn rond die tijd. Vanaf 20 weken loop ik ook bij de fysio, voor dit en voor bekkenpijn. Zij kunnen je goede oefeningen geven. Mocht je twijfelen, vragen aan de arts of je pijn normaal is kan...
  30. K

Goed smoesje voor feestje

Iets van een verloren weddenschap met iemand? Dat je nu een X aantal weken niet mag drinken en roken? :D  Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Terug
Bovenaan