Zoekresultaten

1. D

Baby’s van maart/ april 2022

Hoe kan ik nog deelnemen aan de app groep? Ik zie nergens terug naar welk email adres ik kan toesturen.
  2. D

Ik herken me erg in jullie verhalen. Heb nauwelijks tijd om te lezen en reageren. Gisteren vannacht en nu is het bij ons echt heftig. Last van obstipatie, krijsend huilen, krampen en enorm weinig slapen. We zitten in een cirkel waar alles elkaar versterkt. Gebruiken sinds ze 2 wk is, nu 8wk...
  3. D

Hoi dames, ik lees en schrijf ook graag weer mee. Even niet op het forum geweest vanwege de drukte en hectiek. Heb een deel terug gelezen van jullie berichten, niet alles. Lees veel herkenning Bibiwa, ook een baby met veel krampen, reflux en alleen op de buik willen slapen. Na een voeding lang...
  4. D

Uitgerekend april 2022 met tabel

Gefeliciteerd MvdF, wat een mooie naam! Geniet er van samen.
  5. D

Tips ziekenhuis tas

Moet je ook nog spullen uit het kraampakket meenemen (lees kraamverband) of hebben ze dat daar allemaal voor als je een paar dagen moet blijven? (geplande keizersnede)En moet je eigen luiers en hydrofiele doeken mee? Ik heb verder nog wat kleine spelletjes ingepakt voor mijn partner en ik...
  6. D

Miskraam vanzelf op gang?

Wat naar! Heel veel sterkte. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, het kwma niet vanzelf, het heet een missed abortion. Dmv een curretage heb ik dit toen moeten laten verwijderen. Je kunt ook kiezen voor pillen. Ik zou het bespreken met de gynaecoloog en dan beslissen wat voor jou het prettigst...
  7. D

Boosterprik

Iedereen reageert anders op het krijgen van corona, en kan je niet voorspellen wat het met jezelf zou doen en je kindje als je het krijgt. Zelf ben ik gevaccineerd en geboosterd en heb nu, hoog zwanger, corona opgelopen. Ik heb het goed te pakken! Stel ik zou niet gevaccineerd zijn, vraag ik mij...
  8. D

Verstopte neus 6 weken zwanger

Hier precies hetzelfde. Nu 36 weken, en heel de zwangerschap chronische verkoudheid, holtes verstopt. Mijn vriend heeft er vooral last van 's nachts als ik weer eens snurk hierdoor. Ik hoop dat het straks over is na de bevalling. ?
  9. D

Omgangsregeling baby

Ik zou dit inderdaad niet met zijn 2en maar samen met een mediator doen. Zijn eisen zijn niet reëel op zo'n jonge leeftijd van het kind. Hij vraagt al bijna 50% van de tijd, dit gaat een rechtbank ook nooit toekennen en pas vanaf het kind een kleuter is reëel, als co ouderschap. Met een...
  10. D

Groei baby zonder echo

Zeker weten. Elke controle voelen ze aan je buik hoe hoog de baarmoeder zit en of dat overeen komt met het termijn. Klopt, het is een hele tijd wachten tussen de 20 en 32 weken echo. Maar niks om je zorgen over te maken. Vroeger hadden ze lang niet zo vaak echo's dan wat we nu al gewend zijn. ?
  11. D

Zwanger - leerkracht: moet je met 34 weken met verlof?

Weet iemand hoe dit geldt als je 50% ziekgemeld staat? Dit wel vanwege lichamelijke klachten, maar de andere helft van mijn werkzaamheden kan ik nog wel tot het einde doen.
  12. D

Kleur kinderwagen

Wij hebben ook een donkerblauwe voor een meisje. Ben sowieso niet van de stereotype kleuren roze of blauw, dus ook de kinderkamer wordt niet roze maar een combi van geel en groen.
  13. D

Welke multivitamines?

Ik slik de multi prena fem van Orthica. Werd me aangeraden voor de vk
  14. D

Boosterprik tijdens zwangerschap

Ik heb precies hetzelfde. Werk ook in de zorg en januari mijn vaccinatie gehad. Ik ben erg bang dat deze aan effectiviteit verliest. Meerdere collega's zijn nu al besmet geraakt en ook cliënten. Ik ga zeker de booster zetten, en heb ook besloten dat als er op een groep waar ik werk corona...
  15. D

Uitgerekend April 2022

Lewis, heb jij ervaring met welke maat broekjes nodig zijn bij wasbare luiers? Past een maatje 50 ook gewoon of begin je vrijwel direct met 56? Ik neem aan dat omdat de luiers wat dikker zijn, de broekjes snel te krap zijn?
  16. D

Uitgerekend April 2022

Ook wij zijn ons ana het oriënteren op wasbaar en wasbare billendoekjes. Bij nappys kun je een consult plannen. Dat wil ik nog gaan doen. Even een vraagje. Ik zie dat die bamboozle luiers enkel met klittenband bestaan. Nu zou mijn voorkeur uitgaan naar drukknoopjes omdat ik lees dat klittenband...
  17. D

Uitgerekend April 2022

Ze grijpen snel in met dat soort dingen, hoor van anderen ook dat je snel onder extra controles komt bij een wat grotere baby. Fijn dat de rest allemaal goed was! Wij hadden afgelopen vrijdag de 20 weken echo en daar was ook alles goed! Leuk weer die groei te zien tov vorige echo. Onze...
  18. D

Uitgerekend April 2022

Fijn dat alle controles goed waren Mylwen. Inderdaad lastig als je niet goed weet waar iets vandaag komt. Ga je je toch wat ongerust maken. Kun je dit bespreekbaar maken bij de verloskundige? Han, ik heb ook nog niet zo'n grote buik hoor. Elk lichaam is gewoon anders. En bij een 2e kindje...
  19. D

Uitgerekend April 2022

Sterkte Lewis. Wat naar dat je werk ook zo weinig rekening houdt met je belastbaarheid.. Blijf vooral je grenzen aangeven! Super lastig, heb er zelf ook last van.. Mijn werk in de zorg wordt fysiek steeds zwaarder en heb al moeten aangeven dat bepaalde dingen gewoon te zwaar worden. Heb sinds...
  20. D

Uitgerekend April 2022

Beterschap Milu! Wat vervelend. Ik ben ook nog in wat spanning want al onze cliënten zijn getest op corona en ik heb heel de week op de groep gewerkt.. Hopelijk komt er niks uit. Mylwen, super leuk dat je een meisje krijgt en dat de 20 weken echo helemaal goed was! ? Ik heb de 20wk echo...
  21. D

Uitgerekend April 2022

Marinademix: fijn dat het goed met je gaat. En hopelijk heb je straks na de 13 weken echo ook wat meer rust als ze alles goed hebben kunnen zien. Druk bij een volle blaas heb ik ook, vooral 's nachts als ik ineens wakker wordt en heel nodig moet. Dan duwt dat echt op mijn buik. Ik zou...
  22. D

Uitgerekend April 2022

Marley, veel succes. Ik kan je geen tips geven, maar denk dat het belangrijkste is, dat je je er zelf goed bij voelt. Wat je ook beslist. Wat gaaf om te lezen Lewis!Wij hebben ook een heel druk kindje! Ik voel het meerdere keren per dag, ben nu ruim 16 weken. Vk zei dat mijn placenta voor...
  23. D

Bloedverlies 7 weken zwanger

Ik heb dat ook meegemaakt met mijn huidige zwangerschap. Het kan natuurlijk allebei de kanten op, en de enige zekerheid is een echo. Maar ik ben nu 15 weken zwanger en het bloedverlies betekende bij mij niks.. Veel succes! En ik zou bellen naar de vk voor een vroegere echo als deze nog lang zou...
  24. D

Uitgerekend April 2022

Nou hoe bizar! Ik lees jullie berichten over de baby voelen, en ik denk dus ook wat gevoeld te hebben vanavond. Als mijn darmen rommelen/lucht hebben voelt het echt heel anders dan dit.. Alsof er een beestje kriebelt in mijn buik, luchtbelletjes heel zachtjes kriebelen. Is mijn eerste en ben...
  25. D

Uitgerekend April 2022

Wij zijn wel aan het denken over kleuren aan de muur en inrichting. Maar nog niks aangeschaft. Willen nog een aantal weken wachten misschien tot de 20 weken ongeveer. Ik heb links van mijn stuitje al een paar dagen pijn, vooral met lopen. Lijkt wel een botje, en geen spier. Zo net boven mijn...
  26. D

Uitgerekend April 2022

Welkom in de groep Juliaz! Fijn dat je echo goed was. Kun je inderdaad gaan genieten. Heh die misselijkheid toch ook.. Bahh! ? Bij mij kwam het gister morgen ook weer opzetten op het werk, mijn lijf gaf aan dat ik te lang actief was zonder eten.. Het blijft toch iets wat elk moment kan...
  27. D

Uitgerekend April 2022

Wij hadden de nipt uitslag in 3 dagen al! Was best uitzonderlijk wel. Ik had 7 buisjes bloed, tegelijk met de standaard waarde controle gepland dus dat was even schrikken toen alle buisjes werden klaargelegd. ? Lewis, je hebt het wel te pakken met die misselijkheid! Bah. Ik duim voor je dat...
  28. D

Uitgerekend April 2022

Wat grappig dat iedereen al een meisjesnaam heeft en jongensnaam lastig vindt. Dat hebben wij nu ook! ? We horen het over 3 weken, mocht het dan een jongen zijn hebben we nog genoeg bedenktijd. We gaan het verder nog wel geheim houden denk ik. Qua voorgevoel ben ik totaal blanco, geen flauw...
  29. D

Gesloten

Ik ben ook aan het twijfelen, maar ik lees dat de maanden voordat de baby vast voedsel gaat eten, je geen inleggers moet gebruiken voor de poep. Maar ik vind dit erg onsmakelijk om in de was te doen waar ik ook onze kleding in was. Hoe doen jullie dit? Of gewoon altijd inleggers zodat er geen...
  30. D

Uitgerekend April 2022

Byba wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte.
Terug
Bovenaan